Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Eftersom polisen snörat ihop allt runt henne och fortfarande inte hittat något, lär en genomlysning av FO inte heller ge något.
Karin är ingen kriminell personlighet. Hon har förvisso stor erfarenhet men det är på ena sidan lagen och under kontrollerade former, mer som schablonmässigt.
På den andra sidan torskar hon ju på dom enklaste mest banala brott och beter sig fullständigt genomskinligt vid följande rättsprocesser, så jag tvivlar starkt på att hon kunnat regissera detta utan att efterlämna inledande spår och inte att ens bli häktad i en första omgång.
Jag har faktiskt lite svårt att förstå hur man kan misstänka henne för det här ganska avancerade brottet samtidigt som all skit om henne i tråden visats upp.
Det framgår ju att hon är en ångvält och saknar finessen när hon ställs till svars.
Om det ändå är hon, så täcker nog tex hennes bil lönen för skytten. Hon lär ha en del undanstoppat också.
Jag undrar över följande:
"Karin.är ingen kriminell personlighet."
I bestämd form.
Nu är det väl knappast nån här som kan gå i god för vad hon sysslat med bortom Lobbarna och bakom kulisserna. Nykter.
Det vore övermaga.
En del går under radarn och
frånvaro av brottsregister säger inte värst mycket tills det ballar ur av större mått.
Dock är det väl knappast nån här som ser henne som nån organiserad gangster.
Försmådda, kränkta, hatiska damer kan dock balla ur rejält. Hon vore inte den första som vedergäller.
"det här ganska avancerade brottet"
Vad är avancerat i att få nån att skjuta en person på beställning?
Jag antar att hon inte krälade i ett dike när hon började planera mord.
Om skyldig.
Klarar hon av att förhala rättsprocesser, förmedla långa haranger med omskrivningar för sin fylla och mala om sjukdomstillstånd, byta advokater, ordna boenden, stänga ner nätaktivitet och ringa samt maila otaliga om sitt kroniska offertillstånd - så kan hon anstifta likaväl.
Hon är en ångvält på fyllan men har uppenbarligen kapacitet att krångla som nykter.
Den där subarachblödningen du nämnde, som skett innan 2012 eller vad du nu skrev - hur relevant är den uppgiften?
I dec/jan försökte hon köra en hjärnblödning via blank CT.
Det fanns således inte ett spår förrän mars 2014 enligt läkaren.