Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-24, 08:57
  #325
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Just nu serietillverkar Musk en Raptor-raketmotor i veckan. Hans Raptor motor är 16 % effektivare än vad NASA lyckats prestera under 50 år. Hans nya raket Big Falcon Rocket som skall gå på Metan har byggts i en takt så att omvärlden bara står och gapar. Jag tvivlar inte en sekund på Musk. Han är ett geni med minst en IQ på 140 och ett fullt fungerande empaticentrum. - Där hackar det inom Telia och Bonniers styrelser. As we speak så flyger det redan 60 satelliter ovanför USA och allt fungerar enligt planerna. Planerna är att skicka upp hundratals satelliter i veckan och då investerar Telia i TV för svensktalande pensionärer på den östra sidan av den skandinaviska halvön för att sälja annonser för multivitaminer. Fiberoptik kommer att vara lika modernt och inne som tjockTV inom 10 år.

Musks Globala WIFI-Star Link kommer att täcka hela jorden. Minsta byhåla i Afrika och på Grönland kommer att ha snabbare internetförbindelse än de fiberuppkopplade på Södermalm. Hur fan skall någon konkurrera med det? Hur? - Bonnier följer gärn internationella medier och felinformerar i svenska medier eftersom hans JAG tjänar på det.
Googles Zeppelinare utvecklas inte i raketfart. Tesla "blockerar" seriösa folk-el-bilar och stöder indirekt bensin/diesel. Skall man dra paralleller så används hashar-Elon för att blockera seriöst satellit-Internet. Man kan därmed hålla priserna uppe på gammalt skräp som den affär som tråden handlar om.

Oligarkerna bromsar utvecklingen av satellit-Internet för att kunna ha kontroll över den?

Intressant hur lite MSM skriver om satellit-Internet. Man kan ju knappast försöka hålla det hemligt för att inte stimulera konkurrensen. De som kan branschen är ju informerade ändå.

Bara en teori. Jag kan inte området.

Men en snabb utveckling av satellit-Internet skulle förmodligen sänka värdet på den affär tråden handlar om. Det verkar rimligt.
Citera
2019-10-25, 19:30
  #326
Avstängd
Nu är tydligen affären av. Det är bara att graulera familjen/klanen Bonniers för en lyckad hästhandel av pensionärsTV som genom massiv manipluation under långt tid i sina egna pamfletter fått en höG med skitkorvar att glittra som en möjligheternas men ack så menlös diamant. I vissa människors verklighet glittrar det.

9 Miljarder spänn! - Vad hade du själv gjort för de pengarna? Köpt Telia aktier? Jag hade växlat direkt till Trumpdollar eller köpt aktier i Space X eller Musk projekt. Sedan dansat hem med fickera fulla med silvermynt när Soros har sänk kronan till Thailändska bath nivån och fulla turister kommer hit och knullar DIN dotter i de odränerade arabträsken.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-10-25 kl. 20:05.
Citera
2019-10-26, 00:12
  #327
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Nu är tydligen affären av. Det är bara att graulera familjen/klanen Bonniers för en lyckad hästhandel av pensionärsTV som genom massiv manipluation under långt tid i sina egna pamfletter fått en höG med skitkorvar att glittra som en möjligheternas men ack så menlös diamant. I vissa människors verklighet glittrar det.

9 Miljarder spänn! - Vad hade du själv gjort för de pengarna? Köpt Telia aktier? Jag hade växlat direkt till Trumpdollar eller köpt aktier i Space X eller Musk projekt. Sedan dansat hem med fickera fulla med silvermynt när Soros har sänk kronan till Thailändska bath nivån och fulla turister kommer hit och knullar DIN dotter i de odränerade arabträsken.
Ja det är vad vi har att vänta när framtidens politiker tar vid, LUF, CUF och MUF vill legalisera prostitution och ha fri invandring ...
De kommer säkert att nyttja både SVT och TV4 för att pränta in i dumsvenne att vi lever i paradiset på jorden.

TV4 antal anställda
2016 - 366
2017 - 204
2018 -179

C More Entertainment
2016 - 72
2017 - 48
2018 - 32

https://www.allabolag.se/5560537309/bokslut

Det känns inte som det är företag som har framtiden för sig.
Citera
2019-11-12, 08:36
  #328
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Ja det är vad vi har att vänta när framtidens politiker tar vid, LUF, CUF och MUF vill legalisera prostitution och ha fri invandring ...
De kommer säkert att nyttja både SVT och TV4 för att pränta in i dumsvenne att vi lever i paradiset på jorden.

