2019-11-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Begravning har ju inte varit ännu. Har inte sett ett skit från AG sen han va på lilla torg i lördags.. Känsla av att han kanske är inplockad, ev i annat ärende. Ska kolla upp det. Förvånansvärt lite om BO familjer o vad dem sysslar med osv... Mitt tips är att det handlar om skjutning inom egna gruppen. Obetald skuld, snackat för mkt, blåst sin boss el liknande... Han verkar ju hatad, goolare möjligtvis. (bara spekulationer nu)
Precis eftersom man hånat honom på snapschat lär han ju gjort något. Jag tror att om vi får reda på varför han är hatad så kan vi nog lista ut vilken grupp som ligger bakom
Citera
2019-11-12, 22:20
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Varför är han i Lund och inte på Mas? Har han hjärnskador?

Ingen aning faktiskt. Jag har ingen koll på Skånes sjukvård. Kan det vara en säkerhetsgrej?
Citera
2019-11-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Amir Mekky
har skrivit förslag vilka som kan ha varit kallade till mötet.
Det är nog inget gruppmöte- utan polisman träffar dessa gängledare en o en.

Hej. Jag har läst allt genom hela tråden och jag hittar inte inlägget där signaturen Amir Mekky skriver förslag på vilka som kan ha varit kallade till möte idag. Kan Du hjälpa mig med en länk el anvisning på vilken sida det skrivits alternativt vilket inlägg det handla om?
Citera
2019-11-12, 22:24
Medlem
[quote=Adrenalina23|69280165]Precis eftersom man hånat honom på snapschat lär han ju gjort något. Jag tror att om vi får reda på varför han är hatad så kan vi nog lista ut vilken grupp som ligger bakom[/QUOTE.
Jag vet, men det är svårt han e 15, iaf jag har inte nån koppling till nån i den åldern, då jag är mkt äldre! Men man tycker det borde sprida sig mer än vad det gjort, dem som hatar på snap, vf hatar dem inte här på flashback tex? E han hatad så sprid ut varför tycker man! Men detta kommer "klaras" upp e jag helt säker på iaf, men mördaren är väl oxå minderårig, så längre än dit kanske vi inte kommer..
Citera
2019-11-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Hej. Jag har läst allt genom hela tråden och jag hittar inte inlägget där signaturen Amir Mekky skriver förslag på vilka som kan ha varit kallade till möte idag. Kan Du hjälpa mig med en länk el anvisning på vilken sida det skrivits alternativt vilket inlägg det handla om?

Det är borttaget.
Citera
2019-11-12, 22:28
Medlem
[quote=johannajack|69280270]
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Precis eftersom man hånat honom på snapschat lär han ju gjort något. Jag tror att om vi får reda på varför han är hatad så kan vi nog lista ut vilken grupp som ligger bakom[/QUOTE.
Jag vet, men det är svårt han e 15, iaf jag har inte nån koppling till nån i den åldern, då jag är mkt äldre! Men man tycker det borde sprida sig mer än vad det gjort, dem som hatar på snap, vf hatar dem inte här på flashback tex? E han hatad så sprid ut varför tycker man! Men detta kommer "klaras" upp e jag helt säker på iaf, men mördaren är väl oxå minderårig, så längre än dit kanske vi inte kommer..
Tvivlar inte på att mördaren var minderårig men jag tror att någon äldre ligger bakom, hela planen med explosion som manöver känns lite för avancerad för färskingar
Citera
2019-11-12, 22:29
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Läs Expressen
Så trakasserierna mot mordoffrets vänner och familj kommer alltså från gärningsmännens brusher och deras klaner? Det är så jag tolkar det som skrivs i tidningarna.

Dessa apejävlar är ondskan personifierad.

Vilken ohygglig sjukdom Sverige har råkat ut för.
Citera
2019-11-12, 22:31
Medlem
Citat:
Nu berättar pojkens pappa om sorgen för SVT Nyheter.
– Jag ber alla familjer och föräldrar att ta hand om sina barn, säger Mohammed Ibrahim till tv-kanalen.

Citat:
Jaffar tog sig in i restaurangen där han föll ihop. Den andre pojken överlevde men vårdas på sjukhus med allvarliga skador.

https://www.aftonbladet.se/a/opx27m
Citera
2019-11-12, 22:31
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Ok ska vi ta krafttag då! De skjutna killarna jobbade åt Ghara framkom tidigt i tråden. Ev kan något ha att göra med den skadade men ännu levande Ahmads släkting som är högre upp i droghandel.

Vad heter Ahmads släkting som är försvunnen och vilken är hans relation till Ghara jr?

Jag kommer absolut försöka ta reda på det imorgon. Kommer förmodligen inte kunna få något definitivt svar men någon ledtråd iallafall..

I skrivande stund kom jag att tänka på att det är väldigt tyst kring A's anhöriga och vänner i media. Alla som träder fram och snackar är J's anhöriga och vänner.
Visst A överlevde men ändå. Verkar ju som ingen kring honom vill visa sig..
Senast redigerad av elva9tolv 2019-11-12 kl. 22:36.
Citera
2019-11-12, 22:35
Medlem
[quote=Adrenalina23|69280322]
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tvivlar inte på att mördaren var minderårig men jag tror att någon äldre ligger bakom, hela planen med explosion som manöver känns lite för avancerad för färskingar
Absolut är anstiftaren någon tyngre, äldre, säkerligen välkänd. Som aldrig kommer sättas dit tyvärr. Men vilken gruppering? Antingen inom den egna (AG) vilket ja tror mest på, då det är hans liga som huserar mest på gatorna nu, då jätte många sitter häktade. Men svårt o lista ut, när man inte har en aning om motivet. Samtidigt som det var välplanerat med explosion manöver, va det oxå väldigt riskfyllt, en lördag kl 21, kamera övervakad gata, o fullt me polis, civilare runt om! Tusen vittnen. Känns desperat och akut på ngt sätt..
Citera
2019-11-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Ingen aning faktiskt. Jag har ingen koll på Skånes sjukvård. Kan det vara en säkerhetsgrej?
Lund och Malmö har olika specialiteter, så den vård som BO behöver finns förmodligen i Lund.
Citera
2019-11-12, 22:41
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Lund och Malmö har olika specialiteter, så den vård som BO behöver finns förmodligen i Lund.

Ja. Flera kulor i magen. Opererade ut dom idag i Lund och har klarat operation bra. Det är det enda jag vet. Kan man inte göra såna operationer i Malmö eller är det av säkerhetsskäl dom kört honom till annan stad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in