2019-10-31, 22:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Bevisar ingenting annat än att Jens inte bara missbrukar alkohol utan även narkotika. Det framgår ingenstans att Susanne har beställt drogerna på datorn och det är inget hon säger sig känna till heller. Att Jens har bett henne swisha över själva betalningen är inte konstigt eftersom han inte orkade/kunde betala sina egna räkningar utan överlät allt sånt på henne. Framgår inte heller vem som hämtade ut paketen med drogerna. Finns inga bevis för att hon matade honom med dem heller.
Det var därför jag gjorde ett inlägg till och hänvisade till förhöret där FL lägger fram bevis för att Susanne googlat på dessa substanser från sin egen dator under datum och klockslag då man kunnat visa på att Jens var på sitt jobb.
Citera
2019-10-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det var därför jag gjorde ett inlägg till och hänvisade till förhöret där FL lägger fram bevis för att Susanne googlat på dessa substanser från sin egen dator under datum och klockslag då man kunnat visa på att Jens var på sitt jobb.

Jag såg det men har inte hunnit kolla. Hade Susanne en helt egen dator? Eller hade hushållet en dator?
Oavsett vilket - det här är absolut inte tillräckliga bevis för att döma en människa för mordförsök.
Citera
2019-10-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Framgår det nånstans vem som hämtade ut paketen?
Citera
2019-10-31, 22:21
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Framgår det nånstans vem som hämtade ut paketen?
Har du hämtat ut det?
Jag har nog…jag har hämtat.. som sagt.. har Jens beställt så har han ofta sett till att jag kan
hämta ut. Så det har jag säkert.
Hur har du betalat?
Med mitt kontokort antar jag. Kan ha betalt kontant också.
Minns du hur du betalade?
Nej.
Den 24/2 är också ett raderat sms, en påminnelse att paketet inte är utlämnat.
Då har väl ingen hämtat det.
Det har inte gått i retur så troligen har någon hämtat ut det. Minns du om du gjort det.
Jag har nog trott att det var Jens öl och bett honom hämta.
Som vi sagt tidigare så är alla sökningar är gjorda hemifrån och när Jens är på jobbet.
Har du kommit på vem som varit hemma gjort sökningarna om inte du har gjort det?

Jag vet bara att jag inte har gjort det, känner inte igen något.
Den 27/2 så har och sökningar och beställningarna gjorts och betalning har gjorts på
din telefon. Samma tidsintervall.

Jag har inte beställt droger eller vad det nu hette.
Citera
2019-10-31, 22:47
Medlem
Kan ingen lägga upp FUP i PDF? fattar ej dey där m zipp på mobil..

Har skummat igeom. Men hittar ej
Citera
2019-11-01, 00:08
Medlem
fermions avatar
Citat:
Jag såg det men har inte hunnit kolla. Hade Susanne en helt egen dator? Eller hade hushållet en dator?
Oavsett vilket - det här är absolut inte tillräckliga bevis för att döma en människa för mordförsök.
Du har fan inte orkat läsa ett skit av handlingar i målet. Dina åsikter här som du snitsigt drar ur röven har precis samma värde som vilken jävla annan skitkorv som helst.
Förhoppningsvis trollar du, men tyvärr tror du väl att du är nån jävla riddare som vill imponera på det absoluta bottenskiktet av kvinnor. Lämplig rättvisa för dig vore att involveras med någon av Susanne K kaliber, men inte ens de skulle väl orka bry sig om dig.
(och nej, jag blir inte känslomässigt upprörd av dina försök att håna brottsoffer och allmän rättvisa. Vill bara slå några slag med flugsmällaren)
Citera
2019-11-01, 08:41
Medlem
Citat:

Har Susanne Kjellman förgiftat Jens Florén?

Inledningsvis kan konstateras att det inte framkommit något som ger vid handen att Jens missbrukat droger. Håranalysen stödjer sålunda bara något enstaka intag av 3-FEA. Det är redan härigenom osannolikt att han själv skulle inta en stor dos narkotika på morgonen före det att han skulle gå till arbetet.
Ifråga om de beställningar av 3-FEA i Jens namn som angetts i det föregående har framgått bl.a. följande. Vid beställningarna har angetts dels en e- postadress, florenjens@gmail.com, dels ett telefonnummer som slutar på -5499. Beträffande telefonnumret är det ostridigt att detta disponerats av Susanne Kjellman och använts i en telefon som tagits i beslag från henne. I telefonen har tagits fram raderade sms avseende leveransuppgifter rörande beställningen den 20 februari 2018. Numret var vid gärningstidpunkten kopplat till swish och Susanne Kjellmans bankkonto. Den ovan angivna e-postadressen fanns i telefonen liksom lösenord till kontot. Som angetts i det föregående har den andra leveransen av drogen betalats genom swish knutet till -5499 numret och Susanne Kjellmans bankkonto. Swishbetalningen gjordes någon minut efter beställningen som skedde kl. 09.23 den 27 februari 2018. Undersökning av Susanne Kjellmans dator har gett vid handen att datorn använts någon timme innan beställningen för att göra sökningar på droger. Datorn har då hanterats i bostaden enligt den tekniska undersökningen. Beställningen den 20 februari 2018 och sökningen gjordes vid en tidpunkt då annat inte framkommit än att Jens var på arbetet och hans son i skolan. Aviseringar i fråga om beställningen har kommit till Susanne Kjellmans mobiltelefon. Den 26 februari 2018 har, visar utredningen, sökningar gjorts på datorn rörande dosering och överdosering av 3-FEA och 3Meo-PCE. Sökningar har också gjorts på Susanne Kjellmans dator angående Dukoral och hur 3-FEA smakar. Enligt tingsrättens uppfattning saknas grund för annan slutsats än att Susanne Kjellman förgiftat Jens.
Citera
2019-11-01, 08:49
Medlem
Citat:

Åklagaren har angett att det inte under förundersökningen gått att finna stöd för att den påstådda föreningen existerar. I målet har också spelats upp ett telefonsamtal, i vilket Susanne Kjellman, efter att strömmen till hennes och Jens Floréns bostad stängts av efter uteblivna betalningar, uppenbarligen försöker påverka företrädare genom att påstå att hon nyss kommit hem och funnit att hennes man hängt sig i bostaden och att elen, utan hennes kännedom om uteblivna betalningar just stängts av. Dessa förhållanden och andra märkliga förklaringar hon lämnat i målet har gjort att hennes trovärdighet allmänt framstår som låg.

Om man är oskyldig så ringer man för fan inte Göteborgs Energi och säger att Jens har hängt sig och ni får rättsintyget imorgon, just den dagen som han skulle få åka in i en likkista om allt hade funkat. Vilket sammanträffande!
Citera
2019-11-01, 09:47
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorAnkan
Åklagaren har angett att det inte under förundersökningen gått att finna stöd för att den påstådda föreningen existerar. I målet har också spelats upp ett telefonsamtal, i vilket Susanne Kjellman, efter att strömmen till hennes och Jens Floréns bostad stängts av efter uteblivna betalningar, uppenbarligen försöker påverka företrädare genom att påstå att hon nyss kommit hem och funnit att hennes man hängt sig i bostaden och att elen, utan hennes kännedom om uteblivna betalningar just stängts av. Dessa förhållanden och andra märkliga förklaringar hon lämnat i målet har gjort att hennes trovärdighet allmänt framstår som låg.

Om man är oskyldig så ringer man för fan inte Göteborgs Energi och säger att Jens har hängt sig och ni får rättsintyget imorgon, just den dagen som han skulle få åka in i en likkista om allt hade funkat. Vilket sammanträffande!
Hon är helt fruktansvärt iskall!! Hela tiden utnyttja anhörigas svåra sjukdom eller dödsfall för att skaffa sig fördelar, och inte dra sig för att skapa sjukdomarna och dödsfallen om det behövs.
Som tur är så tycks hon förhållandevis korkad och oförsiktig och driven främst av att rädda sig ur situationer hon hamnat i genom sin mytomani.
Citera
2019-11-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ja, vissa. Mord ger inte alltid 10 års fängelse. Särskilt inte mäns mord på kvinnor. Det är alltså ett jävligt hårt straff att ge henne 10 år för mordförsök.
Mord är minimum 10års fängelse. Dock sällan det hamnar på det lägsta. Har behöver man inte vara mer än seminormal för att fatta att hon hamnar i många försvårande omständigheter. Inte impulsivt. Manipulerande. Utdraget fortlöpande förgiftning. 10 år var rena trissvinsten för henne.
Citera
2019-11-01, 17:10
Medlem
DoctorBlock1s avatar
Snälla alla som är seriöst intresserade av det här fallet: sluta mata trollet keterparyd genom att svara på totalt oinsatta och verklighetsfrånvända inlägg baserade på en känsla hen har utan att ha läst eller förstått materialet. Ignorera inläggen så slipper tråden drunkna i en hjärndöd pissing match.
Citera
2019-11-01, 17:16
Medlem
DoctorBlock1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Hon är helt fruktansvärt iskall!! Hela tiden utnyttja anhörigas svåra sjukdom eller dödsfall för att skaffa sig fördelar, och inte dra sig för att skapa sjukdomarna och dödsfallen om det behövs.
Som tur är så tycks hon förhållandevis korkad och oförsiktig och driven främst av att rädda sig ur situationer hon hamnat i genom sin mytomani.

Instämmer, dessutom skapar hon andra fiktiva personer som hon kan använda som referenser för att lögnerna ska få substans, som "den pensionerade chefen Gunnel". Eller för att manipulera andra till att inte ifrågasätta henne, som juristen Björn Z Lindgren. Samtliga med gmailadress istället för företags-email, och ett härligt trevligt tjena-tjena-språk.
Senast redigerad av DoctorBlock1 2019-11-01 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in