Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-18, 13:49
  #6085
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lite vadslagning då.

Sätter en peng på att det blir Brexit imorgon.

Orsak: Brexit-fatigue helt enkelt. Och jag tror även att det finns tillräckligt antal Labour MP:s som kan tänkas att rösta för förslaget för att deras hemmaopinion vill det.
Håller emot.

Brexit-fatigue är elitens taktik. De kan fejka "folket är nära att få avgöra" hur länge som som helst, sedan blir allt som vanligt igen.
Fast jag medger att inget är hugget i sten i denna fråga.

Fråga till alla:

Boris sparkade 21 MP. Jag läste att en av dem även kickats av sina lokala kollegor. Men vad gäller de övriga 20? De kanske ändå kommer tillbaka som Tory i nästa val? Det avgörs kanske av deras lokala partikamrater?

När Boris uteslöt 21 MP, kan de komma igen som Tory i nästa val? (utan att partiledningen ändrar beslutet)
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-10-18 kl. 14:17.
Citera
2019-10-18, 14:12
  #6086
Avstängd
wwrs avatar
När Cameron tror på Brexit så håller jag emot.

Jämför när Göran Persson trodde på Kristersson. (Kristersson med stöd av VEM?)

Jag tippar att "den infettade griskultingen" kör fast.

Citat:
The thing about the greased piglet is that he manages to slip through other people’s hands where mere mortals fail.” That was the optimistic assessment of Boris Johnson’s chances of getting his Brexit deal through parliament by former prime minister David Cameron on Thursday.
https://www.theguardian.com/politics...-david-cameron

När t.o m. The Guardian har trevliga bilder på Boris och inte dömer ut honom eller avtalet måste man vara på sin vakt. Hade detta varit en omröstning som kunnat resultera i Brexit så hade tidningarna öst på med skräckpropagandan. (Iofs så är det ju inte folket som röstar men jag tror tidningarna hade pressat på hårdare om Brexit varit en möjlighet.)

OK nu stack jag ut huvudet. Det här kan jag få äta upp. Få se hur omröstningen går.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-10-18 kl. 15:09.
Citera
2019-10-18, 14:42
  #6087
Medlem
Madagascars avatar
Detta är mycket intressant: https://www.bbc.com/news/uk-politics...ments-50098128, nyss

Oliver Letwin (ja han igen ) har lagt ett amendment vilket, ifall det bifalls (mycket troligt), tvingar Johnson att söka förlängning till 31a januari även om det finns en majoritet för Boris deal imorgon.

Letwin måste vara den partikamrat som Boris hatar mest av alla
__________________
Senast redigerad av Madagascar 2019-10-18 kl. 14:51.
Citera
2019-10-18, 15:07
  #6088
Medlem
Ola Schuberts avatar
It`s complecated:

Genomgång av vad som ändrats jämfört med backstop:

https://youtu.be/MZEus2reqMM
Citera
2019-10-18, 15:45
  #6089
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Håller emot.

Brexit-fatigue är elitens taktik. De kan fejka "folket är nära att få avgöra" hur länge som som helst, sedan blir allt som vanligt igen.
Fast jag medger att inget är hugget i sten i denna fråga.

Fråga till alla:

Boris sparkade 21 MP. Jag läste att en av dem även kickats av sina lokala kollegor. Men vad gäller de övriga 20? De kanske ändå kommer tillbaka som Tory i nästa val? Det avgörs kanske av deras lokala partikamrater?

När Boris uteslöt 21 MP, kan de komma igen som Tory i nästa val? (utan att partiledningen ändrar beslutet)

Jag har för mig att partiet vred om armen på honom efter att han sparkade alla så jag tror de kan komma tillbaka, frågan är bara om de vill det så länge Johnson sitter kvar?
Citera
2019-10-18, 15:56
  #6090
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag har för mig att partiet vred om armen på honom efter att han sparkade alla så jag tror de kan komma tillbaka, frågan är bara om de vill det så länge Johnson sitter kvar?
Då är det bara ytterligare en pseudoåtgärd där hela teatersällskapet försöker fejka en konflikt. Det har ju ingen större betydelse vad de kallas fram till nästa val. Samma personer blir kvar trots att de "sparkats".

Hela gänget av MP är massivt korrumperade av de krafter som styr länder genom internationella nätverk. EU är ett av redskapen.

Jag börjar undra om det ö.h.t. finns några väsentligare motsättningar mellan partierna, åtminstone inte i denna fråga.

The Guardian och resten av gänget har nog tillräcklig insyn för att veta hur omröstningen utfaller. Skulle tidningen vara det minsta oroad att Brexit skulle kunna gå igenom skulle den måla upp stora domedagsscenariot. Men så sker inte. Det är min tolkning.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-10-18 kl. 16:27.
Citera
2019-10-18, 16:06
  #6091
Medlem
the BREXIT Party : 'give Boris credit. This is not the worst deal in history. It is the second worst
deal in history'.
Citera
2019-10-18, 16:18
  #6092
Medlem
Trump skulle hellre foeredraga 'deal' med en fri,demokratisk Nigel aen korrupt Boris.
Citera
2019-10-18, 16:43
  #6093
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Då är det bara ytterligare en pseudoåtgärd där hela teatersällskapet försöker fejka en konflikt. Det har ju ingen större betydelse vad de kallas fram till nästa val. Samma personer blir kvar trots att de "sparkats".

Hela gänget av MP är massivt korrumperade av de krafter som styr länder genom internationella nätverk. EU är ett av redskapen.

Jag börjar undra om det ö.h.t. finns några väsentligare motsättningar mellan partierna, åtminstone inte i denna fråga.

The Guardian och resten av gänget har nog tillräcklig insyn för att veta hur omröstningen utfaller. Skulle tidningen vara det minsta oroad att Brexit skulle kunna gå igenom skulle den måla upp stora domedagsscenariot. Men så sker inte. Det är min tolkning.
Just nu ser det dock ut som om EU försäker skrämma MPs till att rösta för dealen eftersom både Macron och Varadkar skräms med att det skulle vara svårt att få till ytterligare förlängning.

---------

Det ryktas att en senior minister i Boris regering inte har tillräcklig aptit för dealen och är nära att avgå från regeringen.
https://www.telegraph.co.uk/politics...u-summit-vote/

Vem kan det vara?
__________________
Senast redigerad av Madagascar 2019-10-18 kl. 16:51.
Citera
2019-10-18, 16:50
  #6094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Detta är mycket intressant: https://www.bbc.com/news/uk-politics...ments-50098128, nyss

Oliver Letwin (ja han igen ) har lagt ett amendment vilket, ifall det bifalls (mycket troligt), tvingar Johnson att söka förlängning till 31a januari även om det finns en majoritet för Boris deal imorgon.

Letwin måste vara den partikamrat som Boris hatar mest av alla
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------ja. hoppet staar till foerlaengning tills dax foer NYVAL, daa demokratiska
krafter kan storma in bland resterna av de korrupta gammelpartierna.
Citera
2019-10-18, 17:37
  #6095
Medlem
Vilka fullständiga idioter som tänker rösta emot avtalet. Folkomröstningen sade lämna. Hur kan man inte respektera det? Till och med Nigel Farage vill numera skjuta upp brexit. Allt handlar bara om att de inte vill släppa frågan och vill fortsätta bråka om det här i flera år till. Ser även att det finns folk i tråden som är emot avtalet. Hur tänker ni? Vill ni att det oändliga tjafset aldrig ska ta slut?
Citera
2019-10-18, 17:54
  #6096
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------ja. hoppet staar till foerlaengning tills dax foer NYVAL, daa demokratiska
krafter kan storma in bland resterna av de korrupta gammelpartierna.
Hela detta skådespel att hota med hård brexit..nu om det blir en brexit med avtal så kommer alla att jubla.
För några år sedan var en brexit katastrof..nu kommer alla ink EU att aplådera.
Undrar om allt bara är en fälla?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback