2019-10-14, 22:51
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Fast bostaden har hon förlorat genom dom, och vid HOL s död går den till de snart myndiga barnen, som hon väl inte ens har vårdnaden om. Så nån större ekonomisk vinning på hans död skulle hon inte få. Hon har ingen arvsrätt. Glöm det som motiv.

Dessutom är hon självklart den första som polisen skulle intressera sig för. Så dum e inte ens KL

Vilka motiv ser du som tänkbara önska livet ur HOL, om inte KLs personliga skäl räcker till?
Vem tror du du ligger bakom mordförsöket?
Citera
2019-10-14, 22:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Eftersom polisen snörat ihop allt runt henne och fortfarande inte hittat något, lär en genomlysning av FO inte heller ge något.
Karin är ingen kriminell personlighet. Hon har förvisso stor erfarenhet men det är på ena sidan lagen och under kontrollerade former, mer som schablonmässigt.
På den andra sidan torskar hon ju på dom enklaste mest banala brott och beter sig fullständigt genomskinligt vid följande rättsprocesser, så jag tvivlar starkt på att hon kunnat regissera detta utan att efterlämna inledande spår och inte att ens bli häktad i en första omgång.

Jag har faktiskt lite svårt att förstå hur man kan misstänka henne för det här ganska avancerade brottet samtidigt som all skit om henne i tråden visats upp.
Det framgår ju att hon är en ångvält och saknar finessen när hon ställs till svars.

Om det ändå är hon, så täcker nog tex hennes bil lönen för skytten. Hon lär ha en del undanstoppat också.
Jag undrar över följande:
"Karin.är ingen kriminell personlighet."

I bestämd form.
Nu är det väl knappast nån här som kan gå i god för vad hon sysslat med bortom Lobbarna och bakom kulisserna. Nykter.
Det vore övermaga.

En del går under radarn och
frånvaro av brottsregister säger inte värst mycket tills det ballar ur av större mått.
Dock är det väl knappast nån här som ser henne som nån organiserad gangster.
Försmådda, kränkta, hatiska damer kan dock balla ur rejält. Hon vore inte den första som vedergäller.

"det här ganska avancerade brottet"

Vad är avancerat i att få nån att skjuta en person på beställning?
Jag antar att hon inte krälade i ett dike när hon började planera mord.
Om skyldig.

Klarar hon av att förhala rättsprocesser, förmedla långa haranger med omskrivningar för sin fylla och mala om sjukdomstillstånd, byta advokater, ordna boenden, stänga ner nätaktivitet och ringa samt maila otaliga om sitt kroniska offertillstånd - så kan hon anstifta likaväl.
Hon är en ångvält på fyllan men har uppenbarligen kapacitet att krångla som nykter.

Den där subarachblödningen du nämnde, som skett innan 2012 eller vad du nu skrev - hur relevant är den uppgiften?
I dec/jan försökte hon köra en hjärnblödning via blank CT.
Det fanns således inte ett spår förrän mars 2014 enligt läkaren.
Citera
2019-10-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Vilka motiv ser du som tänkbara önska livet ur HOL, om inte KLs personliga skäl räcker till?

Det är väl inte klarlagt att det var ett mordförsök ens. I så fall utförd av en usel gm med uselt vapen/ammunition.
Alltså, kan syftet verkligen ha varit att döda med tanke på detta och även en del andra faktorer som risk för upptäckt av grannar och många i rörelse ute på gatan vid tidpunkten
Senast redigerad av Neverever31 2019-10-14 kl. 23:08.
Citera
2019-10-14, 23:08
Medlem
Har faktiskt inte en aning.
Men om en del av uppgifterna i tråden stämmer ( vilket jag inte är övertygad om) så finns det jo typ 50 pers i bekantskapen som är totalt knäpp.

Fast tipset går till att det inte var ett mordförsök utan lite ”skrämma skiten ur”.
Jobbet eller dåliga affärer.

Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Citera
2019-10-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Angående det fetmarkerade. Du förutsätter alltså att FO måste vara skytten?

Nej det gör jag inte.

Det kan absolut vara en annan skytt och KL ändå vara anstiftare. Och det var slarvigt av mig att inte öppna upp för det i mitt inlägg.

Jag formulerar om mig lite. Frågorna i mitt inlägg består med tillägget att FO som skytt är hittills kanske det hetaste spåret iom att vi är rätt säkra på att det är han polisen söker. Han borde därmed vara åtminstone skäligen misstänkt som skytt.

Medan KL som anstiftare uppfyller inte ens den lägsta misstanke graden.

Jag personligen vill alltså först och främst undersöka de spår polisen är inne på. Sen som nästa steg kollar man andra spår.

Men jag är bara en privatperson som vill veta mer. Jag kan inget om att lösa brott.
Citera
2019-10-14, 23:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det är väl inte klarlagt att det var ett mordförsök ens. I så fall utförd av en usel gm med uselt vapen/ammunition.
Alltså, kan syftet verkligen ha varit att döda med tanke på detta och även en del andra faktorer som risk för upptäckt av grannar och många i rörelse ute på gatan vid tidpunkten
Oavsett usel skytt eller änglavakt beroende på omständigheter:

Rubriceringen är försök till mord via Åklagarmyndigheten så det är vad man får förhålla sig till.
Citera
2019-10-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den här slutsatsen begrep jag inte:

Som rotesau nyss nämnde är det slående likheter gällande den flyktbenägna FO i dagens juridik, sett till hans domslut.
Om han är skytt vet ingen, men oavsett lär väl.knappast KLs vedervärdiga bakgrundshistoria försvinna och att hon kan ha motiv som anstiftare kvarstår väl?
Advokat Salomonssons uttalande:
"hans klient inte är avskriven än och att inget är färdigt"

För övrigt kan det anstiftas utan relation till torpeden.
Hon kan likaväl ha fått nys om hans kriminella potential om hon luskar runt.
Hon säger sig ha betalat dyrt för livvakt.
Eftersom hon även ljuger är det svårt att veta när sanningar väl poppar upp.
Om så är fallet är det nog inte nån rumsren krets hon upphandlat denna.
Jag pratar om möjliga kontaktytor.
Han verkar ju anspela på både pistoler och organiserad brottslighet i sina hot.
Om han sen skrävlar eller inte vete fan.

Men jag håller med i sak. Relationer behöver klargöras hit och dit och där lär polisen ha försprång.

Ja, jag var för snabb i mitt skrivande. Jag utesluter inte KL som anstiftare med annan skytt.

Mitt inlägg var för att rikta fokus och verfiera vissa spår eller utesluta. Så vi arbetar tillsammans.

Jag ville främst fokusera på de misstänkta vi är ’säkra’ på och ’verifierade’ av polisen, dvs KL och FO.

Jag tror inte att KL värvat en torped hon inte tidigare känt. Jag ser inte att hon har kommit så långt i sin kriminella karriär. LOB, misshandel (ej grov) och rättsprocessförstörare i all ära men hon är inte yrkeskriminell vad vi vet.

FO är mer oklar och har en hel del våldsbrott och mordhot (grova). Men steget från feg kvinnomisshandlare till mordförsök face to face med pistol är rätt stort. I alla fall vill jag verkligen tro det. Jag tror steget till att misshandla någon till döds är närmre för FO än att skjuta ihjäl, trots bilder på pistoler (och innehav?).

Av dessa anledningar vill jag veta om det finns en direkt koppling mellan FO och HOL. Det kan i så fall tyda på att FO agerat själv utan anstiftare.

Har FO och KL en direkt koppling så ökar sannolikheten att hon är anstiftare med FO som skytt.

Om ingen av ovan relationer existerar så kvarstår KL som misstänkt anstiftare (med tillräckligt motiv) men vi kan förmodligen sluta lägga energi på FO och hans tidigare flickvänner.
Citera
2019-10-14, 23:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Jag undrar över följande:
"Karin.är ingen kriminell personlighet."

I bestämd form.
Nu är det väl knappast nån här som kan gå i god för vad hon sysslat med bortom Lobbarna och bakom kulisserna. Nykter.
Det vore övermaga.

En del går under radarn och
frånvaro av brottsregister säger inte värst mycket tills det ballar ur av större mått.
Dock är det väl knappast nån här som ser henne som nån organiserad gangster.
Försmådda, kränkta, hatiska damer kan dock balla ur rejält. Hon vore inte den första som vedergäller.

"det här ganska avancerade brottet"

Vad är avancerat i att få nån att skjuta en person på beställning?
Jag antar att hon inte krälade i ett dike när hon började planera mord.
Om skyldig.

Klarar hon av att förhala rättsprocesser, förmedla långa haranger med omskrivningar för sin fylla och mala om sjukdomstillstånd, byta advokater, ordna boenden, stänga ner nätaktivitet och ringa samt maila otaliga om sitt kroniska offertillstånd - så kan hon anstifta likaväl.
Hon är en ångvält på fyllan men har uppenbarligen kapacitet att krångla som nykter.

Den där subarachblödningen du nämnde, som skett innan 2012 eller vad du nu skrev - hur relevant är den uppgiften?
I dec/jan försökte hon köra en hjärnblödning via blank CT.
Det fanns således inte ett spår förrän mars 2014 enligt läkaren.

Jag har träffat henne i båda tillstånd ett flertal gånger, så jag kan lite grann gå i god för min uppfattning. Men jag kan inte riktigt gå i god för henne.
Hon snackar vitt & brett om livsbekymren med Henrik osv, så jag skulle vara förvånad att hon lyckats knipa såpass här tätt om att blanda in minst en inhyrd torped.
Om hon trots min uppfattning är anstiftare, är det mest troligt att det är någon/några polare hon använder.
Allmänt menar jag att hon är lätt att överblicka. Hon är inget mysterium i den bemärkelsen. Samt hon och hennes nuvarande livsstil är lika känd som simpel.

Jag vill dock lägga en reservation angående ett tillfälle som jag även tidigare beskrivit i tråden.
Det är när hon iakttogs med två främmande män som hon absolut inte hörde hemma med. Hennes beteende ihop med dessa var avvikande. Dom pratade, men gick åtskilt på rad med lite distans och hon försökte att inte stå rakt framför dom osv. Som att hon inte ville synas med dom.

Visst trixar hon med det administriva i rättsprocesser, men jag ska påpeka att någon nätaktivitet har aldrig försigkommet. Hon har aldrig haft social media och hon använder bara enkla mobiler.

Hjärnblödningen 2014 var inte den första. Hon hade en riktigt elak blödning flera år tidigare, och uppgiften är kanske relevant för det var därikring hon började rämna.
Nog därför hon också använde detta tillstånd som "försvar", och som av en händelse fick hon ytterligare en, fast lindrig.
Citera
2019-10-14, 23:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Ja, jag var för snabb i mitt skrivande. Jag utesluter inte KL som anstiftare med annan skytt.

Mitt inlägg var för att rikta fokus och verfiera vissa spår eller utesluta. Så vi arbetar tillsammans.

Jag ville främst fokusera på de misstänkta vi är ’säkra’ på och ’verifierade’ av polisen, dvs KL och FO.

Jag tror inte att KL värvat en torped hon inte tidigare känt. Jag ser inte att hon har kommit så långt i sin kriminella karriär. LOB, misshandel (ej grov) och rättsprocessförstörare i all ära men hon är inte yrkeskriminell vad vi vet.

FO är mer oklar och har en hel del våldsbrott och mordhot (grova). Men steget från feg kvinnomisshandlare till mordförsök face to face med pistol är rätt stort. I alla fall vill jag verkligen tro det. Jag tror steget till att misshandla någon till döds är närmre för FO än att skjuta ihjäl, trots bilder på pistoler (och innehav?).

Av dessa anledningar vill jag veta om det finns en direkt koppling mellan FO och HOL. Det kan i så fall tyda på att FO agerat själv utan anstiftare.

Har FO och KL en direkt koppling så ökar sannolikheten att hon är anstiftare med FO som skytt.

Om ingen av ovan relationer existerar så kvarstår KL som misstänkt anstiftare (med tillräckligt motiv) men vi kan förmodligen sluta lägga energi på FO och hans tidigare flickvänner.
Då är jag med, det lät något rumphugget så jag var tvungen att fråga.
Men yrkeskriminell lär hon knappast behöva vara själv för att anstifta.
Nu brast tyvärr bevisningen pga en oerhört bedrövlig hantering då Aki dog.
Däremot var Lady JM inte kriminell.
Men uppenbart störd så till den milda grad att hon frågade dottern etc.
Hon hade även märkliga diskussioner via tatueraren med sexuell anspelning.

Kvinnor verkar f.ö ha ett annat mer diffust modus. Är det inte kamouflerade förgiftningar så ska nån annan helst göra grovarbetet. Kroppsarbete sker ofta horisontalt.

Jag tror också att hon jagar i en närmre krets och om hon nu försökte 2015 så drog hon väl lärdom...
Om skyldig.
Citera
2019-10-14, 23:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31

Tre skott i kroppen. Det kan inte bli något annat än mordförsök.

Man har för övrigt inte förtäljt om fler skott än så har avlossats, eller har jag missat någon artikelrad om det?
Citera
2019-10-14, 23:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har träffat henne i båda tillstånd ett flertal gånger, så jag kan lite grann gå i god för min uppfattning. Men jag kan inte riktigt gå i god för henne.
Hon snackar vitt & brett om livsbekymren med Henrik osv, så jag skulle vara förvånad att hon lyckats knipa såpass här tätt om att blanda in minst en inhyrd torped.
Om hon trots min uppfattning är anstiftare, är det mest troligt att det är någon/några polare hon använder.
Allmänt menar jag att hon är lätt att överblicka. Hon är inget mysterium i den bemärkelsen. Samt hon och hennes nuvarande livsstil är lika känd som simpel.

Jag vill dock lägga en reservation angående ett tillfälle som jag även tidigare beskrivit i tråden.
Det är när hon iakttogs med två främmande män som hon absolut inte hörde hemma med. Hennes beteende ihop med dessa var avvikande. Dom pratade, men gick åtskilt på rad med lite distans och hon försökte att inte stå rakt framför dom osv. Som att hon inte ville synas med dom.

Visst trixar hon med det administriva i rättsprocesser, men jag ska påpeka att någon nätaktivitet har aldrig försigkommet. Hon har aldrig haft social media och hon använder bara enkla mobiler.

Hjärnblödningen 2014 var inte den första. Hon hade en riktigt elak blödning flera år tidigare, och uppgiften är kanske relevant för det var därikring hon började rämna.
Nog därför hon också använde detta tillstånd som "försvar", och som av en händelse fick hon ytterligare en, fast lindrig.
Är hon manipulativ ska man nog vara försiktig med att gå i god.

Om hjärnblödningen.
Är det info via henne?
Citera
2019-10-14, 23:49
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Är hon manipulativ ska man nog vara försiktig med att gå i god.

Om hjärnblödningen.
Är det info via henne?

Absolut, för manipulativ - Det är hon så det rinner över.

Hjärnblödningarna (plural) har jag vetskap om genom hennes tidigare omgivning.
Inte för att det betyder ett skvatt bakom ett tangentbord, men jag är belåten. Bilden av hennes person stämmer bättre när man vet vad för tillstånd hon överlevt, även om det är ytterst besynnerligt att en person kan gå gå från att vara det hon var, till vad hon är idag.
Jag är inte obenägen att tro att hjärnblödning nr1 förändrade henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in