Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-12, 21:45
  #337
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
https://www.svtplay.se/video/2184978...25-okt-21-00-3

Sonnesson mot Moa i aktuellt
Varför ser alla hysteriska kvinnor likadana ut?
Citera
2019-11-12, 21:46
  #338
Moderator
Siegfrids avatar
You cant make this up:

Citat:
”En av dem som har reagerat på filmen är Staffanstorpsbon Johan Stenström.

– Min första reaktion var ”fy fan, vad äckligt”. Filmen går helt i linje med moderaternas försök att bygga upp det totalvita samhället i Staffanstorp. Det är en vidrig människosyn som skiner igenom,
med killarna på Kristianstadgatan på Möllan som ska föreställa hemska, och så den vita familjen som med sin jävla Porsche Cayenne. Det är humor, fast ändå inte, säger han till DN.

Johan Stenström bodde själv på Möllan under många år innan han flyttade till Staffanstorp i samband med att han bildade familj.”
Årets hycklare?

https://www.dn.se/nyheter/sverige/st...ya-reklamfilm/
via Mustafa Panshiri på Twitter:
https://twitter.com/Panshiri_M/statu...17744348549120
Citera
2019-11-12, 21:53
  #339
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Tycker det är lite löjligt att påstå att det inte handlar om Malmö. Skulle säga att målgruppen för den här filmen är till 95% malmöbor - det är rätt uppenbart om man vet hur situationen ser ut i regionen. Det är ju också så att närheten till Malmö och Lund är något som präglar Staffanstorp rätt rejält, och ett av Staffanstorps största säljargument grundar sig just på detta. Det vet alla. Så varför sitta och låtsas som att det handlar om en eller annan slumpmässig stad? Det är ju inte så att man sitter och förväntar sig en flyttström av kaoströtta göteborgare eller västeråsare. Sonesson skulle bara sagt sanningen - att man vet att många malmöbor är trötta på kaoset och att Staffanstorp vill vara ett alternativ för dem. Tror faktiskt inte han hade förlorat på det.

Han ville ta fokuset från andras kommuner och lägga det på sin egen.
Citera
2019-11-12, 21:55
  #340
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
You cant make this up:
Årets hycklare?
https://www.dn.se/nyheter/sverige/st...ya-reklamfilm/
via Mustafa Panshiri på Twitter:
https://twitter.com/Panshiri_M/statu...17744348549120

Stora hycklarpriset.
Citera
2019-11-12, 21:56
  #341
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag tyckte förstås att filmen var ryslig, men nog hade den kunnat vara ännu värre! Varför var inte de där busarna i "den svartvita staden" av uppenbart utländsk härkomst? Kanske låta några slöjbeklädda kvinnor blockera trottoaren för den ariska kärnfamiljen, eller varför inte visa något offentligt degenererat menskonstverk designat av Malmös egen Liv Strömquist, och sedan kontrastera detta med exempelvis Monika Goras totalt icke-provocerande skulptur Stafn (en vackert intetsägande metallbåge som står och dräller mitt på ett i övrigt funktionsdugligt torg)? Varför kunde inte kameran dröja kvar vid en staffanstorpsk butiksentré, för att visa hur föredömligt tom på tiggare den var? Kanske avsluta med att man får se kommunstyrelsens ordförande Christian Sonesson stå i talarstolen i en grönskande park och mottaga (den etniskt homogena) publikens jubel?
Citera
2019-11-12, 22:04
  #342
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HTE
Oj, Sonesson körde över Sydsvenskan-tjejen.

Retoriskt skicklig med bra argument.

”Vi kan inte anpassa oss till vad som händer i Malmö eftersom det är sällan lugnt i Malmö” Sonesson om att filmen släpptes efter en våldsam helg i Malmö vilket Sydsvenska-tjejen fann bedrövligt.
Ja, den sista grejen satt där den skulle... Dessutom Syndsvenskan-kvinnan hävdade att "Sonesson älskar att provocera". Ja, bara för att hon har de åsikterna jag så att hon blir provocerad. Vi andra kanske blir provocerade av hennes skriverier. Så fungerar yttrandefriheten. Så fungerar demokratin.
Citera
2019-11-12, 22:04
  #343
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissunge
Eftersom du uppenbarligen läst alla mina tidigare inlägg så vet du att jag uppskattar. Trots det frågar du efter en källa.

Jag frågade efter källa, och lyckades sedan hitta den själv - vilket jag även skrev i mitt inlägg, som du läste.

Skillnaden är alltså att jag genuint ville veta. Du vill bara vara spydig och har en agenda, eftersom du inte har något annat att komma med. Ingen aning var du står politiskt, men du gör precis som vänstern - du spelar dum, märker ord och misstolkar saker med flit. Pajasfasoner.
Nej, jag har inte läst alla dina inlägg.
Spelar dum? Nej, inte medvetet.
Märker ord? Skyldig. Och ofta finns det en retorisk poäng med det.
Misstolkar saker med flit? Nej, och uppriktigt sagt fanns inte mycket att misstolka i ditt inlägg. Du skrev väldigt tydligt, och om du tycker att det misstolkas får du nog fundera på hur du formulerar dig.