TV4 antal anställda
2016 - 366
2017 - 204
2018 -179

C More Entertainment
2016 - 72
2017 - 48
2018 - 32

https://www.allabolag.se/5560537309/bokslut

Det känns inte som det är företag som har framtiden för sig.

Tack för informationen.
Citera
2019-11-12, 12:19
  #329
Medlem
Svt skriver nu att EU ger grönt ljus för att genomföra affären...

Citat:
Telias bud på Bonnier Broadcasting, värderat till drygt nio miljarder kronor, kom i juli 2018. EU-kommissionen inledde en fördjupad granskning av budet i maj i år.

När granskningen inleddes uttryckte kommissionen oro för att konsumenter i Finland och Sverige till följd av transaktionen skulle drabbas av minskade valmöjligheter och högre priser för tv-sändningar.

Kritik
Affären har även fått kritik från politiskt håll, både från ledande socialdemokrater och moderater. Kritiker pekar bland annat på att affären ger staten, med en 38-procentig ägarandel i Telia, ett alldeles för stort inflytande över den svenska tv-marknaden.

Styckas
I debatten har det till följd av affären bland annat föreslagits att Telia ska styckas upp, för att särskilja ägandet av nationellt viktig infrastruktur som känsliga mobilnät från ägandet av mobiltjänster och medieproduktion.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...forvarv-av-tv4
Citera
2019-11-12, 18:29
  #330
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av setterwalls04
Svt skriver nu att EU ger grönt ljus för att genomföra affären...



https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...forvarv-av-tv4

Bonniers och ansiktslösa utländska jurister (Deep State) styr Sverige. Regeringen och LO kämpar tappert för att lämna över demokratin och makten och i realiteten avskaffar de sig själva. Redan nu är det menlöst att gå till valunorna. Svenska regeringen har avskaffat ministerstyret för länge sedan. Vi kan inte välja ledare längre och det är någonting fint om du läser i DN debatt. 9,2 miljarder kr för ett nätverk som är helt värdelöst inom 10 år. Elon Musk skjuter upp raket efter raket. Han är nere i 2 miljoner dollar per uppskjutning och 300 000 dollar per satellit. 60 satelliter i stöten. Bonniers vet detta. Idag har du GPS i din mobil uppkopplad till satelliter. Imorgon kommer du att surfa och se på TV via satelliter. Planeten jorden håller på att bli ett gigansiskt WiFi system 30% snabbare än fiber. - Sveriges samlade marknät kommer att vara lika värdefullt som en tjockTV är idag. Musk kommer att enligt beräkningar tjäna 31 miljarder Dollar om året på detta system. I det läget sitter Telia kungligt blåsta eller totalt korrumperade. - Det är bara att välja er inkompetensn och etik. -Noll respekt för demokratin har styrelsen i alla fall. Fascist-narcisster är vad de är. Ni som äger Telia aktier. - Ni är fucked.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-11-12 kl. 18:37.
Citera
2019-11-12, 18:52
  #331
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bonniers och ansiktslösa utländska jurister (Deep State) styr Sverige. Regeringen och LO kämpar tappert för att lämna över demokratin och makten och i realiteten avskaffar de sig själva. Redan nu är det menlöst att gå till valunorna. Svenska regeringen har avskaffat ministerstyret för länge sedan. Vi kan inte välja ledare längre och det är någonting fint om du läser i DN debatt. 9,2 miljarder kr för ett nätverk som är helt värdelöst inom 10 år. Elon Musk skjuter upp raket efter raket. Han är nere i 2 miljoner dollar per uppskjutning och 300 000 dollar per satellit. 60 satelliter i stöten. Bonniers vet detta. Idag har du GPS i din mobil uppkopplad till satelliter. Imorgon kommer du att surfa och se på TV via satelliter. Planeten jorden håller på att bli ett gigansiskt WiFi system 30% snabbare än fiber. - Sveriges samlade marknät kommer att vara lika värdefullt som en tjockTV är idag. Musk kommer att enligt beräkningar tjäna 31 miljarder Dollar om året på detta system. I det läget sitter Telia kungligt blåsta eller totalt korrumperade. - Det är bara att välja er inkompetensn och etik. -Noll respekt för demokratin har styrelsen i alla fall. Fascist-narcisster är vad de är. Ni som äger Telia aktier. - Ni är fucked.
Det mesta stämmer i din beskrivning. Men om hotet mot TV4 kommer från just Musk, vet jag inte. Jag är inte helt säker på hur hans projekt fungerar. Men jag tror: 12.000 (!) satelliter (som måste bytas ut vart 5:e år), 1000 användare per satellit = totalt endast 12 miljoner användare.

Nuvarande uppskjutningshastighet 60 satelliter i maj, 60 i november. Totalt bara 120 satelliter än så länge. Går det ihop? (Medger dock att jag inte kan detta. Rätta gärna siffrorna.) (Det borde alltså egentligen skickas upp 12.000/5 = 2400 satelliter per år, eller 200 i månaden!)

Signalen fordrar väl dessutom en fast antenn? Den går inte rakt ned i mobilen.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-11-12 kl. 19:17.
Citera
2019-11-12, 21:49
  #332
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bonniers och ansiktslösa utländska jurister (Deep State) styr Sverige. Regeringen och LO kämpar tappert för att lämna över demokratin och makten och i realiteten avskaffar de sig själva. Redan nu är det menlöst att gå till valunorna. Svenska regeringen har avskaffat ministerstyret för länge sedan. Vi kan inte välja ledare längre och det är någonting fint om du läser i DN debatt. 9,2 miljarder kr för ett nätverk som är helt värdelöst inom 10 år. Elon Musk skjuter upp raket efter raket. Han är nere i 2 miljoner dollar per uppskjutning och 300 000 dollar per satellit. 60 satelliter i stöten. Bonniers vet detta. Idag har du GPS i din mobil uppkopplad till satelliter. Imorgon kommer du att surfa och se på TV via satelliter. Planeten jorden håller på att bli ett gigansiskt WiFi system 30% snabbare än fiber. - Sveriges samlade marknät kommer att vara lika värdefullt som en tjockTV är idag. Musk kommer att enligt beräkningar tjäna 31 miljarder Dollar om året på detta system. I det läget sitter Telia kungligt blåsta eller totalt korrumperade. - Det är bara att välja er inkompetensn och etik. -Noll respekt för demokratin har styrelsen i alla fall. Fascist-narcisster är vad de är. Ni som äger Telia aktier. - Ni är fucked.

"Se på tv via satelliter" - really?
Nu är jag inte väldigt insatt i affären, men det är väl inte marknätet dvs distributionsmetoden de köper?
Innehåll ska produceras och säljas oavsett om det kommer via kabel eller luft.
Citera
2019-11-13, 07:56
  #333
Medlem
Soterns avatar
Varför säljer Bonniers Tv4? Ser de ingen framtid i bolaget, eller? Bonniers brukar ju inte sälja något som är lönsamt.
Citera
2019-11-13, 08:07
  #334
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
"Se på tv via satelliter" - really?
Nu är jag inte väldigt insatt i affären, men det är väl inte marknätet dvs distributionsmetoden de köper?
Innehåll ska produceras och säljas oavsett om det kommer via kabel eller luft.

Medelåldern för SVTs tittare är 55 och jag utgår att det gäller för TV4 med. TV as we know it kommer inte att existera inom 5-10 år. Människor producerar för varandra idag. Det finns max 9 miljoner människor som läser, ser och kommunicerar på det svenska språket i hela världen. 0,1 promille typ av världsmarknaden. - Är det värt 9,2 miljarder? Musk bygger upp ett globalt WiFI-nät för en mindre del av den kostanden. Han nya raket Big Falcon Rocket kommer att kunna skicka upp betydligt fler satelliter i stöten än 60 st. Säderligen det tredubbla. Varje satellit väger inte många kilo och de "mördas" efter 5 år och ersätts (blir mordernare) - Raket teknologin med återvinningsbara raketsystem innebär att de kommer att gå i skytteltrafik med flera dagliga uppskjutningar. Typ matarflyget till CPH från ARN. Vi står inför en revolution. Vi kommer att få se turism i rymden. Vi kommer att skicka upp hundra satelliter om dagen. Det är ingen big deal längre. satelliter serietillverkas idag. Musk bygger sina för 300 000 dollar st.

Musk skickar upp Big Falcon Rocket för 2 miljoner dollar. Nasa behöver (minst) 1 miljard dollar för exakt samma tur. Det telia köpt för 9,2 miljarder är årtusendets blåsning/korruption. - Varsegoda allihopa att pensionspara i Telia. Det man köpt hade gått för ett par hundra millar om det lagts ut på E-bay. Bonniers har manipulerat hela Stockholm via sina pamfletter och fått ett skitkorv att gnistra som en diamant. - Du vet givetvis ingenting om denna revolution eller hur. Bonniers vill givetvis inte det. DN har hållt tyst om Musk.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-11-13 kl. 08:14.
Citera
2019-11-13, 08:40
  #335
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
"Se på tv via satelliter" - really?
Nu är jag inte väldigt insatt i affären, men det är väl inte marknätet dvs distributionsmetoden de köper?
Innehåll ska produceras och säljas oavsett om det kommer via kabel eller luft.

Sök på Starlink, Space X och Big Falcon Rocket på Youtube. Telias styrelse har inte gjort det men Bonniers har.
Citera
2019-11-13, 09:04
  #336
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
TV4 antal anställda
2016 - 366
2017 - 204
2018 -179

C More Entertainment
2016 - 72
2017 - 48
2018 - 32

https://www.allabolag.se/5560537309/bokslut

Det känns inte som det är företag som har framtiden för sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Medelåldern för SVTs tittare är 55 och jag utgår att det gäller för TV4 med. TV as we know it kommer inte att existera inom 5-10 år. Människor producerar för varandra idag. Det finns max 9 miljoner människor som läser, ser och kommunicerar på det svenska språket i hela världen. 0,1 promille typ av världsmarknaden. - Är det värt 9,2 miljarder? Musk bygger upp ett globalt WiFI-nät för en mindre del av den kostanden. Han nya raket Big Falcon Rocket kommer att kunna skicka upp betydligt fler satelliter i stöten än 60 st. Säderligen det tredubbla. Varje satellit väger inte många kilo och de "mördas" efter 5 år och ersätts (blir mordernare) - Raket teknologin med återvinningsbara raketsystem innebär att de kommer att gå i skytteltrafik med flera dagliga uppskjutningar. Typ matarflyget till CPH från ARN. Vi står inför en revolution. Vi kommer att få se turism i rymden. Vi kommer att skicka upp hundra satelliter om dagen. Det är ingen big deal längre. satelliter serietillverkas idag. Musk bygger sina för 300 000 dollar st.

Musk skickar upp Big Falcon Rocket för 2 miljoner dollar. Nasa behöver (minst) 1 miljard dollar för exakt samma tur. Det telia köpt för 9,2 miljarder är årtusendets blåsning/korruption. - Varsegoda allihopa att pensionspara i Telia. Det man köpt hade gått för ett par hundra millar om det lagts ut på E-bay. Bonniers har manipulerat hela Stockholm via sina pamfletter och fått ett skitkorv att gnistra som en diamant. - Du vet givetvis ingenting om denna revolution eller hur. Bonniers vill givetvis inte det. DN har hållt tyst om Musk.

Medieoligarkerna kan säkert sätta nästan vilket pris de vill på affären eftersom en kulturminister som sätter sig på tvären lätt kan drevas bort av media. Den förra ministern kom från Disneyklubben och den nya verkar inte starkare. Därför tror jag du har rätt i att det är ett överpris. Speciellt när man ser de dalande siffrorna över antalet anställda.

Men Musks projekt vågar jag inte blanda in i detta. (I förra inlägget glömde jag att skriva att det inte heller funkar i dåligt väder.) De som grävde ned all fiber måste ha tänkt innan. De flesta har Internet idag. Påskön, Tristan da Cunha, Falklandsöarna etc. Vissa områden av Afrika har det nog inte? Men det är troligen billigare att dra kabel dit? De har helt enkelt (tyvärr) inte råd? Det finns geostationära satelliter som används i obygden idag. Med dagens teknik tror jag alltså Musks 12.000 (planerade) satelliter bara klarar 12 miljoner användare. Jag tror majoriteten av oss kommer att kolla TV via fiber en tid framöver. (Mer än Musks planerade 2-3 år i alla fall.) (Typ ett uttalande man kan få äta upp. "Satelliter är bara en fluga." ) Jag medger att jag inte kan området.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-11-13 kl. 09:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback