Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebetalare1975
Jag lärde mig när man börjar studera måste man vara källkritisk.
Precis, källkritik är någonting som helt och hållet saknas i hela förundersökningen. Myndigheterna har inte ifrågasatt en enda uppgift i princip, utan det som passar dem tar de åt sig av och struntar i om det faktiskt stämmer eller inte.
Citat:
Sist var det något om ena åklagaren och hennes tidigare karriär innan ekobrott.?? Såna uttalanden innebär att någon har uttalat sig? Eller
Var får du din fakta ifrån om åklagarna?
Säker källa som jag inte tycker att du eller allmänheten behöver känna till.

Jag har faktiskt moraliska gränser. Jag vet annat om åklagarna också, som vart deras anhöriga går i skolan osv men jag tänker ju inte utrycka mig om vilken information som helst. Jag håller mig till det som har med hennes arbetsuppgifter att göra och källor håller jag för mig själv.
Jag gissar att åklagarna har någon form av skyddad identitet eller något och det har jag full respekt för.
Citat:
Om ni gräver, så måste du förstå att andra också gräver.
Spelas dina och din advokats samtal in?
Jag vet inte vilka ”ni” du syftar på men ja det är väl klart att andra också gräver? Det finns många grävmaskiner i Sverige.

Vad syftar du på? att myndigheterna gräver? Andra medmisstänkta? Journalister? Andra advokater?
Jag förstod inte vart du ville komma. Det är klart att folk blir nyfikna när det begåtts så många fel.
Alla får rota i det här hur mycket de vill. Vi bor i ett fritt land där det är fullt tillåtet. Är du orolig för att åklagarens tidigare mål ska bli granskade? Det vore ju tråkigt för åklagarna om de gjort fel tidigare och de dömda får resning.
Andra som redan blivit dömda i vårt mål för att ha fuskat har nog goda möjligheter till resning. Tänk vilken motgång det skulle vara för åklagarna och vilket slöseri med skattepengar
Varför skulle mina samtal med min försvarare spelas in? Det skulle aldrig komma på fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebetalare1975
Sen måste det var girighet som gjorde att de valde att fortsätta efter att man la till på heder och samvete. De var då helt förstående att det blev olagligt att fuska. Man hade diskussioner om detta här på flashback, säkert vissa aktörer från hp hjälpen. Man var väldigt självsäkra med att man inte skulle åka dit. Och många sa till dem att det bara vara en tidsfråga innan de skulle åka dit. Men de uttryckte redan då att dom trodde inte på polis och rättsväsendet, utan de var för slöa ungefär.
Därför kommer jag inte kunna känna som du.
Och du räknar blint med att alla personer har känt till vad som stått på Flashback?
I så fall hade de ju ställt fler frågor kring det i förundersökningen. Jag blev väldigt chokad när jag fick förundersökningen och fick läsa alla de inlägg som fanns med där.
Jag har aldrig någonsin varit inloggad på något Flashbackkonto kopplat till fusk. Jag är inte den som hänger på Flashback i vanliga fall, det är för mycket socialt snack här.

Du får väldigt gärna visa oss andra vad det är du syftar på, jag känner inte till mycket mer än de Flashbackinlägg som finns i förundersökningen.
Citat:
Men om du läste det som sades innan de åkte dit, skulle du förstå hur jag ser på dem.
Nu menar du det som stod på Flashback igen då eller? Och varför kritiserar du då mig för det?
Jag kan ju inte ta ansvar för vad någon annan skrivit på internet och som jag inte haft kännedom om. Nu får du faktiskt ge dig med dina påhitt
Kul dock att du kommer med lite argument som motiverar dina åsikter. Det är lättare för oss att bemöta dem då