Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-29, 23:25
  #20869
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
"Klimatrörelsen behöver inga fler priser, vi behöver makthavare som lyssnar till forskningen", låter hon hälsa. Greta Thunberg tackar nej till Nordiska rådets miljöpris. Genialt!
Citat:
Ursprungligen postat av Zajj
Japp och därmed tackade hon nej till 350k danska kronor. Samtidigt som en del hävdar att hon gör det hon gör enbart för personlig vinning.
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Greta tuff som fan!

Greta Thunberg tackar nej till pris.

”Jag befinner mig just nu på resande fot genom Kalifornien, så därför kan jag inte närvara i dag. Jag vill tacka Nordiska rådet för den här utmärkelsen, det är en stor ära. Men klimatrörelsen behöver inga fler priser, det vi behöver är att våra makthavare och politiker ska lyssna på forskningen.”

Alla som tror att Greta eller Gretas familj gör detta för pengar fick nu något att fundera över. Hur går detta ihop rent logiskt? Greta tackar ju nej till en ganska betydande summa.

Men troligen kommer de på något, om de får tänka lite. Kanske redan till imorgon.
2019-10-29, 23:36
  #20870
Medlem
Jofs avatar
En som många SD:are citerar här är Lars Bern, en av den lilla procenten som inte tror på någon klimatkris.
Måste citera honom:
"Hittills har den uppvärmning vi haft varit till förmån för livet på jorden, det växer bättre. Klimatet är i många avseenden bättre," säger Lars Bern.

Härligt. Vill gärna tro på honom. Jag tycker också att det är skönt att det blir lite varmare där jag bor.

Men min Greta vill inte tro på honom.

Och tyvärr. Hon har nog rätt.
__________________
Senast redigerad av Jof 2019-10-29 kl. 23:57.
2019-10-30, 00:51
  #20871
Medlem
Är Greta på väg till Los Angeles? Jag tyckte att hennes namn dök upp på All American Speakers Bureau (AAE) angående ett tal den 1:a november. Nu är hennes profil borta av någon anledning borta, men hennes namn finns kvar i tablån.

https://www.allamericanspeakers.com/...neres-Show.php

Citat:
Friday, November 01, 2019: Greta Thunberg, Garth Brooks


Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
The original halmgubbe

Det heter straw man på engelska.
2019-10-30, 01:52
  #20872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Det är ju då hon lär gråta som högst.
Det ultimata vore att ge henne kol i julklapp. Då hade det varit psykakuten direkt Hon har ju inte varit ett snällt barn.
Ska man spekulera om årets julklapp borde väl en klimatanläggning ligga bra till. I synnerhet om den döptes till klimatanläggningen Greta. Där var och en kan ställa in sitt eget klimat.
2019-10-30, 04:08
  #20873
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Ska man spekulera om årets julklapp borde väl en klimatanläggning ligga bra till. I synnerhet om den döptes till klimatanläggningen Greta. Där var och en kan ställa in sitt eget klimat.


Ja, det är många som tvingats köpa klimatanläggning pga varma sommartemperaturer, men de flesta köper dem inte förrän de har det alldeles för varmt, så de säljer dåligt vid jul
2019-10-30, 05:40
  #20874
Medlem
kakapos avatar
Hon tackar nej till prispengar....Hon kunde väl skänkt dessa till forskningen som hon vurmar så för? Men nej-det var viktigare at göra ett statement.

Riktigt lågintelligent.Hon kan stanna där hon är och inte komma tillbaka.
__________________
Senast redigerad av kakapo 2019-10-30 kl. 05:42.
2019-10-30, 06:02
  #20875
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Alla som tror att Greta eller Gretas familj gör detta för pengar fick nu något att fundera över. Hur går detta ihop rent logiskt? Greta tackar ju nej till en ganska betydande summa.

Men troligen kommer de på något, om de får tänka lite. Kanske redan till imorgon.
Tackar man nej till pengar är man inte smart
2019-10-30, 06:10
  #20876
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakapo
Hon tackar nej till prispengar....Hon kunde väl skänkt dessa till forskningen som hon vurmar så för? Men nej-det var viktigare at göra ett statement.

Riktigt lågintelligent.Hon kan stanna där hon är och inte komma tillbaka.
Men hon har väl inte tackat nej till priser förut. Pengarna går ju att donera till någon regnskog e.dyl

Har hon något emot Nordiska Rådet?

https://amp.theguardian.com/environm...climate-crisis
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-10-30 kl. 06:13.
2019-10-30, 06:17
  #20877
Avstängd
wwrs avatar
Är det så illa att Greta inte tar emot pris från Nordiska Rådet eftersom rådet försöker skapa en bra plats i Norden och inte världskaos genom global revolution?
Citat:
Nordiska rådets parlamentariker drivs framför allt av viljan att Norden ska vara en bra region att bo, leva och arbeta i. Detta är också det primära målet för de samarbetsidéer och förslag som uppstår i Nordiska rådet
https://www.norden.org/sv/information/om-nordiska-radet
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-10-30 kl. 06:22.
2019-10-30, 07:51
  #20878
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men hon har väl inte tackat nej till priser förut. Pengarna går ju att donera till någon regnskog e.dyl

Har hon något emot Nordiska Rådet?

https://amp.theguardian.com/environm...climate-crisis
Jag vill minnas att hon tidigt tackade nej till ett pris i reklambranschen för den fina lanseringen av klimatfrågan. Egentligen det enda pris som borde kunna komma på tal.

Att Nordiska Rådet ger henne ett pris som hon tackar nej till är givetvis ett överenskommet händelseförlopp. Det ger rubriker, alla inblandade anses extra goda och barnen/fansen jublar.
2019-10-30, 08:04
  #20879
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag vill minnas att hon tidigt tackade nej till ett pris i reklambranschen för den fina lanseringen av klimatfrågan. Egentligen det enda pris som borde kunna komma på tal.

Att Nordiska Rådet ger henne ett pris som hon tackar nej till är givetvis ett överenskommet händelseförlopp. Det ger rubriker, alla inblandade anses extra goda och barnen/fansen jublar.
Men hon har ju tagit emot massor med priser. Det skämtas i tråden att hon skulle se ut som en julgran om hon tog på sig alla sina priser. Att hon försöker undvika att förknippas med reklambranschen - hennes verkliga skötare, är naturligt.

Hon avslöjar sig genom att vägra ta emot pris av Nordiska Rådet. Vi har länge förstått att Gretas budskap handlar om världsrevolution. Att försöka göra Norden till en bra plats motarbetar hon genom att vägra ta emot Nordiska Rådets pris.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-10-30 kl. 08:19.
2019-10-30, 08:06
  #20880
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakapo
Hon tackar nej till prispengar....Hon kunde väl skänkt dessa till forskningen som hon vurmar så för? Men nej-det var viktigare at göra ett statement.

Riktigt lågintelligent.Hon kan stanna där hon är och inte komma tillbaka.

Hennes sponsorer är inte dumma. Hon har nog med pengar resten av livet och att ta emot massa pengar öppet kan ge signaler att hon gör det för egen vinning.

HOW DARE YOU
__________________
Senast redigerad av Svavelvinter 2019-10-30 kl. 08:09.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback