Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-11-11, 20:37
  #13
Medlem
shaktas avatar
Sök på PKTube

"Donald Trumps best moments"

Sen är det bara att skratta åt alla negativa sökresultat
Citera
2019-11-11, 20:56
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Låter väldigt märkligt. Jag köper inte det du försöker sälja. Du kanske kan komma med konkreta exempel.

Nu när du tog upp klimatforskning så testade jag med en sökning via Google. De 23 första förslagen var pro klimatalarmism. Nr 24 var kritisk och därefter bara alarmism sida upp o sida ner. Nu var denna sökning gjord med mitt google-konto inloggat.

När jag istället gör samma googlesökning men med Bravo browser i inkognitoläge med Tor blir resultatet nåt helt annat. En kritisk sida hamnar på andra plats och bland de tio första förslagen är två kritiska.
Men google känner ju av din sökhistorik och anpassar sökresultaten utefter det. Två datorer får aldrig exakt samma sökträffar/förslag.
Citera
2019-12-07, 16:15
  #15
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men google känner ju av din sökhistorik och anpassar sökresultaten utefter det. Två datorer får aldrig exakt samma sökträffar/förslag.

Det stämmer.

Saken var ju mer att jag via mitt google-konto börjat få in betydligt mer av MSM-länkar, Anti-Trump-budskap, etc utan att jag ändrat mina beteendemönster (har det senaste åren en ganska smalt och statiskt konsumtionsmönster på Youtube). Därför utgår jag ifrån att Google har skruvat på algoritmerna för att ta sin in i diverse bubblor, däribland min. Väldigt många tycks ha samma upplevelse.

Både Google och Facebook var ju aktiva i förra presidentvalet och ska ha orsakat miljontals röster färre för republikanerna. Främst genom att aktualisera valdagen för alla inom Demokraternas filterbubbla och avleda uppmärksamhet från valdagen för alla inom Republikanernas filterbubbla. En medieprofessor som forskat om detta har vittnat inför kongressen. Den som vill veta mer får DuckDuckGoa sig fram.

F ö är Google inte en sökmotor - det är ett filter!
Citera
2019-12-07, 18:38
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Det stämmer.

Saken var ju mer att jag via mitt google-konto börjat få in betydligt mer av MSM-länkar, Anti-Trump-budskap, etc utan att jag ändrat mina beteendemönster (har det senaste åren en ganska smalt och statiskt konsumtionsmönster på Youtube). Därför utgår jag ifrån att Google har skruvat på algoritmerna för att ta sin in i diverse bubblor, däribland min. Väldigt många tycks ha samma upplevelse.

Både Google och Facebook var ju aktiva i förra presidentvalet och ska ha orsakat miljontals röster färre för republikanerna. Främst genom att aktualisera valdagen för alla inom Demokraternas filterbubbla och avleda uppmärksamhet från valdagen för alla inom Republikanernas filterbubbla. En medieprofessor som forskat om detta har vittnat inför kongressen. Den som vill veta mer får DuckDuckGoa sig fram.

F ö är Google inte en sökmotor - det är ett filter!
Håller med.
Vad skulle du säga är dina tips för att få vidare/bredare/fler sökträffar?
Citera
2019-12-17, 21:54
  #17
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Håller med.
Vad skulle du säga är dina tips för att få vidare/bredare/fler sökträffar?

Absolut ingen expert på detta men att köpa in sig på en vettig VPN är nog en bra start. Då kan man välja varifrån du ser ut att söka ifrån vilket kan ge helt andra resultat.

DuckDuckGo gör skillnad.

Inte ligga inloggad på något googlekonto, facebook, youtube etc.

Söka mer på alternativa ställen som Flashback, Bitchute, Reddit, 4chan, mm.

Kanske dags att bekanta sig med darkwebb om man vill hålla på med Krim-tänk utan att straffas...
Citera
2019-12-26, 22:24
  #18
Medlem
Kisiragis avatar
Jag tycker det är märkligt att Google's nyhetssida som ska vara anpassad för användaren visar massa nyhetsartiklar om Greta Thunberg, som man som användare heller inte kan plocka bort från sitt flöde.
Övriga artiklar om andra personer går alldeles utmärkt att ta bort från sitt flöde via inställningar men inte lilla Greta.

Det som stör mig är inte Greta i sig, men att Google som är sån stor plattform matar mig och andra med nyheter som användaren inte kan välja bort, helt sjukt enligt mig.
Citera
2019-12-27, 21:23
  #19
Medlem
HipToBeSquares avatar
2020 är valår och ni kan räkna med att Google kommer att skruva upp den politiska censuren mycket mera än tidigare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback