Citat:
Ursprungligen postat av
Testern
Men lägg ner... varken du eller någon annan här har en aning om hur pojken hade det. Ingen av er.
Har ingen aning om vad ni får ut av att ens skriva om detta men oavsett vad så är allt det ni vräker ur er bara lösa idéer, påhitt, lögner och fantasier.
Det är en fruktansvärd tragedi att ett barn har dött. Men varför spekulera och insinuera? Alla i familjens omgivning, grannar etc, vittnar om att allt verkat bra. Barnets förskola likaså. Vad får er att må bättre av att insinuera annat?
Kvinnan är häktad. Låt polis och rättsväsende utreda och döma. Tror de är bättre lämpade för det än en Flashback-pöbel...
Det är en tragedi. Men hon häktades väldigt fort och har erkänt att hon brukat ”visst våld”.
Bara vid ”visst våld” är gränsen passerad.
Vid misstänkt barnamord är det väldigt märkligt om folk INTE reagerar med avsky.
Barnamord är bland det vidrigaste någon kan begå.
Däremot ska ingen skugga falla på familjen. Jag vill i alla fall tro att om någon anat att pojken farit illa hade de agerat och jag hoppas oavsett hur det visar sig vara att de får stöd och hjälp att bearbeta och hantera allt.
Jag hoppas också att om det är så att om pojken faktiskt är mördad så var det ett fatalt snedsteg och en totalflipp och att pojken haft det bra fram till dess. Eller oavsett hur det visar sig vara önskar jag innerligt att pojken haft ett bra liv fram tills tragedin.
Alla tankar här handlar om barnet i första hand och jag tror de flesta automatiskt vill och hoppas på att få någon sorts bekräftelse på att ett oskyldigt barn inte haft ett helvete i livet och just barn, djur och överlag de som är försvarslösa tar fram mycket känslor hos de flesta och då blir det mycket åsikter och tankar.
Framförallt här.
Flashback kan vara brutalt och jag vet själv att det rör upp mycket känslor hos inblandade och nära och kära. Vilket är en anledning till att jag är övertygad om att man bör för sin egen skull hålla sig så långt borta från den här sidan som möjligt om man är anhörig/nära till något som hänt om man känner att det blir jobbigt.