2019-10-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Hade ni haft slutsålt eller iaf 10000 varje match på Söderstadion hade jag kunnat köpa ditt argument. Nu var så inte fallet utan ni var 6000-8000 vissa matcher i superettan.

Helt enkelt för att ni har mer supportrar än oss?

Vi skäms inte på något sätt över att vi har höjt vårat publiksnitt efter arenaflytten. Det var absolut färre som gick på matcherna på gamla Söderstadion. Men jag förstår inte hur man kan kalla en permanent ökning att vi har medgångssupportrar? Det har ju varit samma publikantal både i medgång och i motgång.
Citera
2019-10-23, 22:24
Medlem
Om vraken aldrig vinner något riktigt guld nångång så kan de alltid prata publik.

Och när de snart är 4000 Sparven igen så kan de byta arena till Kanalplan.
Citera
2019-10-23, 22:25
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Kände inte till detta. Men vadå, ska jag hata Göteborg för alltid efter det? Vi förnedrade dem med 6-2 hemma nyss. Jag ser inte Göteborg som en större rival än t.ex. Norrköping eller Sundsvall så det var kul att han hade tröjan på sig.

Medhåll, ingen Blåvit ser Hammarby som någon rival öht, ni har liksom inte vunnit *ett enda skit.

Sämre än GAIS, hur det nu är möjligt med den publiken.

*En gång är ingen gång.
Citera
2019-10-23, 22:33
Medlem
Citat:
Hade ni haft slutsålt eller iaf 10000 varje match på Söderstadion hade jag kunnat köpa ditt argument. Nu var så inte fallet utan ni var 6000-8000 vissa matcher i superettan.

Helt enkelt för att ni har mer supportrar än oss?

Undersökningar visar att alla 3 stockholmsklubbarna har ungefär lika många sympatisörer. Bajens publik är mer trogen då snittet sedan arenabytet är hyfsat konstant på en bit över 20000 oavsett om man krigat i botten eller toppen av tabellen. Tvillingarnas supportrar behagar bara sluta upp på matchdagar om det vankas guldstrid eller derby. I övrigt skiter dom totalt i att stötta era lag på plats. Matcher mot skitlag som normalt drar 10-12000 drar helt plötsligt 30-50000 åskådare. Detta fenomen kallas MEDGÅNGSSUPPORTRAR! Och tvillingarna har överlägset flest av den sortens supportrar i Skandinavien. 2018 dök det upp 10100 åskådare när diffen mötte Örebro hemma, men i år ska plötsligt 30000 dyka upp på samma match bara för att diffen gått bra i år. Äckliga låtsassupportrar! Förra året drog gnihet 50000 åskådare mot giffarna för att det gick bra i serien, tror ni det kommer sluta upp 50000 på sista matchen mot giffarna i år? Nej det kommer vara runt 12000 på plats, för gnihet kan med 99% säkerhet inte vinna guld i år och då vill inte era äckliga plastsupportrar gå på era tråkiga skitmatcher.
Senast redigerad av Knasen2k 2019-10-23 kl. 23:08.
Citera
2019-10-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Undersökningar visar att alla 3 stockholmsklubbarna har ungefär lika många sympatisörer. Bajens publik är mer trogen då snittet sedan arenabytet är hyfsat konstant på en bit över 20000 oavsett om man krigat i botten eller toppen av tabellen. Tvillingarnas supportrar behagar bara sluta upp på matchdagar om det vankas guldstrid eller derby. I övrigt skiter som totalt i att stötta era lag på plats. Matcher mot skitlag som normalt drar 10-12000 drar helt plötsligt 30-50000 åskådare. Detta fenomen kallas MEDGÅNGSSUPPORTRAR! Och tvillingarna har överlägset flest av den sortens supportrar i Skandinavien. 2018 dök det upp 10100 åskådare när diffen mötte Örebro hemma, men i år ska plötsligt 30000 dyka upp på samma match bara för att diffen gått bra i år. Äckliga låtsassupportrar! Förra året drog gnihet 50000 åskådare mot giffarna för att det gick bra i serien, tror ni det kommer sluta upp 50000 på sista matchen mot giffarna i år? Nej det kommer vara runt 12000 på plats, för gnihet kan med 99% säkerhet inte vinna guld i år och då vill inte era äckliga plastsupportrar gå på era tråkiga skitmatcher.

Det intressanta är att det verkar som om du tror på det där själv. Ni är en pajasförening som lockar inflytande töntar och dalmasar till era ”evenemang”.
Citera
2019-10-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Medhåll, ingen Blåvit ser Hammarby som någon rival öht, ni har liksom inte vunnit *ett enda skit.

Sämre än GAIS, hur det nu är möjligt med den publiken.

*En gång är ingen gång.

Blåvitt kommer aldrig vinna allsvenskan igen, ni är en långsamt döende klubb. Ni kommer slåss i mitten av tabellen tillsammans med Ellos, Helsingborg, Arsle, Norrköping, och Örebro för all framtid. Känns tråkigt att säga det. Så skönt att ni iaf har fina minnen att glädjas åt.

Malmö, Bajen, ajk och grindif kommer abonnera på plats 1-4 i allsvenskan framöver.
Citera
2019-10-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Det intressanta är att det verkar som om du tror på det där själv. Ni är en pajasförening som lockar inflytande töntar och dalmasar till era ”evenemang”.

Vad var inte sant i det jag skrev din pajas?

Tvillingarnas supportrar är plast som skiter i sina lag om det inte är guldstrid på g.

Skiter i vad nån liten äcklig jurgårdsjävel tycker,
20000+ är på plats när bajen lirar oavsett om vi ligger 1:a eller sist i tabellen, till skillnad från tvillingarnas äckliga medgångare till supportrar där läktarna gapar tomma om det går dåligt.
Citera
2019-10-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Vi skäms inte på något sätt över att vi har höjt vårat publiksnitt efter arenaflytten. Det var absolut färre som gick på matcherna på gamla Söderstadion. Men jag förstår inte hur man kan kalla en permanent ökning att vi har medgångssupportrar? Det har ju varit samma publikantal både i medgång och i motgång.

Jag tycker ni har gjort det bra men tycker inte du 4000 kontra 28000 är en ganska stor skillnad på 10 år? Vilket fack hade du lagt till de här 24000-supportrarna?

Citat:
Undersökningar visar att alla 3 stockholmsklubbarna har ungefär lika många sympatisörer. Bajens publik är mer trogen då snittet sedan arenabytet är hyfsat konstant på en bit över 20000 oavsett om man krigat i botten eller toppen av tabellen. Tvillingarnas supportrar behagar bara sluta upp på matchdagar om det vankas guldstrid eller derby. I övrigt skiter som totalt i att stötta era lag på plats. Matcher mot skitlag som normalt drar 10-12000 drar helt plötsligt 30-50000 åskådare. Detta fenomen kallas MEDGÅNGSSUPPORTRAR! Och tvillingarna har överlägset flest av den sortens supportrar i Skandinavien. 2018 dök det upp 10100 åskådare när diffen mötte Örebro hemma, men i år ska plötsligt 30000 dyka upp på samma match bara för att diffen gått bra i år. Äckliga låtsassupportrar! Förra året drog gnihet 50000 åskådare mot giffarna för att det gick bra i serien, tror ni det kommer sluta upp 50000 på sista matchen mot giffarna i år? Nej det kommer vara runt 12000 på plats, för gnihet kan med 99% säkerhet inte vinna guld i år och då vill inte era äckliga plastsupportrar gå på era tråkiga skitmatcher.

En motfråga då. Om ni nu är så trogna varför är ni inte fler än oss på bortamatcherna? Ni borde ju vara dubbelt så många än oss med tanke på snittet i serielunksmatcherna?
Citera
2019-10-23, 23:30
Medlem
Citat:
Jag tycker ni har gjort det bra men tycker inte du 4000 kontra 28000 är en ganska stor skillnad på 10 år? Vilket fack hade du lagt till de här 24000-supportrarna?

En motfråga då. Om ni nu är så trogna varför är ni inte fler än oss på bortamatcherna? Ni borde ju vara dubbelt så många än oss med tanke på snittet i serielunksmatcherna?

Du tycker inte 10000 mot Örebro förra året mot 30000 nu i år är en stor skillnad? De extra 20000 som kommer att gå på måndag är bara där för att diffen har chans på guldet, hade ni legat 5:a i tabellen hade det bara kommit 10000 i år också.

Ny arena räckte för att få fler bajare att börja besöka matcher mer frekvent. Men det räckte inte för diffen och gnihet, där är det bara chans på guld som drar folk till matcherna.

Har du någon statistik på hur stora bortaföljen alla klubbar har?
Citera
2019-10-23, 23:32
Medlem
Citat:

Tycker inte du att att det sjukt att ni för ett år sedan spelade inför 8500 pers mot Göteborg och nu ska spela inför 31 000? det är en ganska stor skillnad på 1 år. Vilket fack hade du lagt till de här 22 500 supportrarna?
Citera
2019-10-23, 23:51
Medlem
Citat:
Undersökningar visar att alla 3 stockholmsklubbarna har ungefär lika många sympatisörer. Bajens publik är mer trogen då snittet sedan arenabytet är hyfsat konstant på en bit över 20000 oavsett om man krigat i botten eller toppen av tabellen. Tvillingarnas supportrar behagar bara sluta upp på matchdagar om det vankas guldstrid eller derby. I övrigt skiter dom totalt i att stötta era lag på plats. Matcher mot skitlag som normalt drar 10-12000 drar helt plötsligt 30-50000 åskådare. Detta fenomen kallas MEDGÅNGSSUPPORTRAR! Och tvillingarna har överlägset flest av den sortens supportrar i Skandinavien. 2018 dök det upp 10100 åskådare när diffen mötte Örebro hemma, men i år ska plötsligt 30000 dyka upp på samma match bara för att diffen gått bra i år. Äckliga låtsassupportrar! Förra året drog gnihet 50000 åskådare mot giffarna för att det gick bra i serien, tror ni det kommer sluta upp 50000 på sista matchen mot giffarna i år? Nej det kommer vara runt 12000 på plats, för gnihet kan med 99% säkerhet inte vinna guld i år och då vill inte era äckliga plastsupportrar gå på era tråkiga skitmatcher.

Vilka är dessa undersökningar? Länka!

Jag har bott i två andra svenska städer och stötte på mängder av folk som höll på Hammarby. Förvånansvärt många (reflekterade aldrig över Hammarby och bönder tidigare). Mest överrepresenterade? Jag gissar på smålänningarna. Visste du att det finns massor av bajare i Kristianstad och Jönköping? Detta kan jag personligen intyga (brukar raljera men detta är fullt allvar). Jag stötte under dessa år aldrig på en gnagare. En enda Dif-supporter träffade jag; han var dalmas.

Tillbaka i Stockholm började jag på en arbetsplats där 3/4 av kollegorna är inflyttade akademiker. Det finns kanske tio bajare i denna skara av inflyttare. En gnagare. Inga djurgårdare.

Poängen är att jag inte tror på ditt påstående. Jag menar bestämt att Bajen har fler fans än Dif. Bara en sån sak om att det bor många fler i Söderort än i Norrort borde tala för den saken, och då har vi inte räknat in bajarna runt om i landet.
Senast redigerad av Aethelred 2019-10-24 kl. 00:00.
Citera
2019-10-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Tycker inte du att att det sjukt att ni för ett år sedan spelade inför 8500 pers mot Göteborg och nu ska spela inför 31 000? det är en ganska stor skillnad på 1 år. Vilket fack hade du lagt till de här 22 500 supportrarna?

Alla är nog inte medgångare. Sen ska man inte jämföra extremer. Man får se till hela tidsserien. Men det är klart att många av dem är medgångare. Andra är barnfamiljer och liknande som ser det som en folkfest (många i bajenpubliken passar in i denna kategori – kan bara gratulera till att bajen lyckas locka denna grupp så mycket och ofta. Dif är mindre folkligt och lyckas inte lika väl. Fördelen är att man slipper vidriga PK-bönder, men det finns också nackdelar).

Minns du 2000-talets Göteborgsderbyn? Vad har hänt med alla dessa supportrar? Finns många exempel. Det är knappast begränsat till Djurgårn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in