2019-10-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Den FUP'en skulle vi gärna vilja se eftersom det motsäger det som sägs i själva domen. Har du möjlighet att lägga upp den på ex.vis minfil ?

Jag ber om ursäkt - domen ska det förstås vara
Och den är länkad flera ggr så om ingen uttryckligen vill ha den igen så skippar jag det

Och jag hade fel om att poliserna i sina vittnesmål berättade att A öppnade i bara skjortan - det är A själv som säger att han han bar endast skjorta

Jag föreslår att alla i tråden som inte har läst domen noggrant läser den en gång till - och denna gång noggrant

För i protokollet framgår ingenstans att KL var full
Däremot påstår HOL att KL har alkoholproblem medans KL förnekar detsamma
KL påstår att hon varit utsatt för kränkningar och misshandel av HOL medans HOL förnekar detta eller väljer att inte bemöta anklagelserna
Eller så gör HOL som så att han bemöter KLs anklagelser om misshandel med att anklaga henne för att ha alkoholproblem
Ett inte helt ovanligt agerande vid skilsmässor och vårdnadstvister

Båda har kanske rätt - vad vet jag?
Men från det till att leja torpeder för att skjuta ihjäl varandra är det en mycket lång väg

Fakta är att HOL ska betala många miljoner kronor till KL för att han ska kunna behålla fina lägenheten - om han nu vill bo kvar efter att han blivit skjuten i trappen
Citera
2019-10-01, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu lägger du ut villospår i villfarelsen att folk är dummare än du tror. Och att du själv kan mera.

Saken handlade om att Anders hade blivit biten av KL. Det var det som åklagaren ville ha Karin dömd för. Med ett antagande att ro i land åtalet, utan konkret bevisning, eftersom polisers ord väger tungt i domstolarna.

Bevisningen var för undermålig för att döma KL, Därför fanns det ingen anledningar vidareutveckla mer. Orsakerna till varför KL bet Anders, är bara av intresse i det fall rätten bör veta om KL bet Anders i självförsvar eftersom han blev biten av en kvinna som är späd i jämförelse med honom.

Orsakerna till varför KL biter Anders är avgörande för brottets allvar och påföljden. Nu kunde inte Anders dokumentera sina skador på ett trovärdigt sätt, trots att han som polis borde ha dessa kunskaper om hur bevis säkras.

Anders har hög trovärdighet som följer med yrket. Som person har Anders inte hög trovärdighet när han är ett brottsoffer som blir biten av kompisens fru. Det indikerar mer än tusen ord.

Jag struntar väl i bettet och om det är bevisat eller ej. Jag bet mig själv i vänstra överarmen igår (vad gör man inte för Flashback...) tills det gjorde ont. Hade någon annan bitit mig lika hårt hade jag reagerat med ett ”aj!”. Har jag blåmärke idag? Nix.

Bevisvärdet för bettet är superlågt. Håller med och hon ska inte dömas för det.

Problemet är att du med ovan inlägg flyttar fokus från byxlöse AL, som vi faktiskt diskuterade, till eventuellt bitne AL. Inte snyggt eller trovärdigt av dig alls.
Kom med lite bättre argument nu för varför AL var byxlös i lägenheten istället.
Citera
2019-10-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
När körde han? Egen bil då alltså. Har han indraget körkort?

Edit: såg ditt inlägg ovan nu.
Trängselskatt registreras på ägaren av bilen, som ansvarar för att skatten betalas. Samma sak med parkeringsböter. Det spelar ingen roll vem det är som framför fordonet.

Om det inte framkommer av kamera att det var FO som körde, kan han ha lånat ut bilen. Jag kör en bil varje dag som inte är registrerad på mig. Ganska vanligt förekommande i familjer.

Edit

Rättelse det ska vara FO.
Senast redigerad av Vresrosen 2019-10-01 kl. 13:36.
Citera
2019-10-01, 13:26
Medlem
Gusselbys avatar
Ett himla tjatande om händelsen på Karlsviksgatan 2013. Eftersom någon med glasögon färgade av hat mot HOL ifrågasätter polisanmälan så undrar jag lite - hur var det egentligen där, HOL kom hem till barnen efter att ha lämnat Karlsviksgatan där Anders och Karin befann sig. Väl där möttes han av polis. Vem hade ringt dem? HOL förklarade läget lugnt och sansat. Var det så som jag har fått för mig att det var samma poliser som sedan begav sig från N Mälarstrand 62 till Karlsviksgatan? Där något hände som fick Anders att hojta till, poliserna var då i annat rum. Just då pratandes i den telefon KL hade räckt över till dem, med person (inom IU polisen?) som KL hade ringt upp? KL blir senare LOB:ad. Det var alltså inte Anders L som ringde polisen från början, eller har jag förstått fel?

Att det blev en polisanmälan tror jag helt enkelt kan ha berott på att AL (och säkert även HOL) var innerligt trötta på KL:s oregerlighet och påhitt och ville markera.
Citera
2019-10-01, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det är ett vittne som säger att han lutade sig mot ett restaurang fönster, hur långt kutade HOL kan man verkligen undra.

Jag skulle gått in till grannen i väntan på polis och ambulans. Haft kontakt med 112 vilket brukar vara kutym vid larmsamtal till hjälpen var på plats. Eller tror du larmopperatören bad HOL springa ut på öppen gata där skytten kunde fortsätta sin air soft gun skjutning?

Jag har sett en kille bli skjuten (AK5 patron ur som gick fel vid vakten) mitt framför mig då jag gjorde min militärtjänstgöring.

Synd du inte var på plats den vinterdagen iLivid när det ångade ur hans buk från skottskadan. Jäklar vilka goda råd du hade kunnat komma med.
Eller du ger bara råd till de som blir skjutna med soft air gun som du menar HOL blev?
Citera
2019-10-01, 13:29
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Trängselskatt registreras på ägaren av bilen, som ansvarar för att skatten betalas. Samma sak med parkeringsböter. Det spelar ingen roll vem det är som framför fordonet.

Om det inte framkommer av kamera att det var HOL som körde, kan han ha lånat ut bilen. Jag kör en bil varje dag som inte är registrerad på mig. Ganska vanligt förekommande i familjer.
Jaha, där blev FO till HOL också. Du är besatt.
Citera
2019-10-01, 13:34
Medlem
Gusselbys avatar
Undrar var KL befinner sig. Finns en person i tråden som har lite koll på huset i Hälsingland (Sol-Ingvar? eller något åt det hållet). Är nyfiken på en uppdatering från denne användare.
Citera
2019-10-01, 13:34
Medlem
Citat:
Jag struntar väl i bettet och om det är bevisat eller ej. Jag bet mig själv i vänstra överarmen igår (vad gör man inte för Flashback...) tills det gjorde ont. Hade någon annan bitit mig lika hårt hade jag reagerat med ett ”aj!”. Har jag blåmärke idag? Nix.

Bevisvärdet för bettet är superlågt. Håller med och hon ska inte dömas för det.

Problemet är att du med ovan inlägg flyttar fokus från byxlöse AL, som vi faktiskt diskuterade, till eventuellt bitne AL. Inte snyggt eller trovärdigt av dig alls.
Kom med lite bättre argument nu för varför AL var byxlös i lägenheten istället.

Du vet mycket väl att det inte är en part som bestämmer fokus i rättegång, och därmed kan ostört köra sitt race. Därför blev inte KL dömd.

Om du håller med mig att bevisvärdet för bettet är superlågt, uppkommer frågan varför Anders driver detta, med HOLs goda minne. HOL är brottmålsadvokat med stenkoll på bevisning och dess värde. Anders och Hol är nära vänner. Anders driver inte detta utan HOLs godkännande. Min kvalificerade gissning är att de förlitade sig på att Anders som polis har hög trovärdighet, att hans ord skulle väga tungt i domstol.

Varför ville Anders och HOL ha Karin dömd?

En dömd person som biter poliser är inte trovärdig någonstans. HOL har vårdnad över lägenhet, barn och pengar i fokus. Han blir per automatik den mest trovärdiga i alla kommande beslut och tvister, där en brottmålsdom blir prejudicerande för hur socialtanter och domare ser på KL. Nu har HOL haft en framgångsrik kamp mot KL, med flera fronter som hon inte kunnat hantera.
Citera
2019-10-01, 13:36
Medlem
Nu är jag lite Lost... Vissa blir rabiata över att det kommer fram vilken usel människa KL är och hänvisar till att det inte har med brottet att göra? Sen tjata om en man har byxor eller inte på sig när KL kör en Suarez på mannen. Vad har det med mordförsöket att göra? Finns massa anledningar till att ta av byxor om dom ens var av som inte innehåller sex. Homofob maffian spekulerar 😂
Citera
2019-10-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jaha, där blev FO till HOL också. Du är besatt.

Jag har rättat mitt inlägg. Det var en felskrivning. Tack för att du påpekade.
Citera
2019-10-01, 13:37
Medlem
Citat:

Om det inte framkommer av kamera att det var HOL som körde, kan han ha lånat ut bilen. Jag kör en bil varje dag som inte är registrerad på mig. Ganska vanligt förekommande i familjer.

Jag har bott i Sthlm halva mitt liv. Fått både p-böter och trängselskatt så jag vet hur det funkar.

Precis, det jag menade med egen bil är alltså att han då måste ha egen (ägd) bil. Sen kan han ju ha varit målvakt för den men det kan vi bara spekulera i.
Citera
2019-10-01, 13:40
Medlem
Citat:
Jag har sett en kille bli skjuten (AK5 patron ur som gick fel vid vakten) mitt framför mig då jag gjorde min militärtjänstgöring.

Synd du inte var på plats den vinterdagen iLivid när det ångade ur hans buk från skottskadan. Jäklar vilka goda råd du hade kunnat komma med.
Eller du ger bara råd till de som blir skjutna med soft air gun som du menar HOL blev?

Jag frågade om du tror larmopperatören bad HOL springa ut på gatan och söka "skydd" och prata ut med vittnen?

Eller tror du dom bad HOL gå och öppna porten åt dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in