Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-12, 23:31
  #361
Medlem
[quote=Addhoc|69280256]En synpunkt är att det var en sjukt sömnig film av ett lika sömnigt Staffanstorp. Var ska man jobba? I frisörsalongen (?) som visades upp när berättarrösten samtidigt pratade om näringsliv.
Trevligt javisst, om man inte är intresserad av andra människor. Det såg helt och rent ut bland raps och solglitter, inget fel i det men jag blev inte jätteintresserad.

Edit; och just ja, det var väl ändå overkill med produktplacering av bil och flyttkartonger 🤦🏻‍♀️[/QUOTE

De allra flesta i S-torp jobbar inte där ! ni måste förstå avstånden i Skåne, man kör till S-torp från centrala Malmö på ca 12 minuter och till lund på 7 minuter , S-torps kommungräns mot Lunds är dragen så att Staffanstorp sträcker sig ända till sankt Lars dvs Lund
Citera
2019-11-12, 23:53
  #362
Medlem
fittas avatar
Som ovanstående skriver har Staffanstorp ett bra läge även om man inte jobbar där.

Enligt min GPS just nu:

Malmö 15min
Lund 12min
Trelleborg 30min
Ystad 40min
Helsingborg 44min

Genomsnittlig pendlingstid är ca 25 minuter och i Stockholm ca 30-40 minuter.

Även om filmen var lustig (man har väl blivit lite PK-skadad) så var den faktiskt tilltalande och Staffanstorp har på många sätt möjlighet att bli en framtidskommun, inte minst geografiskt. Skulle inte förvåna mig om huspriserna där går upp upp upp.
Citera
2019-11-13, 00:01
  #363
Medlem
Addhocs avatar
[quote=torstenejag|69280938]
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
En synpunkt är att det var en sjukt sömnig film av ett lika sömnigt Staffanstorp. Var ska man jobba? I frisörsalongen (?) som visades upp när berättarrösten samtidigt pratade om näringsliv.
Trevligt javisst, om man inte är intresserad av andra människor. Det såg helt och rent ut bland raps och solglitter, inget fel i det men jag blev inte jätteintresserad.

Edit; och just ja, det var väl ändå overkill med produktplacering av bil och flyttkartonger 🤦🏻‍♀️[/QUOTE

De allra flesta i S-torp jobbar inte där ! ni måste förstå avstånden i Skåne, man kör till S-torp från centrala Malmö på ca 12 minuter och till lund på 7 minuter , S-torps kommungräns mot Lunds är dragen så att Staffanstorp sträcker sig ända till sankt Lars dvs Lund

Hmm ja okej..men då fattar jag inte riktigt vad som ska locka med Staffanstorp. Alltså jag menar VAD är det då som knyter samman invånarna med själva orten? Alla jobbar i andra städer anyhow 🤷‍♀️
Citera
2019-11-13, 00:09
  #364
Medlem
Vireks avatar
Såg just debatten på Aktuellt, snacka om att bli totalt överkörd Moderaten var saklig och logisk och hade svar på allt, speciellt slutklämmen "Vi kan inte anpassa oss för det aldrig är lugnt i Malmö" var extra rolig

Även lustigt hur Moa är rasist och kräver svarta skådespelare och samtidigt menar att inte vita kan ha invandrarbakgrund. Kioskägaren kan ha varit från Ryssland, Brasilien, Nederländerna eller Australien till exempel
Citera
2019-11-13, 00:31
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Såg just debatten på Aktuellt, snacka om att bli totalt överkörd Moderaten var saklig och logisk och hade svar på allt, speciellt slutklämmen "Vi kan inte anpassa oss för det aldrig är lugnt i Malmö" var extra rolig

Även lustigt hur Moa är rasist och kräver svarta skådespelare och samtidigt menar att inte vita kan ha invandrarbakgrund. Kioskägaren kan ha varit från Ryssland, Brasilien, Nederländerna eller Australien till exempel
Jag fick också ett gott skratt i slutklämmen från Christian Sonesson. Riktigt underhållande fras som inte sker var dag i Aktuellt. Tanten från skånetidningen hade svårt för sig och jag tyckte till och med att programledaren ifrågasatte damen. Moderaten är cool och gör alltid bra ifrån sig. Han var med i Opinion tidigare och helt suverän även där.
Citera
2019-11-13, 00:34
  #366
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Steget efter har koll på läget som vanligt:
https://twitter.com/StegetEfter/stat...66826932772866
Citera
2019-11-13, 00:36
  #367
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
You cant make this up:

Citat:
”En av dem som har reagerat på filmen är Staffanstorpsbon Johan Stenström.

– Min första reaktion var ”fy fan, vad äckligt”. Filmen går helt i linje med moderaternas försök att bygga upp det totalvita samhället i Staffanstorp. Det är en vidrig människosyn som skiner igenom,
med killarna på Kristianstadgatan på Möllan som ska föreställa hemska, och så den vita familjen som med sin jävla Porsche Cayenne. Det är humor, fast ändå inte, säger han till DN.

Johan Stenström bodde själv på Möllan under många år innan han flyttade till Staffanstorp i samband med att han bildade familj.”

Årets hycklare?

https://www.dn.se/nyheter/sverige/st...ya-reklamfilm/
via Mustafa Panshiri på Twitter:
https://twitter.com/Panshiri_M/statu...17744348549120

Jag anser att Johan Stenström bör nomineras i någon form av Flashback Awards för årets största hycklare. Talande att dessa skenheliga profiler tack vare sin ekonomiska ställning kan göra en white flight till tryggheten och inom dess mysiga bubbla sedan rabbla ur sig all möjlig skit mot dem som belyser verkligheten för vad den är.
Citera
2019-11-13, 00:38
  #368
Medlem
Härligt bombastisk reklamfilm. Lite komiskt dock att vitingar fick gestalta ghetto boysen i Malmö, varifrån white flighten till Staffanstorp skedde. Samtidigt bidrog det till ett estetiskt gemyt med filmen, att hotet var underförstått och inte alltför mångkriminellt explicit.
Citera
2019-11-13, 00:51
  #369
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
En synpunkt är att det var en sjukt sömnig film av ett lika sömnigt Staffanstorp. Var ska man jobba? I frisörsalongen (?) som visades upp när berättarrösten samtidigt pratade om näringsliv.
Trevligt javisst, om man inte är intresserad av andra människor. Det såg helt och rent ut bland raps och solglitter, inget fel i det men jag blev inte jätteintresserad.

Edit; och just ja, det var väl ändå overkill med produktplacering av bil och flyttkartonger 🤦🏻‍♀️
Det stämmer.

Gör man en film om en kommun visar man ju vad som finns i kommunen. Men så sker inte. En förort 20 km från Malmö centrum behöver heller inte denna reklam. (De som bor i en idyll gör inte heller reklam för den, de vill behålla den som den är.)

Skägget gör att killen ser ut som en IS-krigare. Paret ger intryck av att kunna vara etniskt blandat. Handlingen symboliserar invandringen. Filmen vill väcka debatt om invandringen. Det här är ingen reklamfilm för en kommun.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-11-13 kl. 01:06.
Citera
2019-11-13, 01:00
  #370
Medlem
JustZlatans avatar
Den där Moa är definitionen av vänsterbliven. Hur kan det vara kontroversiellt att ha en kort reklamfilm? Jag förstår faktiskt inte kritiken, men så är jag inte heller vänsterbliven.
Citera
2019-11-13, 01:01
  #371
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det stämmer.

Gör man en film om en kommun visar man ju vad som finns i kommunen. Men så sker inte. En förort 20 km från Malmö centrum behöver heller inte denna reklam.

Skägget gör att killen ser ut som en IS-krigare. Paret ger intryck av att kunna vara etniskt blandat. Handlingen symboliserar invandringen. Filmen vill väcka debatt om invandringen. Det här är ingen reklamfilm för en kommun.

Jovisst är det en reklamfilm för kommunen, flera bara i denna tråd har t.om. sagt att de blir sugna på att flytta dit tack vare filmen. Verkar fungera alltså.
Citera
2019-11-13, 01:04
  #372
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Den där Moa är definitionen av vänsterbliven. Hur kan det vara kontroversiellt att ha en kort reklamfilm? Jag förstår faktiskt inte kritiken, men så är jag inte heller vänsterbliven.

Det kontroversiella är att visa att det finns kommuner som fungerar. Det blir jobbigt när budskapet hos övriga är att det alltid varit problem, det har aldrig varit tryggare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback