2019-11-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogdog
påstå att de är slarviga. Hur fan kan ni säga så

Citat:
Att påstå att skytten, vi vet ju inte vad som hänt, är slarvig är för tidigt att påstå.

Citat:
Kan lika gärna vara så att offret gick där han inte skulle gå. Allt kan gå så jäkla fort.

Fast det är väl i allra högsta grad ett alldeles ypperligt tecken på just "slarv" att gå där man inte ska gå om den avlidne själv ingick i kretsen.

Och är det en ovetande allmänhet som förirrat sig in på skjutbanan så kan det väl lik väl vara ett minst lika stort tecken på slarv i arrangemanget av säkerheten runt skjutbanan.

Citat:
Min åsikt är den att håll er till trådens ämne. Uttala sig om slarv och annat generellt bland poliser och jägare borde kunna avhandlas i en egen tråd/trådar.

Varför ska vi undanta just jägare från generaliseringar och spekulationer av den typ som förekommer i princip i samtliga övriga brottstrådar?

Citat:
Fy fan! Blir kräkfärdig... Mina tankar till de anhöriga.

Har själv skjutit uppemot 100.000 - 200.000 patroner och alltid varit noga med säkerheten. Trots det, och jag skäms som fan, hände ett vådaskott för ett par år sedan. Nu var pipan i ofarlig riktning men slentrian vid patron var orsaken i mitt fall.

Mår skit bara jag tänker tillbaka på vad som skulle kunna hänt.

En gång, på en skjutbana, sköt med kikarsikte och helt plötsligt har jag en kärrings huvud i siktet. Hon gick i en svacka och skulle ”bara gena” under avspärrningen. Där låg jag med fingret på avtryckaren och hade osäkrat. Inte kul att ha en människas huvud i siktet när man ska till och trycka. SÅ olyckor kan ske av olika orsaker. Har själv blivit ödmjuk av dessa två händelser.

Så det här har inget med slarv att göra från din eller hustruns sida?
Senast redigerad av rotebro-conny 2019-11-03 kl. 18:01.
Citera
2019-11-03, 18:11
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MijailovicFanClub
Komiskt att ni anklagar mig för att trolla. Jag sköt ett gäng pistoler (inklusive revolver som är en typ av pistol) på en skjutbana i Stockholmsområdet. Bland annat glock och revolver. När jag sköt med revolvern va avtryckaren så svag att jag råkade trycka av med pipan riktad uppåt. Med lite otur hade huvudet sett ut som köttfärs. Det var inte mycket till säkerhetsutbildning före. Skulle säga att det idag är för svårt att få skjuta om man är genuint intresserad (alltså få en licens för tävlingsskytte) och för enkelt att få skjuta på ploj. Inte för att jag bryr mig nämnvärt om staten drar in licensen för stridspittarna härinne. Maken till pretentiösa prutthjärnor får man leta efter. Ni skjuter med en pistol mot en tavla. Ni är inte John Wayne.

Sverige 2019.
Du klarar inte av någonting som är ENKLARE än någon ”säkerhetsutbildning.

Men jodå, det är vi som är stridspittar och prutthjärnor.

Dina inlägg talar för sig själv.
Citera
2019-11-03, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodannn
Ryktas i byn om att de är far och son de handlar om.
Fyfan. Att skjuta ihjäl farsgubben utav slarv måste kännas rätt trist.
Citera
2019-11-03, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Expressen just nu;
”Den man som greps misstänkt för grovt vållande till annans död har förhörts – och frigivits.”
Då kanske du nu kan släppa din befängda tanke om att detta är mord.
Man skjuter inte sin egna pappa av misstag. Sanna mina ord när det skrapas lite på ytan. Sonen blev nog antastad av sin far som liten varpå han skjuter ihjäl aset nu. Vådaskott precis! Överlagt mord och ni tror på det.
Citera
2019-11-03, 18:36
Medlem
[quote=MijailovicFanClub|69189801]Komiskt att ni anklagar mig för att trolla. Jag sköt ett gäng pistoler (inklusive revolver som är en typ av pistol) på en skjutbana i Stockholmsområdet. Bland annat glock och revolver. När jag sköt med revolvern va avtryckaren så svag att jag råkade trycka av med pipan riktad uppåt. Med lite otur hade huvudet sett ut som köttfärs. Det var inte mycket till säkerhetsutbildning före. Skulle säga att det idag är för svårt att få skjuta om man är genuint intresserad (alltså få en licens för tävlingsskytte) och för enkelt att få skjuta på ploj. Inte för att jag bryr mig nämnvärt om staten drar in licensen för stridspittarna härinne. Maken till pretentiösa prutthjärnor får man leta efter. Ni skjuter med en pistol mot en tavla. Ni är inte John Wayne.[/QUOTE

Kanske finns en tanke med att det ska vara tillräckligt svårt för att skaffa pistolskyttekort och egna licenser, för att sortera ut sådana individer som dig.
Intrycket du lyckats förmedla av dig själv i dina inlägg gör att jag känner en tacksamhet till de högt ställda kraven som garanterar att jag slipper möta dig på en pistolskyttebana.
Citera
2019-11-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Knappt mätbart i förhållande till hur många skott som avlossas på träningsbanor.
Möjligt men det avfyras givetvis fantastiskt många gånger fler vådaskott som inte leder till olyckor än fall som dessa. Så mörkertalet är stort.
Citera
2019-11-03, 18:39
Medlem
MijailovicFanClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Sverige 2019.
Du klarar inte av någonting som är ENKLARE än någon ”säkerhetsutbildning.

Men jodå, det är vi som är stridspittar och prutthjärnor.

Dina inlägg talar för sig själv.
Har du verkligen en så eftersatt läsförståelse? Det jag säger är ju att man inte fick någon ordentlig säkerhetsutbildning.
Citera
2019-11-03, 18:41
Medlem
MijailovicFanClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofisen
Kanske finns en tanke med att det ska vara tillräckligt svårt för att skaffa pistolskyttekort och egna licenser, för att sortera ut sådana individer som dig.
Intrycket du lyckats förmedla av dig själv i dina inlägg gör att jag känner en tacksamhet till de högt ställda kraven som garanterar att jag slipper möta dig på en pistolskyttebana.
Det finns ju inga krav för att stå på en skyttebana, ditt lilla fån. För en tusing kan jag stå alldeles bredvid dig med en laddad magnumrevolver.
Citera
2019-11-03, 18:54
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Man skjuter inte sin egna pappa av misstag. Sanna mina ord när det skrapas lite på ytan. Sonen blev nog antastad av sin far som liten varpå han skjuter ihjäl aset nu. Vådaskott precis! Överlagt mord och ni tror på det.

OT
Kan inte ni med asperger starta egna trådar ni kan vara i istället för att förstöra befintliga med trams..?

OnT.
Inget är väl bekräftat att det var fadern som blev vådaskjuten av sonen? Om så skulle vara fallet, så finns nog inte så många kandidater att välja på?
Citera
2019-11-03, 19:01
Moderator
Tystnads avatar
Kan ju vara så att den skjutne höll på med "klistring" i Tavelgropen, där man hissar upp och ner tavlorna, och sedan av misstag trott att skjutomgången var över och skulle gå upp till skyttarna.

Har själv skjutit och klistrat hål, visserligen var det länge sedan och då användes inte mobiler utan radio för att meddela att det var över och dom var inte att lita på, hände mer än en ggr att det inte funkade, dålig mottagning, batterier tog slut etc och vi var på väg upp ur gropen och det small, vet inte hur det funkar idag.
Gångstigen mellan tavlorna och skyttarna gick ju oftast längs sidan på banan
Citera
2019-11-03, 19:06
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det är ju mycket ovanligt att någon är på skjutbanan på Söndag förmiddag och inte respekterar Helgdagen. När det dessutom är Alla helgons dag så är det ju inte konstigt att det straffar sig att inte respektera helgdagen

Skitsnack! Skjutbanor är fulla med folk på helger.

Vet du hur jag vet? För jag besökte en idag.

Oerhört tragiskt med händelsen. Massor av konstiga spekulationer i denna tråd.

Ser inget annat än att det är en tragisk olycka, pga vådaskott där någon bröt mot grundreglerna i skytte.
Citera
2019-11-03, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
OT
Kan inte ni med asperger starta egna trådar ni kan vara i istället för att förstöra befintliga med trams..?

OnT.
Inget är väl bekräftat att det var fadern som blev vådaskjuten av sonen? Om så skulle vara fallet, så finns nog inte så många kandidater att välja på?
Allt är bekräftat. Sonen sköt sin fader. Är du dåligt uppdaterad kanske du inte ska sprida dynga här?!
Har du intyg på dina diagnoser eller vill du ha ett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in