Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-12, 22:26
  #349
Medlem
Kissunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Nej, jag har inte läst alla dina inlägg.
Spelar dum? Nej, inte medvetet.
Märker ord? Skyldig. Och ofta finns det en retorisk poäng med det.
Misstolkar saker med flit? Nej, och uppriktigt sagt fanns inte mycket att misstolka i ditt inlägg. Du skrev väldigt tydligt, och om du tycker att det misstolkas får du nog fundera på hur du formulerar dig.

Någon agenda vill jag inte påstå att jag har. Eller jo, på sätt och vis. Argumenterar man illa och tror att principer endast går åt ett håll är jag gärna framme och petar, jag tycker nämligen att diskussion och debatt bör hålla en viss lägsta nivå. Att tycka olika är helt i sin ordning, men lite klass på retoriken kan man väl få önska sig? Och det tycker jag totalt oberoende av vilken/vilka åsikter som argumenteras för eller emot. Vissa "debattörer" här på forumet utgör synnerligen lätta måltavlor för sådana övningar, skulle tro att gravt vänsterblivna utgör 99% av den skaran.

Lustigt nog skummade jag igenom din posthistorik lite snabbt alldeles nyss (nej, jag har inte läst allt du skrivit) och upptäckte att du uppenbarligen inte gillar vänstern. Gott så. Det jag tyckte var lustigt är hur illa kvickt du hojtade "källa på det?" angående den redovisade kostnaden om 90.000 kr för Staffanstorps reklamfilm, samtidigt som du tidigare (i mitt tycke befogat) har klagat just över de vänsterblivnas ständiga mantra "källa på det?" som respons på i stort sett allt. Det blev en principiell motsägelse som jag bara inte kunde motstå.

Så med det i åtanke kan det ju te sig lite lustigt hur det här utvecklade sig, tycker jag. Nu vill jag inte hålla på med att tramsa sönder den här tråden med off topic-tjafs, vare sig med dig eller någon annan, så detta är mitt sista inlägg i den här riktningen. Moderator och andra läsare här får ursäkta min långa utläggning, jag lovar att det var min sista i den här tråden.
Jösses, du måste ha autism.

Nu förstår jag varför du skriver onödiga oneliners - för att locka folk in i dina jättemonologer utan mening och syfte. Skaffa en blogg om du vill ha uppmärksamhet.
__________________
Senast redigerad av Kissunge 2019-11-12 kl. 22:29.
Citera
2019-11-12, 22:29
  #350
Medlem
Ursäkta, men måste stämma av; det är väl inte samma Moa som skrev ”öppna era...”?
Citera
2019-11-12, 22:34
  #351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Ursäkta, men måste stämma av; det är väl inte samma Moa som skrev ”öppna era...”?

jo;
Moa Berglöf, en gång i tiden talskrivare åt Fredrik Reinfeldt
den ene lika sjuk som den andre
Citera
2019-11-12, 22:34
  #352
Medlem
Det mest skrämmande och som visar hur vänster Sverige är, är det faktum att denna Moa Berglöf alltså var högt uppsatt inom Sveriges största högerparti tills helt nyligen. I stort sett alla andra länder hade hon setts som en vänsterextremist som är för öppna gränser, men eftersom Sverige är så vänsterstyrt så platsade till och med denna vänsterextremist som en toppledare inom svensk ''höger''. Moa Berglöf hade like gärna kunnat styra i MP, men hon var i M istället. Skrämmande.
Citera
2019-11-12, 22:40
  #353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Det mest skrämmande och som visar hur vänster Sverige är, är det faktum att denna Moa Berglöf alltså var högt uppsatt inom Sveriges största högerparti tills helt nyligen. I stort sett alla andra länder hade hon setts som en vänsterextremist som är för öppna gränser, men eftersom Sverige är så vänsterstyrt så platsade till och med denna vänsterextremist som en toppledare inom svensk ''höger''. Moa Berglöf hade like gärna kunnat styra i MP, men hon var i M istället. Skrämmande.

Så är det ju. Det finns ljusblått inom svensk politik, men någon riktig höger har jag svårt att se.
Citera
2019-11-12, 22:40
  #354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
jo;
Moa Berglöf, en gång i tiden talskrivare åt Fredrik Reinfeldt
den ene lika sjuk som den andre


Varför delgav inte SVT oss den infon. Igår informerades vi när ngn kritisk fd (sen 2 år) lokalKD snubbe var med i en debatt.
Citera
2019-11-12, 22:48
  #355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Varför delgav inte SVT oss den infon. Igår informerades vi när ngn kritisk fd (sen 2 år) lokalKD snubbe var med i en debatt.
propaganda morgon till kväll
Citera
2019-11-12, 22:49
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
propaganda morgon till kväll

Tycker aktuellt vad mycket nyanserat ikväll!
Sossarna fick sig en känga och dom visade filmen utan att klippt märkligt.

Två favvo programledare iaf!
Citera
2019-11-12, 23:12
  #357
Medlem
Arsenikarsles avatar
Det enda jag vet om Staffanstorp är att det bor folk som lajvar och rollspelar där (eller var det Svedala? hm).
Har varit där typ en gång, minns det som trist och oansenligt så det passar väl folk som inte gillar typ.. utveckling och sånt I guess?
Citera
2019-11-12, 23:25
  #358
Medlem
FWIWs avatar
Nästan mer intressant än reklamfilmen i sig är den hysteriska reaktionen från diverse desperata vänsterliberaler. Att en oskyldig reklamfilm från en liten skånsk kommun kan riva upp sådana känslor hos den medvetna, imagefixerade politiker- och journalistklassen säger något om vår tidsanda.

Johan Malmros, till vardags ledamot i kommunfullmäktige för Centerpartiet (och med oklar koppling till både Staffanstorp och Malmö) tar i från tårna i dag på Facebook:

Citat:
Det kommer fler och fler skrämmande signaler om vilket sorts samhälle vi börjar få i Sverige. Den här propagandafilmen från Staffanstorp skickar vidriga vibbar, och skulle lika gärna kunna vara producerad i 30-talets Tyskland.
__________________
Senast redigerad av FWIW 2019-11-13 kl. 00:24.
Citera
2019-11-12, 23:25
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Det enda jag vet om Staffanstorp är att det bor folk som lajvar och rollspelar där (eller var det Svedala? hm).
Har varit där typ en gång, minns det som trist och oansenligt så det passar väl folk som inte gillar typ.. utveckling och sånt I guess?
Malmö passar nog mer de som inte gillar utveckling. Eftersom det är Islams stad i Sverige, vilket leder till att stenålderns värderingar blir allt mer utbredda där.
Citera
2019-11-12, 23:28
  #360
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Malmö passar nog mer de som inte gillar utveckling. Eftersom det är Islams stad i Sverige, vilket leder till att stenålderns värderingar blir allt mer utbredda där.


Haha säger du det så

(för att vara på den säkra sidan kan du ju skippa saffranet till jul, det kommer ju från Iran och man vill ju inte ha några Islamkryddor till jul )
__________________
Senast redigerad av Arsenikarsle 2019-11-12 kl. 23:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback