2019-11-09, 23:08
Avstängd
Vad är det för pajaspuffra den superkrimelle bankrånaren haft o ändå misslyckats så jävla kapitalt???
Citera
2019-11-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vad är det för pajaspuffra den superkrimelle bankrånaren haft o ändå misslyckats så jävla kapitalt???

En fråga ingen lyckats förklara, möjligen bortförklara!
Citera
2019-11-09, 23:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som sagt, inte en aning faktiskt, nog för att man har känt och känner en del rövare men ingen så vitt jag vet håller på med kontraktsmord.

Har kommit ett svar i tråden som säger procentsats i förskott resten vid utfört uppdrag, kan mycket väl vara så.
Som sagt. Det beror väl likaväl på relation. Du nämnde Möller.
Ingen utredning initierades gällande exmaken. Svärson misstänktes ha engagerats av henne.
Hennes bil är på plats när flyktingkillarna misshandlades på förläggningen - svärson och Rajabi misstänktes vara inblandade. Ingen förhördes.
Sen misshandel med pistol inblandad i lgh. Sket sig väl också, trots igenkännande.
Pengar åker runt på konton, hon är väl på hela inre kretsen och vill beställa mord.
Aset är i centrum långt innan hon lyckas få Rajabi att mörda föräldrarna där mamman dock överlevde. Med framtida löften om inkommande pengar och nystart i Norge.

Är det inte indrivning, hämnd internt gällande grov kriminalitet så verkar en del galna och kränkta tanter bespara polish på naglarna och be nån annan utföra jobbet.
Citera
2019-11-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Ok, ja för min del är det inte intressant så länge personen är på fri fot. Skäligen misstänkt vet du lika bra som mig att det är en simpel önskan hos en åklagare. Ja det kan vara en kamrat till B som befann sig på plats där B hämtades in. Flera förhör och flera tillslag finns uppgift från åklagarmyndigheten och det indikerar att man plockat in flera andra också och förhört.

Visst vore det intressant att veta vem D är. Är det en person med några kopplingar inom kretsen, eller en random chaufför bara.
Citera
2019-11-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
En viktig del du glömmer är att hon utretts för anstiftan mot HOL tidigare.

Att HOL anger henne på ett tvärsäkert vis det första han gör är också otroligt talande, vem mer är personen som skjuter och personen som anstiftat har bäst koll på vem som kan ligga bakom? HOL givetvis.

Sedan tycker jag KLs agerande efter att hon släpps från anhållningen talar emot henne, en oskyldig människa som blir misstänkt på detta vis sätter sig inte i TV det första man gör och börjar spekulera (på ett tvärsäkert) vis om vem som hon i princip vet ligger bakom.

Nej, det är för mycket som ligger KL i fatet, trots detta lär hon aldrig bli dömd.

Folk som spekulerar om annat känns det mer som att de vill hålla liv i ett ”polisiärt uppklarat” fall. Vilket inte behövs då fallet i sig redan är unikt och fascinerande som det är.

Rättelse på att HOL angav henne tvärsäkert. Han angav två olika alternativ om jag minns rätt. Utan inbördes värdering.
Citera
2019-11-10, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finns det nån som skulle ta den risken utan att inte kräva full betalning direkt?
Risken att det skiter sig får väl anstiftaren räkna med, eller order med fördröjning.
Vete tusan, beror väl på hur desperat eller yrkesmässig denna är.
Sen beror det väl på hur relationen ser ut innan, om vederbörande kan tänka sig stå på standby och vänta in cash likt Möllers kk.

Full betalning direkt kan vi nog glömma. KL s ekonomi har vi utrett ganska ordentligt. På pappret är hon förmögen, då hon fått del i lägenheten. Däremot verkar hon inte ha cash vid tidpunkten före skjutningen.

Sen kan man ju undra om hon skulle ge denne Billy en stor summa pengar i förskott i hopp om att han skulle utföra ett mord eller hot.
Citera
2019-11-10, 00:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Full betalning direkt kan vi nog glömma. KL s ekonomi har vi utrett ganska ordentligt. På pappret är hon förmögen, då hon fått del i lägenheten. Däremot verkar hon inte ha cash vid tidpunkten före skjutningen.

Sen kan man ju undra om hon skulle ge denne Billy en stor summa pengar i förskott i hopp om att han skulle utföra ett mord eller hot.
Det är därför eventuella relationer dem emellan intresserar mig. Likt Möller var det tänkt att miljoner skulle rulla in under tiden han pippande henne.

Jag undrar dock tvärtemot.
Skulle den grovt kriminella BR riskera en lång sittning utan att ta förskottsbetalning?
Lita på KL? Orka vänta på cash låsta i en lgh?
Citera
2019-11-10, 00:27
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Det är därför eventuella relationer dem emellan intresserar mig. Likt Möller var det tänkt att miljoner skulle rulla in under tiden han pippande henne.

Skulle den grovt kriminella BR riskera en lång sittning utan att ta förskottsbetalning?

Jag orkar inte gå tillbaka och kolla upp i tråden, men fick hon inte ett hyggligt arv från föräldrarna?
Citera
2019-11-10, 00:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag orkar inte gå tillbaka och kolla upp i tråden, men fick hon inte ett hyggligt arv från föräldrarna?
Har försökt kolla men det är inte lätt att överskåda hennes ekonomi. Stugan sägs väl finnas kvar i norr.Samtidigt super hon sen flera år utan jobb och ränner på krogen, det finns uppgifter om hotell förutom att inte betala hyra.
Men hon kanske spar pengar via soffsurfandet...
Citera
2019-11-10, 00:41
Medlem
Citat:

Håller med om det. Därmed blir den affären nästan omöjlig att genomföra.
Citera
2019-11-10, 00:42
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Har försökt kolla men det är inte lätt att överskåda hennes ekonomi. Stugan sägs väl finnas kvar i norr.Samtidigt super hon sen flera år utan jobb och ränner på krogen, det finns uppgifter om hotell förutom att inte betala hyra.
Men hon kanske spar pengar via soffsurfandet...

Ja, att hon inte betalar hyror, återbetalar felfakturerarde advokatpengar mm behöver ju inte betyda att hon har bränt pengarna från arvet.
Citera
2019-11-10, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Du förstår inte hur den världen fungerar verkar det som.

Sedan är föraktet mot en yrkeskriminell som golar långt mycket värre och förenat med direkt livsfara.

Om han nu hade golat ner KL, vad tror du händer? Det blir ingen märkbar skillnad på straffet ändå, den stora skillnaden är att han får sitta hela straffet på isol eller leva i ett helvete bespottad av sina medfångar.

Men..

Du verkar förbise att KL sitter i en intervju och berättar att hon hjälpt poliserna att leda in dem på spåret om att gärningsmannen finns kring den organiserade brottsligheten. En högt uppsatt person säger hon i intervjun. Vad har hon mer sagt till polisen ? Det vet varken vi eller den person som just nu sitter häktad, inplockad under en gryningsräd.

Om KL dessutom är anstiftare kan du nog föreställa dig vem som just nu sitter och känner sig bespottad. Jag tror att tystnadskulturen upphör precis i den stund det går upp för Billy att han är grundlurad.

Fortsättning följer !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in