2019-09-30, 22:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är normalt att bli upprörd när man läser om något hemskt. Det är mänskligt. För vissa är det terapi att säga hårda ord om GM. Det måste man respektera.

Hon är misstänkt, inte dömd. Utifrån det lilla vi vet, så skulle jag säga att det är fullt realistiskt att barnet dött av andra skäl.

Även om kvinnan är skyldig så menar jag nog att det är primitivt att kalla henne för hora och tävla i att uttrycka sitt hat och vad man vill se för straff. Men min poäng är att hon än så länge inte är dömd, eller ens åtalad.
Citera
2019-09-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon är misstänkt, inte dömd. Utifrån det lilla vi vet, så skulle jag säga att det är fullt realistiskt att barnet dött av andra skäl.

Även om kvinnan är skyldig så menar jag nog att det är primitivt att kalla henne för hora och tävla i att uttrycka sitt hat och vad man vill se för straff. Men min poäng är att hon än så länge inte är dömd, eller ens åtalad.
Det känns som om det var en olycka, möjligen lite övervåld.. Lite. Annars hade hon väl inte själv kontaktat Sjukvården ??

Dunsarna blev kanske om pojken angrep henne, ett barn kan också bli aggressivt, och missförstås av den vuxna.. Sen finns det också poliser som inte tänker lugnt, utan av impulsivt tror det värsta vid första anblicken.
Det känns som om något inte stämmer här.
Citera
2019-09-30, 22:39
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karl-may
Om någon dödar en människa - så förtjänar personen dödsstraff.
Om någon är sjuk i huvudet och dödar en människa - så förtjänar personen dödsstraff.

Om människan som upplyst, rationellt och etiskt tänkande varelse VÄLJER att begå en sådan handling så har hon förbrukat sin rätt att vistas i det fria samhället.

Om människan påstår att en sjukdom i huvudet fått henne att VÄLJA att döda så har hon förbrukat samma rätt. Hon är lika farlig.

Sedan om det är dödsstraff eller livstids inlåsning som håller henne från att skada och döda kan debatteras.
Är nyfiken. Har du någon gång sett och talat med en psykotisk person? Som du även träffat då personen inte befann sig i en psykos. Är genuint nyfiken då du skriver som du gör.
Citera
2019-09-30, 22:41
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Är det hon som dyker upp när man gör bildsök på alx_1144 på Google? Andra bilden.
Citera
2019-09-30, 22:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag kallar den mordiska horan för vad jag vill, tills det ev. klargörs att hon är oskyldig - vilket jag anser är oerhört tveksamt!

Åhh, vi kallar en troligt, mordisk fitta för epitet som inte Trojan klarar av - hur i helvete klarar du av att leva i Sverige, egentligen...?! Det är överhuvudtaget ovanligt med barnamord, i Sverige - oavsett kön på GM...

Varför är du inte övertygad om att det är dödligt våld som ligger bakom? Du bara chansar och någon gång får du rätt och kan då sträcka lite extra på halsen att du inte gick pöbelns väg. Vad kommer du då säga när det framkommer att hon är skyldig? Vilken ursäkt kommer du att ge henne då? Psykos...?

Det sker en handfull barnamord i Sverige per år. Ju yngre barnet är, desto större är sannolikheten att GM är modern. I åldern 7-14 år är uppåt 90 procent män. Vet inte hur det är bland 4-5 åringar, men skulle tro att det oftast är fadern som ligger bakom. Det vanligaste är också att GM försöker ta livet av sig i samband med mordet - så verkar inte ha skett i det här fallet. Så; det finns en del ganska atypiska omständigheter, även för att vara barnamord.

Det är vanligt att misstänkt mord sedan avskrivs. Antingen för att man konstaterar att dödsorsaken är någon annan, eller att man inte vet vad som skett. Det gäller även då föräldrar, förälder, misstänks ha haft ihjäl sitt barn. (Exempelvis två tvillingar som hittades döda i Bruzaholm för något år sedan.) Återstår att se hur det är i det här fallet.

Om hon nu är skyldig så har jag ingen förklaring till det. Psykos är väl möjligt, även om psykosrelaterade barnamord ofta sker när barnet är i spädbarnsålder.
Citera
2019-09-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Med tanke på att hon befinner sig cirka 50 meter från mig nu så tänker jag på vilken ångest hon måste ha just nu.

Även om anledning var pengar eller psykos eller vad som.

Jobbar du i anhållningen med tanke på vad du skriver?
Citera
2019-09-30, 22:50
Medlem
Hade detta varit någon sorts ”olycka” så hade hon inte begärts häktad inom 24h, vilket hon blivit!
Dödsorsaken tror jag inte att någon här vet i nuläget.

Hittar inte pappan på faceb, kan någon länka?
Citera
2019-09-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Hade detta varit någon sorts ”olycka” så hade hon inte begärts häktad inom 24h, vilket hon blivit!
Dödsorsaken tror jag inte att någon här vet i nuläget.

Hittar inte pappan på faceb, kan någon länka?

Nä det är sjukt snabbt ovanligt faktiskt!
Citera
2019-09-30, 22:55
Medlem
https://images.app.goo.gl/Ekj6u7kQkqurCzfj7
Hittade bild på båda...
Citera
2019-09-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Jobbar du i anhållningen med tanke på vad du skriver?
Det finns även en hel del bostäder närliggande till cellerna i polishuset, tror och hoppas inte att någon som jobbar där sitter och skriver på FB.
Citera
2019-09-30, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanduuzz
https://images.app.goo.gl/Ekj6u7kQkqurCzfj7
Hittade bild på båda...

Finns bild på båda på Facebook med! Är väl pappa som det inte finns bild på?
Citera
2019-09-30, 23:04
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Hemskt, men något som är ännu värre är att varenda kärring nu sitter och måste skriva på den mt fb sida med skräp, så tyvärr kommer den släckas ner snart tack vare alla dessa jävla kärringar som ska tycka på internet. Idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in