Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Jag fattar hur du menar men underskatta inte hur stort en motgång (evtl då kontaktförbudet) kan blåsas upp av en människa som förlorat i princip allt. Lägg på alkoholism och någon mental ohälsa.
Folk har skjutit i USA för mindre, när de fått sparken från jobbet som exempel.
Tänk ett varv till vad syftet med SHs anklagelser mot JN kan vara.
Hittat massa märkligheter kopplat till SH. Måste sammanställa på nåt vettigt sätt när jag sitter framför dator. Nu mobilen.
Det intressanta är om KL är i periferin - om hon nu haft en relation med SH.
Det som till synes kan verka intetsägande och banalt, har en annan mening för en hämndbenägen person med problematik. Det lär inte räcka med fylla.
Jag tror det blir mer begripligt om det inte ses som motiv till skjutningen utan snarare en process där det ackumulerar.
Återigen nederlag/bakslag. Det bevattnar en grogrund.
I sig inte tillräckligt för att gå helt bananas och vedergälla, men när det som tolkas som rejält personligt blir förlust så utlöses raseri.
Det liksom småputtrar och kokar över.
Möllerskan är återigen ett brukbart exempel. Det börjar med bråk om lgh, hennes pippande med minderåriga kablas ut i media, strypt pengaflöde - och så får hon inte köpa Granliden.
Finns många exempel på bortskämda rikemansbarn som reagerar med vad som vissa benämner narcissistic rage.
Jag tror KL trott att han skulle gå ner för räkning av mängden angepp, typ uttröttningsmetoden.
Det sker inte och hon stöter på patrull. Inte bara gällande HOL versus KL utan överallt - för att hon sjunker successivt ner i dyn via sin alkoholproblematik.
"Bestämma" tangerar allt från makt, kontroll - till manipulation.
Det man ser i dagboksbladet är ett krumbuktande utan dess like, förhalande och krånglande, och kan iikaväl vara en hint om att försöka ha makten (förutom att jävlas). JAG bestämmer. Ju mndre makt, ju mer intensivt, ju mer försök till manipulation om det har varit ett vinnande kort innan.
Hon mixtrar på ett personlighetstört sätt, kör alla färger på paletten och påminner mer om en desperat mask på en krok.
Det samma försökte hon sig på i intervjun, dvs ge sken av kontroll, men då via att verka sval, framhäva sin storhet och vara arrogant.
Vad skulle hon få ut av att utnyttja SH och angripa HOLs nya kvinnas dotter?
Söndra, förstöra, härska. Ge sig på allt som finns kring honom men indirekt. Att jävlas helt enkelt men i mindre skala.
Jag tror isf att hon inte vill gå i direkta (mer uppenbara) attacker för att den viktigare fighten är på tapeten.
Sen smäller det i trapphuset. Om nu KL har med det att göra.
Mor ror, Karin är rar.
Det krävs dock belägg för relationen som sagt och likaså relationen KL/FO.
Det är väl samma stuk på de olika mailen egentligen.
Skandal och snusk.