Någon agenda vill jag inte påstå att jag har. Eller jo, på sätt och vis. Argumenterar man illa och tror att principer endast går åt ett håll är jag gärna framme och petar, jag tycker nämligen att diskussion och debatt bör hålla en viss lägsta nivå. Att tycka olika är helt i sin ordning, men lite klass på retoriken kan man väl få önska sig? Och det tycker jag totalt oberoende av vilken/vilka åsikter som argumenteras för eller emot. Vissa "debattörer" här på forumet utgör synnerligen lätta måltavlor för sådana övningar, skulle tro att gravt vänsterblivna utgör 99% av den skaran.

Lustigt nog skummade jag igenom din posthistorik lite snabbt alldeles nyss (nej, jag har inte läst allt du skrivit) och upptäckte att du uppenbarligen inte gillar vänstern. Gott så. Det jag tyckte var lustigt är hur illa kvickt du hojtade "källa på det?" angående den redovisade kostnaden om 90.000 kr för Staffanstorps reklamfilm, samtidigt som du tidigare (i mitt tycke befogat) har klagat just över de vänsterblivnas ständiga mantra "källa på det?" som respons på i stort sett allt. Det blev en principiell motsägelse som jag bara inte kunde motstå.

Så med det i åtanke kan det ju te sig lite lustigt hur det här utvecklade sig, tycker jag. Nu vill jag inte hålla på med att tramsa sönder den här tråden med off topic-tjafs, vare sig med dig eller någon annan, så detta är mitt sista inlägg i den här riktningen. Moderator och andra läsare här får ursäkta min långa utläggning, jag lovar att det var min sista i den här tråden.
Citera
2019-11-12, 22:07
  #344
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Reklamfilmen är bra men den speglar dessvärre inte verkligheten.

Joakim Lamotte gjorde för en tid sedan ett live-reportage om den tilltagande otryggheten i Staffanstorp. Så ja, även Staffanstorp är i det närmaste förlorat.

https://www.youtube.com/watch?v=GyuKR_ix_Rw
Tyckte jag kände igen centrumet från Lamottes video. Tänkte att det inte kunde vara samma ställe, men det kunde det tydligen? Klart Staffanstorp inte är problemfritt, särskilt inte när det ligger så nära både Malmö och Lund också. Blir nog till att bygga några schyssta grindsamhällen också...
Citera
2019-11-12, 22:12
  #345
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissunge
De påstår att den kostar 90 tusen. Jag uppskattade det till 200. Och du vill ha en källa på min uppskattning?

Vad är det med er datornördar egentligen..
200 välinvesterade kakor i så fall. Smart upplägg, som utnyttjar PK skitnödigheten i Sverige och får spinn på det. Exakt som SD gjort många gånger med stor framgång.
Citera
2019-11-12, 22:14
  #346
Medlem
Brunhildes avatar
Skulle jag av någon anledning flytta tillbaka till Sverige skulle nog Staffanstorp alternativt Sölvesborg vara de enda tänkbara alternativen. Tyvärr får jag säga då jag trivs i storstäder, men skjutningar, våldtäkter och sprängningar etc is not my cup of tea.

Angående filmen så hade ingen höjt på ögonbrynen om man använt sig av enkom svartmuskiga araber som skådespelare i en svensk film om Sverige som riktar sig till svenskar. Nu var skådepelarna (som sig bör) istället svenskar och pk-vänstern går i taket. Inget nytt under solen med andra ord.
Citera
2019-11-12, 22:18
  #347
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Den kungliga svenska avundsjukan visar sitt fula tryne.
Svenskarna är uppenbarligen idioter och då förtjänar man att ta konsekvenserna av sin egen dumhet.
Citera
2019-11-12, 22:22
  #348
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
***OBS TRIGGERVARNING ***

Nu går Staffanstorp kommun ut med en informationsfilm om hur det är att bo där. Man vill tydligen locka människor att flytta dit så nu har man lagt ut en video på YouTube:

Informationsfilm om Staffanstorps kommun (2019).

https://youtu.be/3jeRYJaAxiE

Vad tror ni? Är detta ett lyckat koncept eller kommer det att ta hus i helsike?

Era synpunkter, tack!


En synpunkt är att det var en sjukt sömnig film av ett lika sömnigt Staffanstorp. Var ska man jobba? I frisörsalongen (?) som visades upp när berättarrösten samtidigt pratade om näringsliv.
Trevligt javisst, om man inte är intresserad av andra människor. Det såg helt och rent ut bland raps och solglitter, inget fel i det men jag blev inte jätteintresserad.

Edit; och just ja, det var väl ändå overkill med produktplacering av bil och flyttkartonger 🤦🏻‍♀️
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback