2019-10-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Så det var en Serb som sköt kvinnan, de kunde man ju fatta, de skjuter först och tänker efter sen.
Det kanske var just det han gjorde innan, tänkte. Han har bara ett annorlunda tankesätt.
Citera
2019-10-08, 18:06
Medlem
Skyttegatan där mordet skedde ligger ett stenkast från BRF Hagelbössan där ett annat mord inträffade 2017 (FB) Mord på Dzemilja Ramadani i Västervik, GM begår självmord dagen efter 170713. Morbidt att två mord inträffar på gatunamn likt dessa i en liten stad som Västervik.
Citera
2019-10-08, 18:10
Medlem
Kan någon länka bild på BO tack hittar inga själv.
Citera
2019-10-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Får mer zigenarvibbar när jag scrollat igenom hans FB. Finns många zigenare i forna Jugoslavien och namnet klingar inte serbiskt som oftast slutar på -vic. Och är inte hans riktiga namn Denzi? Flera kommentarer pekar på det. Dennis blev nog till i Sverige.
Mammans namn slutar med - vic. Och hennes förnamn är verkligen inte romskt.
Citera
2019-10-08, 18:16
Medlem
Citat:
Granne hörde bråk
En granne berättar för Aftonbladet att det under morgonen hördes bråk.
– Jag hörde någon som skrek högt och förstod att det var något som inte stämde, säger grannen.
Grannen fortsätter:
– Senare hörde jag något som lät som ett dunk. Det var ungefär som att man haft en trälåda som ramlade i golvet.
Grannen såg senare hur poliser stormade in i trappuppgången och upp till lägenheten där bråket hörts.
– Det var ett par stycken med skottsäkra västar som sprang uppför trappen.

Från Aftonbladet
Citera
2019-10-08, 18:16
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Får mer zigenarvibbar när jag scrollat igenom hans FB. Finns många zigenare i forna Jugoslavien och namnet klingar inte serbiskt som oftast slutar på -vic. Och är inte hans riktiga namn Denzi? Flera kommentarer pekar på det. Dennis blev nog till i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Mammans namn slutar med - vic. Och hennes förnamn är verkligen inte romskt.
Serbiska efternamn kan sluta på -ski också:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Serbian_names#Surnames
Citat:
Most Serbian surnames have the surname suffix -ić (Serbian Cyrillic: -ић) ([itɕ]). This can sometimes further be transcribed as -ic, but in history, Serbian names have often been transcribed with a phonetic ending, -ich or -itch.

This form is often associated with Serbs from before the early 20th century: hence Milutin Milanković is usually referred to, for historical reasons, as Milutin Milankovitch, and Mileva Marić, born in Vojvodina (then a part of Hungary) has sometimes been rendered as Marity (e.g. in the claim of "Einstein-Marity" theory).

The -ić suffix is a Slavic diminutive, originally functioning to create patronymics. Thus the surname Petrović means the little son of Petar (Petrić signifies the little son of Petra, the widow).

Most Serbian surnames are paternal (father), maternal (mother), occupational, or derived from personal traits.

Other common surname suffixes are -ov (-ов), -ev (-ев), -in (-ин) and -ski (-ски; also -cki(-цки)/čki(чки)/ški(шки)) which is the Slavic possessive case suffix, thus Nikola's son becomes Nikolin, Petar's son Petrov, and Jovan's son Jovanov. The two suffixes are often combined, most commonly as -ović (-овић). Other, less common suffices are -alj(-аљ)/olj(ољ)/elj(ељ), -ija (-ија), -ica (-ица), -ar(-ар)/ac(ац)/an(ан).

When marrying, the woman most often adopts her husband's family name, though she can also keep both of her last names or not change her last name at all.
Citera
2019-10-08, 18:24
Medlem
Ingen av deras Facebook verkar ha direkt anknytning till varandra.
Båda Bode hos sina föräldrar.
BO har inte många tolkningar på bilder så för att vara i hennes ålder verkar hon inte ha ett stort socialt kontaktnät där iaf. Han ser ut som ett gymnasiesär och ser väldigt elak ut. BO flyttade till sina föräldrar för 9v sen.

Låter som det inte var en fullt normal relation mellan dom. Hade dom lämnat varandra? Vem hade hand om barnet? Hade dom en destruktiv relation där hon levde under misshandel?
Citera
2019-10-08, 18:33
Medlem
Pancevs avatar
-ski är mer makedonskt om man ska generalisera
Citera
2019-10-08, 18:41
Medlem
Sitter här och gråter efter att ha hört att min älskade vän blivit mördad idag.
Hoppas ”D” får ett långt fängelsestraff så jag är mycket gammal och inte orkar något när han kommer ut....
Citera
2019-10-08, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glockie
Sitter här och gråter efter att ha hört att min älskade vän blivit mördad idag.
Hoppas ”D” får ett långt fängelsestraff så jag är mycket gammal och inte orkar något när han kommer ut....
Din vän har mördats och ska nu ruttna under bajs och lera, och du kan inte ens skriva hennes mördares fullständiga namn med lite stjärnor "*" emellan.
Citera
2019-10-08, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmasittaren
Din vän har mördats och ska nu ruttna under bajs och lera, och du kan inte ens skriva hennes mördares fullständiga namn med lite stjärnor "*" emellan.

Och du kan inte ens hålla käften? Lämna folk lite i fred för fan...
Citera
2019-10-08, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vastervikforever
Och du kan inte ens hålla käften? Lämna folk lite i fred för fan...
"sitter här och gråter"

kommer inte hjälpa henne eller hennes avlidne vän, vars lilla tråk-hjärta inte slår mer.

här håller man endast käften om man inte har något vettigt att säga.

Håll gråtandet för er själva och ge information i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in