Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-13, 19:46
  #20137
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Greta ser ut att må dåligt av alla pälsar som är upphängda till försäljning. Hon ser inte heller så glad ut angående motorcykeln som är utsmyckad med döda djur. Hon kanske skulle ägna sig åt djur istället för den här klimatdebatten.

Direktlänk till de högupplösande bilderna.

https://cached-images.bonnier.news/c...igOriginal.jpg

[url]https://cached-images.bonnier.news/cms30/UploadedImages/2019/10/12/5cde491a-1cb3-45fd-a355-55203289a9da/bigOriginal.jpg[/url.[/spoiler]
Hur ska Greta förhålla sig till att Mickes päls hänger på väggen för försäljning? Skall hon springa in i butiken och skrika ” How dare you?”
2019-10-13, 19:58
  #20138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Hur ska Greta förhålla sig till att Mickes päls hänger på väggen för försäljning? Skall hon springa in i butiken och skrika ” How dare you?”

Hoppas att hon får en päls och blir tvungen att ta emot den.
2019-10-13, 20:45
  #20139
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Hur länge har Greta varit sängvätare & hur länge har hon haft en konflikt med sin pappa? Någon som vet?

Varför är hon egentligen stressad & oroad över klimatet? Hennes förlorade ungdom innebär att hon aldrig får leva la vida loca, åka charter och känna kärlek & sorg med jämnåriga. Greta, come back to reality!

Till Greta: Låt andra sköta miljökampen. Lev livet för din egen skull, skit i andra! Även om jag & resten av Malmö United (och Supras) stödjer dig så vill jag inte att du ska fara illa av alla haters här på flashback. Greta, come back!

Vad handlar det om för konflikt med pappan?

Ernman skämtade i en intervju att hon tror att han kan vara psykopat. Ligger det något i det? Berör det konflikten.
2019-10-13, 22:54
  #20140
Medlem
Jofs avatar
Inte lätt för dem som motarbetar Greta.

Citat från hennes motståndare i tråden:

De som inte skriver under på hennes domedagspredikan får inte komma till tals, de får inga statliga forskningsanslag och de blir stämplade som bara HATARE.

Hela etablissemanget/samhällsorganet står bakom Greta. Oljebolag är storinvesterare i klimatåtgärder. Där finns inga fiender, men många kritiker. Intressant nog om du så mycket som yppar en kritisk tanke kring klimathotsnarrativet blir du stämplad som en kättare.*
2019-10-13, 23:35
  #20141
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Inte lätt för dem som motarbetar Greta.

Citat från hennes motståndare i tråden:

De som inte skriver under på hennes domedagspredikan får inte komma till tals, de får inga statliga forskningsanslag och de blir stämplade som bara HATARE.

Hela etablissemanget/samhällsorganet står bakom Greta. Oljebolag är storinvesterare i klimatåtgärder. Där finns inga fiender, men många kritiker. Intressant nog om du så mycket som yppar en kritisk tanke kring klimathotsnarrativet blir du stämplad som en kättare.*
Ja verkligen!
Här är lite Gretasupporters in action

https://mobile.twitter.com/stillgray...12071678136320

Jag undrar om Greta fortfarande stödjer Extinction Rebellion
2019-10-14, 00:02
  #20142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Men hon är fortfarande en sängvätare och relationen med sin pappa kanske aldrig går att reparera. Sluta kritisera & pressa henne nu!!! How dare you?

Lägg ner tråden & låt tjejen få sitt liv tillbaka! Hon är ju för fan på gränsen till sammanbrott! Visa respekt!

Gretas framträdande i FN gav ju intrycket av en störd flicka i obalans, men hennes medvekan i Denver var verkligen annorlunda. Greta verkadade glad och rörd över det välkomnande hon fick, och i motsats till FN- spektaklet fick man bilden av en mysig liten tjej som absolut inte är nära att bryta ihop.
2019-10-14, 00:09
  #20143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja verkligen!
Här är lite Gretasupporters in action

https://mobile.twitter.com/stillgray...12071678136320

Jag undrar om Greta fortfarande stödjer Extinction Rebellion

Tack Sonnenwende

Kommentarerna var inte precis nådiga. Greta borde nog ta uttryckligt avstånd från organisationen och glömma bort ”ändamålet-helgar-medlet” för en stund.

Annars är kanske risken stor för att hon marginaliseras som ”den där j-vla kommunistungen” som folk bara vänder ryggen åt. Lite sorgligt att tänka sig om en tös som bara ville rädda planeten från undergång...

Vi får väl se. Än kan mycket hända. Som Greta själv säger, ”change will come whether you like it or not”. Fast kanske inte på det sätt hon själv föreställer sig.
2019-10-14, 00:38
  #20144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Gretas framträdande i FN gav ju intrycket av en störd flicka i obalans, men hennes medvekan i Denver var verkligen annorlunda. Greta verkadade glad och rörd över det välkomnande hon fick, och i motsats till FN- spektaklet fick man bilden av en mysig liten tjej som absolut inte är nära att bryta ihop.

Hon är väl schizofren, hon går för rekordet max antal diagnoser och psykiska störningar och hennes fans hakar på.
2019-10-14, 00:53
  #20145
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Någon som läst hennes bok med samlade tal?

En bok? Av Greta Thunberg menar du? Det var nyheter för mig. Har hon någon titel på boken? Och är boken nygjord?

Nej, uppenbarligen har jag inte läst boken (om den kommer från Greta), annars hade jag ju inte ställt dessa frågor. Men sannolikheten att jag ska läsa boken är lika liten som att vi behöver oroa oss för några klimatkatastrofer, dvs noll % sannolikhet.

Det hade iofs varit lite underhållande att läsa en recension på boken, om recensionen är gjord av en erkännt kunnig klimatolog.
2019-10-14, 01:03
  #20146
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
En bok? Av Greta Thunberg menar du? Det var nyheter för mig. Har hon någon titel på boken? Och är boken nygjord?

Nej, uppenbarligen har jag inte läst boken (om den kommer från Greta), annars hade jag ju inte ställt dessa frågor. Men sannolikheten att jag ska läsa boken är lika liten som att vi behöver oroa oss för några klimatkatastrofer, dvs noll % sannolikhet.

Det hade iofs varit lite underhållande att läsa en recension på boken, om recensionen är gjord av en erkännt kunnig klimatolog.
Penguin har gett ut Gretas tal. Boken heter No One Is Too Small to Make a Difference
https://www.penguin.co.uk/books/3157.../9780141992716

Jag tror att chanserna är goda att Greta får Litteraturpriset nästa år, nu när hon bommade årets Fredspris
Kanske blir hon tom den första som får båda priserna! Ett och samma år!
Greta är liksom Winston Churchill, Marie Curie och Linus Pauling i en och samma person.

Edit: Vid närmare eftertanke tror jag att Greta har en god chans att också få Kemi- och Fysikpriserna, men det tror jag dröjer två-tre år.
__________________
Senast redigerad av DoraF 2019-10-14 kl. 01:10.
2019-10-14, 01:42
  #20147
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Penguin har gett ut Gretas tal. Boken heter No One Is Too Small to Make a Difference
https://www.penguin.co.uk/books/3157.../9780141992716

Jag tror att chanserna är goda att Greta får Litteraturpriset nästa år, nu när hon bommade årets Fredspris
Kanske blir hon tom den första som får båda priserna! Ett och samma år!
Greta är liksom Winston Churchill, Marie Curie och Linus Pauling i en och samma person.

Edit: Vid närmare eftertanke tror jag att Greta har en god chans att också få Kemi- och Fysikpriserna, men det tror jag dröjer två-tre år.

Jaha, tack, då vet jag titeln på boken. Skall försöka komma över denna boks recension (kanske finns den i länken ovan). Men jag vägrar att stödja Greta och hennes svans (ekonomiskt genom att köpa boken), eftersom jag anser att de har mycket fel i sak när det gäller framtidens klimat här på jorden.

Greta blev väl nominerad till det här så kallade fredspriset nu i år, eller? Har inte följt detta men jag tror det. Bara han hon nominerades är ett skämt tycker jag. Okej, man kan nominera vem som helst, jag vet, men ändå.

För mig är nobelpriset exakt lika mycket värt som nobelpristagarnas meriter. Greta har noll meriter vad gäller fred och verkan för det (anser jag), så hon skall inte ha priset därför. Själv börjar jag tro att Nobelstiftelsen är korrupt (helt eller delvis, nu när vi vet att Gore och Obama fick fredspriset). Man måste göra bedrifter också, uppnå resultat, inte kunna tilldelas ett nobelpris (som en gång hade tyngd bakom sig) precis som man kastar runt godis och konfetti.

Edit: Haha...du skämtar nog där på slutet tror jag, men en sak är säker, om Greta Thunberg skulle får nobelpris i fysik eller kemi utan stora akademiska bedrifter, ja, då är det priset mer död än en sten (hur det nu är möjligt), eftersom trovärdigheten för priset är exakt lika med noll.
__________________
Senast redigerad av MAX-HIM 2019-10-14 kl. 01:57.
2019-10-14, 06:19
  #20148
Medlem
arbetets avatar
Klimat-Greta är en simpel plagiator. Hon har stulit sitt tal frän Simpson:

https://youtu.be/epKaBv6ALcI

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback