2019-10-22, 01:24
Medlem
Finns det något liknande? Som ett kontantkort tänker jag mig där man bara fyller på antingen online eller med kontanter och vilket är bäst och varför?
Citera
2019-10-22, 06:29
Medlem
Förr, innan EU ingick avtal med alla om redovisningar av bankmedel kunde man göra så i flera länder. Europa. Om man hade bra med stålar och det är nog en förutsättning även nu. Min gissning att man numer måste ha något konto i en offshore bank på på Antigua eller något liknande. Förr gick det bra på Malta, Hongkong och tom Schweiz men som sagt kravet var en stor summa pengar hyfsat inflöde och en personlig bankman. Vilken man också fick betala för. Idag måste man bort från de stora bankerna och de stora länderna..
Och då ökar risken. Det finns andra sätt.
Citera
2019-10-22, 08:48
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Finns det något liknande? Som ett kontantkort tänker jag mig där man bara fyller på antingen online eller med kontanter och vilket är bäst och varför?
Alternativen i detta inlägg kan funka (FB) Ny lag om betalkort utan kod?
Hur anonymt måste det vara? Hos neteller kan man sätta in med paysafecard som är svårt att spåra men kontot måste vara registrerat på dig dock är den nätplånboken registrerad utomlands så skatteverket borde inte lägga sig i.

Tror att jag har sett att anonyma kort ibland säljs över darknet också.
Citera
2019-10-22, 11:25
Bannlyst
Det finns tillgängligt just nu på ett flertal butiker i sverige.
Citera
2019-10-22, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Alternativen i detta inlägg kan funka (FB) Ny lag om betalkort utan kod?
Hur anonymt måste det vara? Hos neteller kan man sätta in med paysafecard som är svårt att spåra men kontot måste vara registrerat på dig dock är den nätplånboken registrerad utomlands så skatteverket borde inte lägga sig i.

Tror att jag har sett att anonyma kort ibland säljs över darknet också.
Hahahahaha över darknet. Finns att köpa på många butiker i sverige
Citera
2019-10-22, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Förr, innan EU ingick avtal med alla om redovisningar av bankmedel kunde man göra så i flera länder. Europa. Om man hade bra med stålar och det är nog en förutsättning även nu. Min gissning att man numer måste ha något konto i en offshore bank på på Antigua eller något liknande. Förr gick det bra på Malta, Hongkong och tom Schweiz men som sagt kravet var en stor summa pengar hyfsat inflöde och en personlig bankman. Vilken man också fick betala för. Idag måste man bort från de stora bankerna och de stora länderna..
Nej det finns på många butiker i sverige
Citera
2019-10-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNIPER.RIFLE

Du har citerat tre inlägg utan att faktiskt skriva vart och hur man kan köpa?
Citera
2019-10-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt

Yes?
Citera
2019-10-22, 13:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Du tänker på PayGo korten?

Dom fungerar väl som så att man sätter in pengar på ett kort som man sedan kan handla med på alla ställen som tar Mastercard men köpgränsen är enbart den summa som finns insatt på kortet?
Citera
2019-10-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Yes?

Det jag kan förutsätter bolag på flera ställen.
Citera
2019-10-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du tänker på PayGo korten?

Dom fungerar väl som så att man sätter in pengar på ett kort som man sedan kan handla med på alla ställen som tar Mastercard men köpgränsen är enbart den summa som finns insatt på kortet?

Kan man köpa ett PayGo anonymt?
Citera
2019-10-23, 07:53
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Hahahahaha över darknet. Finns att köpa på många butiker i sverige
Korten som jag såg där är inte samma slags kort som de du köper från olika kiosker, har för mig att man kan sätta in obegränsat men för paygoo är det bara 2000 kr om du sätter in kontanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in