Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-06, 13:21
  #19141
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Vi lever precis så att det ska leda till en katastrof. Varje år används mer fossilt än året innan, vilket leder till att den globala medeltemperaturen hela tiden växer utan att avmattas.

Vilken fakta var det som fick dig att bli klimatupplyst och tro på det Greta säger?
2019-10-06, 13:23
  #19142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Har du varit inne och kollat vilka som är i butikerna ? Själv har man varit på flera
stämmor ...
Senast i fredags gick jag förbi en HM affär - mycket riktigt överväldigande största delen
av klientelet var de som menar sig vara klimatvänliga dvs unga kvinnor.
2019-10-06, 13:25
  #19143
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon är väl inte tillsatt till något?
Hon har uppnått populäritet via folket, dessutom de unga, barnen.
Dina hemliga krafter är ju bara snömos.
Okända krafter har, men hjälp av media, givit henne en position där hon kan hota världens valda ledare.

Ingen har valt henne. Hon lyfts till skyarna av okända krafter samt massmedia.
2019-10-06, 13:27
  #19144
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilssonApan
Vad är Gretas uppgift?
Att lyssna på forskarna, den alarmistiska halvan av forskare.
Att få världen att följa globalisterna för befolkningarnas förslavande, en global Sovjetunion?
Är det Gretas uppgift utan att hon ens förstått själv kanske.
Kommer Greta bli en av ledarna i den nya klimatdiktaturen eller kommer hon att avpolleteras när den nya världsordningen är genomförd?
Greta har tagit på sig uppgiften att förmedla information om klimatkrisen till alla folk.
2019-10-06, 13:28
  #19145
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Vilken fakta var det som fick dig att bli klimatupplyst och tro på det Greta säger?
De klimatvetenskapliga.
2019-10-06, 13:29
  #19146
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Greta har tagit på sig uppgiften att förmedla information om klimatkrisen till alla folk.

Hej. Jag har inte fått någon information. Har Greta någon hemsida där man kan läsa informationen som hon har sammanställt?
2019-10-06, 13:29
  #19147
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Greta Thunberg är den största svensk som någonsin levat:




Håller ni med?
Ja absolut, jag hade den åsikten tidigt. När hennes kritiker tjafsade som bäst att hon inte skulle kunna ta sig över atlanten, och hur ingen brydde sig egentligen och hur allt skulle vara bortglömt om en vecka.
2019-10-06, 13:32
  #19148
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Hej. Jag har inte fått någon information. Har Greta någon hemsida där man kan läsa informationen som hon har sammanställt?
Hon vänder sig i första hand till dem som kan studera klimatfrågan självständigt. Genom att hon och hennes budskap uppmärksammas, så aktiveras folk och uppmanas att studera.
2019-10-06, 13:32
  #19149
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
De klimatvetenskapliga.

Jag menar mer.

Många anser att jorden är platt, och hänvisar till diverse forskare etc.
Det är svårt att övertyga massan att jorden är platt om man ej kan lägga fram sina bevis att så är fallet.

Så gällande vår framtid. Vilka bevis har lagts fram för att du skall tro på att co2 utsläppen inom kort tid kommer leda till en existensiell kris?

/A
2019-10-06, 13:35
  #19150
Medlem
Jofs avatar
Olika typer av Greta hat/aversion. Komplettera! Eller korrigera!
Primära orsaker. Sen kombineras dom ofta. Ofta tar man in ptk 1. för att komplettera andra pkt.er.

1. Personligt. Hon är ful etc.

2. Intellektuellt. Man delar inte hennes uppfattning om klimathotet och dess orsaker.

3. Politiskt socialt. Man reagerar mot att hon framhävs som god och för att hon anses ha vänsteråsikter.

4. Ekonomiskt. Länder, statschefer tycker att hon utgör ett ekonomiskt/politiskt hot.
2019-10-06, 13:35
  #19151
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Okända krafter har, men hjälp av media, givit henne en position där hon kan hota världens valda ledare.

Ingen har valt henne. Hon lyfts till skyarna av okända krafter samt massmedia.

Jag tror inte världens ledare känner något större hot av Greta. Däremot finns det en större risk att fler barn kommer att utnyttjas i propaganda nu när man ser att det inte finns några gränser.

Visst, de kände säkert stort hot av #metoo också men sen vet dom allt allt går i cycler och om ett år så kommer det vara något annat som upptar medias och allmänhetens intresse. Människan är dålig på att fokusera på två saker samtidigt.
2019-10-06, 13:36
  #19152
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Tror du själv på detta? Har du varit i ett u-land eller ens en storstad i ett land som Indien eller Brasilien? De vill ha standard, transportsystem och trygghet som vi men inte dekadensen och HBTQ. Behöver dock inte 5000 kWh per år och person till uppvärmning.
Ehh, ja det har varit min arbetsplats i över 10 år.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback