2019-10-29, 19:17
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Det lackar dessutom mot jul och ett gigantiskt frosseri av importerade nötter, kött och fläskkorv.

Det är ju då hon lär gråta som högst.
Det ultimata vore att ge henne kol i julklapp. Då hade det varit psykakuten direkt Hon har ju inte varit ett snällt barn.
2019-10-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Det är ju då hon lär gråta som högst.
Det ultimata vore att ge henne kol i julklapp. Då hade det varit psykakuten direkt Hon har ju inte varit ett snällt barn.

Lustigt att du säger så... eftersom originaljulklappen eller "årets julklapp" brukade en gång vara ett vedträ som man kastade in till grannar osv när det var som kallast på året!!
2019-10-29, 20:48
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Om du lyssnar på den oklippta versionen:
https://www.youtube.com/watch?v=FNnHfVhrcFI&feature=youtu.be&t=21

så märker du att det pågår ett naturligt samtal i början och bägge parter frågar och svarar varandra olika saker. Precis som man brukar göra i vanliga samtal.

Ja fast det är också en intervju med Greta och hennes pappa.

Citat:
Högerjournalisten kallade Greta för mentalsjuk, och då ändrades stämningen i rummet. Efter det var inte tonen lika hjärtlig längre. Situationen blev otrevlig.

Det kanske var inexakt att kalla Greta för mentalsjuk även om hennes tal i New York gav intryck av det, lämpligare hade varit att kalla henne autistisk.

Men du skriver även "högerjournalist". Så vilka bevis har du på att det var en högerjournalist som pratade med Thunbergs?
Eller är det så att i din värld är alla som inte dyrkar klimatsekten "höger"?

För mig är det sanningen som är det viktiga, men ovanligt många som försöker ta reda på sanningen blir tydligen klassificerade som "höger" i den kommunistiska världen (som till exempel av dig, men säkerligen av Greta och Svante också).

Citat:
Och om det även är så att han aldrig presenterat sig som en journalist så kan de andra ha gjort antagandet att det är en random dåre som de fått på halsen och ville komma bort från honom.

Sådana som undflyr sanningen och stormtrivs med att leva i en bubbla där allting är uppstyrt och mainstream brukar inte vilja träffa personer som letar efter sanningen. Så Greta och Svante skulle nog fly direkt om journalisten i förväg berätta vad intervjun kommer att handla om.

Citat:
För övrigt så känns denna definition ofullständig:

"En intervju är en konversation mellan två eller fler parter där den ena parten utfrågar den andra för att anskaffa information."

Tänk själv följande scenarion:
- En turist frågar en annan person om vägen till en turistattraktion.
- En polis förhör en misstänkt.
- En kund har frågor vid informationsdisken i ett varuhus och får svar på sina frågor av personal.

Att kalla detta för intervjuer känns ju inte riktig rätt.

En definition är oavhängig privatpersoners känslor (dina till exempel, eller mina för den delen). En definition är en bestämning eller avgränsning av ett språkligt uttrycks betydelse (enl. Wiki.).
2019-10-29, 20:54
Medlem
"Klimatrörelsen behöver inga fler priser, vi behöver makthavare som lyssnar till forskningen", låter hon hälsa. Greta Thunberg tackar nej till Nordiska rådets miljöpris. Genialt!
2019-10-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
"Klimatrörelsen behöver inga fler priser, vi behöver makthavare som lyssnar till forskningen", låter hon hälsa. Greta Thunberg tackar nej till Nordiska rådets miljöpris. Genialt!
Japp och därmed tackade hon nej till 350k danska kronor. Samtidigt som en del hävdar att hon gör det hon gör enbart för personlig vinning.

Dock tänker väl jag annars att det kunde vara bra att ta emot priser (även om det är via ombud) för att dra mer uppmärksamhet till klimatrörelsen. Men hon vet nog vad hon gör.
2019-10-29, 21:55
Medlem
Snubchurps avatar
Greta har en stark vilja att göra nått åt allt elände vi håller på med, sen är frågan om hennes vilja och riktning att gå är rätt eller fel. Skulle vi utgå ifrån vad förnekare och skeptiker säger så skulle vi inte göra nått alls, bara fortsätta i samma utvecklingstakt som vi har nu. Inget mer.
2019-10-29, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Greta har en stark vilja att göra nått åt allt elände vi håller på med, sen är frågan om hennes vilja och riktning att gå är rätt eller fel. Skulle vi utgå ifrån vad förnekare och skeptiker säger så skulle vi inte göra nått alls, bara fortsätta i samma utvecklingstakt som vi har nu. Inget mer.

The original halmgubbe
2019-10-29, 22:03
Medlem
Citat:

Ge dig nu, att ni orkar vrida på real fakta bakom firman (Greta) samt konstant missbrukar ordet förnekare.
Att ni inte innehar kapacitet att se helheten bakom konceptet, men att även ifrågasättande per automatik betyder förnekare är än mer skrämmande samt förtydligar eran snäva bubbla.
2019-10-29, 22:11
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Ge dig nu, att ni orkar vrida på real fakta bakom firman (Greta) samt konstant missbrukar ordet förnekare.
Att ni inte innehar kapacitet att se helheten bakom konceptet, men att även ifrågasättande per automatik betyder förnekare är än mer skrämmande samt förtydligar eran snäva bubbla.

Men det har ju blivit samlingsnamnet för motståndarna här på Flashback. Hitta på nått bättre ord då så man har nått namn på er skeptiker.

Jag har gjort det tydligt flera gånger att jag är skeptisk till hela klimat-cirkusen men däremot glädjer det mig att klimat & miljö kommer upp på agendan nån gång. Dessa två frågor är här för att stanna. Själv skulle jag vilja diskutera överbefolkningen istället för att gräva i klimatet. Klimatfrågan kan man vara tillräckligt PK i så den är nog rätt bekväm för allrafrämst vänstern. Diskuterar man överbefolkning så kommer nazi-kortet upp ganska snabbt.
2019-10-29, 22:37
Medlem
Citat:
Men det har ju blivit samlingsnamnet för motståndarna här på Flashback. Hitta på nått bättre ord då så man har nått namn på er skeptiker.

Jag har gjort det tydligt flera gånger att jag är skeptisk till hela klimat-cirkusen men däremot glädjer det mig att klimat & miljö kommer upp på agendan nån gång. Dessa två frågor är här för att stanna. Själv skulle jag vilja diskutera överbefolkningen istället för att gräva i klimatet. Klimatfrågan kan man vara tillräckligt PK i så den är nog rätt bekväm för allrafrämst vänstern. Diskuterar man överbefolkning så kommer nazi-kortet upp ganska snabbt.

Även ang "överbefolkningen är du lurad

Meet Paul Erhlich, Corbett report https://youtu.be/ZS6EGoTuWNY
2019-10-29, 22:40
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Även ang "överbefolkningen är du lurad

Meet Paul Erhlich, Corbett report https://youtu.be/ZS6EGoTuWNY

Så berätta sanningen för oss då.
2019-10-29, 23:08
Medlem
Jofs avatar
Greta tuff sim fan!

Greta Thunberg tackar nej till pris.

”Jag befinner mig just nu på resande fot genom Kalifornien, så därför kan jag inte närvara i dag. Jag vill tacka Nordiska rådet för den här utmärkelsen, det är en stor ära. Men klimatrörelsen behöver inga fler priser, det vi behöver är att våra makthavare och politiker ska lyssna på forskningen.”

Andra som tackar nej till priser brukar krypa till korset sen. Som filosofen J.P. Sartre. Eller dom som hånat pris tar sen snällt emot det som Handke. Nobelpris. Smilfinkar. Snåljåpar. Hycklare.

Det kommer inte hända med Greta. Den sista? människan med dignitet.

Sen är ju jag själv mer inne på det min signatur antyder vad gäller lösningen på klimatfrågan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in