2019-11-01, 15:23
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Befolkningen gick bananas på grund av ökade tunnelbaneavgifter och nu skulle Greta dit i syfte att förespråka teknik som gör att allt blir ännu dyrare.

Dyrare ja, men nu handlare det om vår överlevnad. Men du kanske tycker (som jag) Who cares.
2019-11-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Dyrare ja, men nu handlare det om vår överlevnad. Men du kanske tycker (som jag) Who cares.

Överlevnad från vad, klimatångest som Gretasekten sprider?
2019-11-01, 15:37
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Överlevnad från vad, klimatångest som Gretasekten sprider?

Just det.
Plus syndafloden som drabbar oss alla. BUUU!

Jävlar va hon ser tuff ut i sitt Klimathatarblickande
”När det kommer till att skrämma ett gäng arga klimatförnekare så behöver jag inte ens klä ut mig”, skriver hon på Twitter.
Nä.
Det har hon rätt i.
Den tjej har "it".
Senast redigerad av Jof 2019-11-01 kl. 15:48.
2019-11-01, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
En halloween hälsning till Gretas hatare

https://mobile.twitter.com/GretaThun...67742243606529

Patetiskt med "jag mot alla hatare", allt för att spä på med jag mot världen samt desperat för att skapa rubriker.
2019-11-01, 15:40
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Befolkningen gick bananas på grund av ökade tunnelbaneavgifter och nu skulle Greta dit i syfte att förespråka teknik som gör att allt blir ännu dyrare.
Konferensen skulle ha hållits i Brasilien men efter det att deras utrikesminister kallat klimatteorin för en "kulturmarxistisk komplott" så letar man vidare. För dyrt sade Costa Rica.

Greta kan få jobbigt med transport. Jag hoppas fortfarande Putin erbjuder atomisbrytare eller Trump atomubåt/hangarskepp. Garanterat utsläppsfria.
Senast redigerad av wwr 2019-11-01 kl. 15:53.
2019-11-01, 15:54
Medlem
Greta sa att hon inte behöver klä ut siga till Halloween.
Det stämmer.
Klimatspöken som hon är talar för sig själv.
2019-11-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vilken vår?

Din, min eller Gretas?

Det var inte så länge sedan hennes eventuella överlevnad hölls inom familjen. Genom självsvält och veganism. Vilket ledde till reducerad kropps och hjärnutveckling. Utan att vi hade en aning. Nu helt plötsligt bryr sig hela världen. Eftersom hon blivit ett mediefenomen.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-11-01 kl. 16:15.
2019-11-01, 16:19
Medlem
Nu får hon segla till Madrid...
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/k...as-till-madrid
( ed. tvåa på bollen tydligen )
2019-11-01, 16:28
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Vilken vår?

Din, min eller Gretas?

Det var inte så länge sedan hennes eventuella överlevnad hölls inom familjen. Genom självsvält och veganism. Vilket ledde till reducerad kropps och hjärnutveckling. Utan att vi hade en aning. Nu helt plötsligt bryr sig hela världen. Eftersom hon blivit ett mediefenomen.

Din, min och Gretas!

Och javisst är det märkligt. Påminner mig om den sedermera, heligförklarade, Birgitta. Lite tokig flicka, med dagdrömmar, som sen blev upphöjd och helgonförklarad.
August Strindberg var bara en av de som var kritisk mot henne. Skrev: Den oregerliga tossan har jag i mitt drama låtit henne vakna till klarhet om sin fjollighet och sitt högmod.

Vi får se vad slutomdömet blir om vår tids myt: Greta. Misstänker att helgonglorian kommer att hänga kvar på henne.
2019-11-01, 16:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauric
Det stämmer.

Det är kvällstidningarnas desperata försök att hålla grytan kokande med GT som hett stoff. När hon inte uppträtt på stora scenen skapar de rubriker och kopplar ihop henne med allehanda företeelser.
2019-11-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mauric
Det stämmer.

Endast för att provocera, dom ligger på samma nivå som personligt mot Greta hatare.
2019-11-01, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Pressen kämpar fortfarande med att försöka förklara varför Greta inte tog emot Nordiska Rådets pris och en halv miljon kronor.

Att hon plötsligt skulle sluta att ta emot priser är orimligt. Hennes jobb är publicitet. Hon kan dessutom ta emot priset men avböja pengarna. Bäst (ur hennes synvinkel) vore att ta emot pengarna och använda dem för klimatstödjande åtgärder.

Jag är ganska övertygad att Greta (dvs hennes skötare) skymfar Nordiska Rådet eftersom det arbetar för att "göra Norden till en bra plats att leva i" medan Gretas backare jobbar för världsrevolution och krig i förorterna.

https://www.independent.co.uk/voices...77606.html?amp

Så sent som i augusti, om jag inte minns fel, fick hon något pris som hon skänkte vidare till Fridays for Future. Måste medge att jag har lite svårt att se logiken. Varför inte göra detsamma den här gången?

Visserligen försökte några av hennes vänner sig på en ”kupp” vid mötet i Lausanne så hon har kanske blivit lite misstänksam angående sin egen framtid där och angående hur just den organisationen kommer att utvecklas.

Men det finns ju andra som hon hade kunnat donera pengarna till. Varför inte till hemlösa hundar, vård åt papperslösa romer eller malariavaccin i Afrika? Nu framstår hon bara som tjurskallig och otacksam.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in