2019-10-01, 17:30
Medlem
Ni kan sluta tjafsa. Det finns ingen polis som heter Anders Lundell.
Citera
2019-10-01, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Mål nr: B 13967-17 Södertörns Tingsrätt. Är du säker på att det är 2018? Är denna blåtira efter polisingripandet? Tvekade du? Karin lär få byta namn efter all skit som delgivits här.

Brott som den tilltalade döms för
Våldsamt motstånd, 17 kap 4 § brottsbalken
2017-04-22 -- 2017-05-22 (2 tillfällen)

Ja du läste antagligen inte mitt inlägg tidigare idag men här kommer bakgrunden till bilden en gång till. Sen kollar du stämpeln på fotot, datum, mål och TR framgår där när den inkom:

B13967-17.

92 2018-09-11 Tel med KL som uppger följande. Hon har utsatts för misshandel och är
sängliggande sedan en vecka. Hon är i så dåligt skick att hon inte kan genomföra förhandlingen
imorgon. Hon uppger att hon har läkarintyg och ett fotografi av hennes skada i ansiktet. Hon uppger
att hon kan mejla in fotot och läkarintyget under morgondagen. Jag tar upp frågan om närvaro på
telefon och vi kommer överens om att hon ska ringa mig i morgon vid kl. 9 och ge besked om hon
närvaro på telefon. Hon vill bli hörd och motsätter sig att förhandlingen tas i hennes utevaro. KL
föreläggs att senast imorgon inkomma med läkarintyg som visar laga förfall./MF

93 2018-09-12 Tel KL. Hon uppger att hon är i för dåligt skick för att inställa sig idag. Hon tror inte
att hon har tillräcklig ork för att kunna närvara på telefon heller. Hon har mejlat in ett fotografi till
tingsrätten och vill ha anstånd med att skicka in läkarintyget. Jag upplyser att hon inte får anstånd
med det då tingsrätten ska ta ställning till frågan om laga förfall idag samt då hon igår sa att hon har
ett läkarintyg. Hon uppger att hon kommer att mejla in detta under förmiddagen och även kommer
återkomma till mig på telefon under dagen./MF

94 2018-09-11 56 mejl från KL med foto

95 2018-09-11 57 foto till mejl
Citera
2019-10-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Hur många meter är det till The Green Queen?

Jag var tvungen att googla färgen på green queens servetter, dom verkar köra med naturfärgade servetter. Enligt vittnen stoppades blödningen av fyra till fem personer med blåa servetter.

Flera vittnen uppger för Aftonbladet att den skjutne mannen sedan tog sig från trapphuset ut på en större gata.

– Jag såg att han var skjuten i magen. Det var fyra, fem personer framme hos honom och försökte stoppa blödningen med servetter, säger ett vittne.

Därefter anlände ambulanssjukvårdare, polis och räddningstjänst. Det var ett mycket stort polispådrag som höll avspärrningar utanför fastigheten. Blåa servetter syntes också ute på gatan.

Känns som HOL sökt sig till en restaurang pga antalet sevetter men vilken krog det är skulle vara intressant att veta, hursomhelst låg HOL i alla fall mot en vägg och enligt det vittnet som jobbar i närheten gjorde han tummen upp åt ambulanspersonalen när han blev funnen.
Citera
2019-10-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ni kan sluta tjafsa. Det finns ingen polis som heter Anders Lundell.
Har du någon aning om F.O varit veteran i Bosnien -97?
Citera
2019-10-01, 17:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Mål nr: B 13967-17 Södertörns Tingsrätt. Är du säker på att det är 2018? Är denna blåtira efter polisingripandet? Tvekade du? Karin lär få byta namn efter all skit som delgivits här.

Brott som den tilltalade döms för
Våldsamt motstånd, 17 kap 4 § brottsbalken
2017-04-22 -- 2017-05-22 (2 tillfällen)
Du försöker vränga på ALLT. Karin blir LOBad 2017-04-22 och 2017-05-22 och gör våldsamt motstånd. Är du så korkad så du tror att hon i september 2018 fortfarande skulle ha en blåklocka efter det
Läs dagboksbladen om du själv är läskunnig.
Det är inte jag som har sammanställd den om du nu tror det.
https://minfil.com/jfIcm279nd/Dagboksblad_kronologiskt_pdf

Varför Karin försökte slingra sig ur detta?
Huvudförhandlingen blev inställd ett antal gånger och till slut fick målet tas upp...
Målet har med stöd av 46 kap. 15 a § rättegångsbalken avgjorts i Karin Liljas utevaro.

Karin Lilja Dom 2018-09-26 två fall av våldsamt motstånd 2017-04-22 – 2017-05-22 Södertörn tingsrätt mål nr B 13967-17
https://minfil.com/448ac15an2/S_dert_rn_tingsr_tt_m_l_nr_B_13967-17_pdf

27 2017-11-27 BESLUT: huvudförhandlingen ställs pga vittnes frånvaro. Beslut av rådman AL /MS
Första gången men då var ett vittne bortrest. (KP som meddelar att hon är i Sydafrika från 24/11 till 6/12 och således inte kan närvara vid huf)

50 2018-02-13 31 Hindersbevis Tel till hennes försvarare som meddelar att KL inte tänker dyka upp på torsdag för hon är ”så illa däran” att hon kommer komma in med ett läkarintyg/ MP

52 2018-02-14 Tel till åkl, vt MJ, vt KP, vt EJ och fsv ÅB med info om att morgondagens huf har ställts in. (Fsv ska försöka meddela tt). Lämnar meddelande på vt JL mobil om inställd huf, samt
även mejlat infon. Kontaktat Nämndemannaenheten som ska meddela nämndemännen/ LP

92 2018-09-11 Tel med KL som uppger följande. Hon har utsatts för misshandel och är sängliggande sedan en vecka. Hon är i så dåligt skick att hon inte kan genomföra förhandlingen imorgon. Hon uppger att hon har läkarintyg och ett fotografi av hennes skada i ansiktet. Hon uppger att hon kan mejla in fotot och läkarintyget under morgondagen. Jag tar upp frågan om närvaro på telefon och vi kommer överens om att hon ska ringa mig i morgon vid kl. 9 och ge besked om hon närvaro på telefon. Hon vill bli hörd och motsätter sig att förhandlingen tas i hennes utevaro. KL föreläggs att senast imorgon inkomma med läkarintyg som visar laga förfall./MF

93 2018-09-12 Tel KL. Hon uppger att hon är i för dåligt skick för att inställa sig idag. Hon tror inte att hon har tillräcklig ork för att kunna närvara på telefon heller. Hon har mejlat in ett fotografi till tingsrätten och vill ha anstånd med att skicka in läkarintyget. Jag upplyser att hon inte får anstånd med det då tingsrätten ska ta ställning till frågan om laga förfall idag samt då hon igår sa att hon har ett läkarintyg. Hon uppger att hon kommer att mejla in detta under förmiddagen och även kommer återkomma till mig på telefon under dagen./MF

96 2018-09-12 tel till försvararen kl. 12:45 med besked om att något läkarintyget inte har kommit in ännu. I enlighet med försvararens önskemål ringer jag till KL för att påminna henne om
läkarintyget. Hon svarar inte på sin mobil. /MF

97 2018-09-12 Tel från KL som meddelar tingsrätten att hon inte kunde ta mitt tidigare telefonsamtal då hon var upptagen men att hon försökte ringa mig kort efter mitt samtal men att jag då antagligen hade hunnit gå till en förhandling./MF

98 2018-09-12 58 läkarintyg (S)

99 2018-09-17 59 Ant. huf

101 2018-09-26 61 DOM - KL Kopia av Dom, e-skickat till Särskilda åklagarkammaren,
Åklagarmyndigheten, e-postat till Advokat ÅB, skickat med lösbrev till KL. Expedieringsdatum:
Senast redigerad av Timeout 2019-10-01 kl. 18:01.
Citera
2019-10-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja du läste antagligen inte mitt inlägg tidigare idag men här kommer bakgrunden till bilden en gång till. Sen kollar du stämpeln på fotot, datum, mål och TR framgår där när den inkom:

B13967-17.

92 2018-09-11 Tel med KL som uppger följande. Hon har utsatts för misshandel och är
sängliggande sedan en vecka. Hon är i så dåligt skick att hon inte kan genomföra förhandlingen
imorgon. Hon uppger att hon har läkarintyg och ett fotografi av hennes skada i ansiktet. Hon uppger
att hon kan mejla in fotot och läkarintyget under morgondagen. Jag tar upp frågan om närvaro på
telefon och vi kommer överens om att hon ska ringa mig i morgon vid kl. 9 och ge besked om hon
närvaro på telefon. Hon vill bli hörd och motsätter sig att förhandlingen tas i hennes utevaro. KL
föreläggs att senast imorgon inkomma med läkarintyg som visar laga förfall./MF

93 2018-09-12 Tel KL. Hon uppger att hon är i för dåligt skick för att inställa sig idag. Hon tror inte
att hon har tillräcklig ork för att kunna närvara på telefon heller. Hon har mejlat in ett fotografi till
tingsrätten och vill ha anstånd med att skicka in läkarintyget. Jag upplyser att hon inte får anstånd
med det då tingsrätten ska ta ställning till frågan om laga förfall idag samt då hon igår sa att hon har
ett läkarintyg. Hon uppger att hon kommer att mejla in detta under förmiddagen och även kommer
återkomma till mig på telefon under dagen./MF

Börjar tro att hon var sminkad i den där selfien som hon mejlade till rätten. Kanske är det inte hon själv som tagit fotot. Kanske en vän som sminkat henne och tagit fotot. Bakgrunden ser ut som någons kök. Varifrån mejlade hon? Finns det uppgifter om det?
Citera
2019-10-01, 18:04
Medlem
Citat:
Fredrik är inte någon målvakt. Inte ens en p-bot har han. Bara EN missad trängselskattsräkning hos Kronofogden. Han har 201 000 kr i skulder.

Underhåll
En trängselmånad
Brottsoffermyndigheten
Underhåll
Skadestånd till olika personer

Jättekonstigt, inga företag eller inkassobolag, inga banker, CSN eller krediter eller elräkningar. Ingen kvarskatt eller någonting.
Inte konstigt - karln har ju tydligen varken pass, id-kort, bankkort eller något alls. Han kör troligen på kontantprincipen. Och jobbar gör han väl inte? Då blir det ingen kvarskatt. Och har man inte bankkort kan man heller inte handla och försätta sig i skuld. Han flyttade 72 000 kr via en kvinnas (JLs?) swishkonto till en polares konto. Där, om något, bevisar väl att han inte innehar ngt konto.
Citera
2019-10-01, 18:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Börjar tro att hon var sminkad i den där selfien som hon mejlade till rätten. Kanske är det inte hon själv som tagit fotot. Kanske en vän som sminkat henne och tagit fotot. Bakgrunden ser ut som någons kök. Varifrån mejlade hon? Finns det uppgifter om det?
Citat:
Här har du en mindre suddig och mer aktuell bild.

https://minfil.com/YdUbu77fn1/FCF51723-813F-4F2F-93D9-69ABD24078BA_png
Fejkad blåklocka, ingen svullnad.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag har haft en rejäl blåklocka, en klockren träff vid ögonhålan och jag blev medvetslös en stund. Min första och enda och det är 20+ år sedan, men minns den väl och det var svullet länge efteråt. Inte fan var jag sängliggande heller på grund av den!
Ögat blev helt igensvullet, jag var svullen både ovanför ögat och nedanför på kinden.
Den där blåklockan ser helt klart sminkad ut. Ser absolut ingen svullnad och med den färgen borde det ha varit svullet.
Skickligt sminkat... eller nä... det är svårt att sminka svullnad...
Med den blåklockan kan Karin mycket väl inställa sig i rätten... men hon vill inte!
Citat:
Ur dagboksblad:
imorgon.
Citat:
Hon skriver till TR 18-09-11 i samband med att hon skickar in bilden att hon lever under dödshot och vad de än tror ”så är allt jag säger sant”.
”så är allt jag säger sant” Det har varit lögn på lögn och ljuger man så mycket så tror ingen på henne till slut... även om hon någon enstaka gång skulle tala sanning.
Citera
2019-10-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte konstigt - karln har ju tydligen varken pass, id-kort, bankkort eller något alls. Han kör troligen på kontantprincipen. Och jobbar gör han väl inte? Då blir det ingen kvarskatt. Och har man inte bankkort kan man heller inte handla och försätta sig i skuld. Han flyttade 72 000 kr via en kvinnas (JLs?) swishkonto till en polares konto. Där, om något, bevisar väl att han inte innehar ngt konto.

Du menar 2000kr? Blev en 7 för mycket innan 😁
Citera
2019-10-01, 18:18
Medlem
Byggaren Saber som swishar Fredriks lön till Mikael åt Fredrik borde veta var Fredrik är
Citera
2019-10-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du försöker vränga på ALLT. Karin blir LOBad 2017-04-22 och 2017-05-22 och gör våldsamt motstånd.

Jag vet inte riktigt vad du svara på för det är så mycket text och upprepningar.
Det var en fråga om Avel var säker eftersom det finns så mycket överdrifter och framställande som inte stämmer. Kanske svårt i förblindelsen av hat att kunna läsa? Här gäller det att få allt belagt eftersom det mer är skvaller utan grund i själva brottmålet. Har du någon tidsram på när någon misstänkt ska anhållas eller häktas?
Senast redigerad av Erzebet 2019-10-01 kl. 18:20. Anledning: tramsgubbar
Citera
2019-10-01, 18:22
Medlem
Citat:
Du menar 2000kr? Blev en 7 för mycket innan 😁
Nej, 72 000 kr. Just det, det var inte JL, det var en annan tjej. Vad hette hon?

Hittade i fupen:

Fredrik Olafsen har knuffat Carolin* Hellgre* in i en garderob och därefter slagit och sparkat henne på huvudet och kroppen. Carolin* Hellgre* fick smärta och svimmade. Han förmådde på det sättet Hellgre* att lämna ut koder till sin internetbank som han använde för att föra över 72 000 kronor från Hellgrens konto till en annan persons konto. Det hände den 6 februari 2017 på Fridhemsplan, Stockholm, Stockholms stad. Åtgärden innebar vinning för Fredrik Olafsen, eller den person han förde över pengarna till, och skada för Carolin* * Hellgren.
Senast redigerad av Picasso2 2019-10-01 kl. 18:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in