Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Det är lätt att tänka att alla är vi människor med fel och brister. Men ändå, vissa yrkesgrupper ska man kunna kräva lite mer utav. De MÅSTE föregå med gott exempel och särskilt en domare vill man känna respekt för. Det är förvånansvärt att hon kunnat arbeta kvar så länge som hon gjorde. Jag undrar ofta vad det är som gör att hon beskrivs med så positiva ord?
Det är väl som du säger, hon är en fena på att hålla fasaden uppe. En del människor går på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Exakt. Ser det som rent skrämmande när det kommer till ansvarsdelen om det så är i omvårdande yrken el rättsväsendet.
Vad är eg slutbudet kring hennes yrkesliv? Hon kan väl inte gå sjukskriven i åratal utan rehab heller.
Karin kan allt verkar det som och någonstans på vägen har hennes lilla hjärnblödning i mars 2014 ökat till 3 hjärnskador enligt hennes påståenden, men hon kan inte komma in med läkarintyg och mål avgörs utan hennes medverkan.
Undrar om hon fortfarande är sjukskriven, om hon nu någonsin har varit det mer än en kortare period dec 2013- början av 2014?
Efter 6 år är det inte troligt med fortsatt sjukskrivning, för vanliga normala människor brukar bli utförsäkrade. Sjukpension tror jag inte hon har fått för den lilla blödningen med god prognos gör henne in oförmögen att arbeta. Har hon frikort även där kanske?
Eller har hon levt på sitt arv efter föräldrarna..?
Min respekt för rättsväsendet är numera obefintlig
Hamnar jag någonsin i en rättssal kommer jag innan att begära ut all info om dom som sitter till doms och har någon en historia begär jag alkotest Lex Karin Lilja.
En alkoholist ska definitivt inte få vara åklagare, domare, rådman mm.
Hoppas att Karins fasad snart rasar helt samman och att hon fälls för anstiftan...
Karin är inte hjärnskadad nog för att inte kunna trilskas och begära återvinning.
Här är det senaste där Karin är så sjuk...
Karin Lilja 2019-04-03 Tredskodom dagboksblad Stockholms TR T 17068-18
2018-12-11 STÄMNINGSANSÖKAN
2019-01-22 Telefonsamtal med Karin Lilja som begär anstånd med att inkomma med svaromål till i början på mars 2019 mht sitt hälsotillstånd. Undertecknad förelägger Karin Lilja att inkomma med läkarintyg som utvisar att hon inte kan inkomma med svaromål senast den 31 januari 2019, väa t-dom. Karin Lilja uppger att hon vill att det läkarintyg som kommer att ges in i målet sekretessbeläggs
2019-03-25 Telefonsamtal med Karin Lilja som uppger att hon,
på grund av sitt hälsotillstånd, inte kan närvara vid sammanträde för muntlig förberedelse den 28 mars 2019.
2019-03-25 BESLUT: Sammanträdet den 28 mars 2019 ställs in.
2019-03-25 Telefonsamtal med Karin Lilja som underrättas om beslutet i händelsenr 23.
Karin Lilja föreläggs samtidigt muntligen att senast den 2 april 2019 inkomma med ett läkarintyg som visar att hon haft laga förfall att inte inställa sig vid tingsrättens planerade sammanträde den 28 mars 2019, vid äventyr av att tredskodom annars kan komma att meddelas.
Från domen:
Karin Lilja kallades att närvara personligen eller genom ombud vid sammanträde för muntlig förberedelse den 28 mars 2019, vid äventyr av att tredskodom annars kunde komma att meddelas. Karin Lilja meddelade tingsrätten att hon, på grund av sitt hälsotillstånd, inte kunde närvara vid sammanträdet. Hon förelades därför att senast den 2 april 2019 inkomma med utredning som utvisar att hon haft laga förfall att inte inställa sig vid sammanträdet. Någon utredning har inte inkommit från Karin Lilja.
2019-04-03 TREDSKODOM - Advokatbyrån Magnus Eriksson AB, Karin Lilja
2019-04-24 Ansökan om återvinning från Karin Lilja av TREDSKODOM 2019-04-03.
2019-04-25 NYTT MÅL T 5758-19 om Tredskodom som jag inte har tillgång till.
Men Karin förlorade där också och skulden gick till Kronofogden.
2019-09-16 Aktuell skuld hos Kronofogdemyndigheten 121.183 kr till Magnus Eriksson AB, tredskodom.
Se inlägg
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.