Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Jag kallar den mordiska horan för vad jag vill, tills det ev. klargörs att hon är oskyldig - vilket jag anser är oerhört tveksamt!
Åhh, vi kallar en troligt, mordisk fitta för epitet som inte Trojan klarar av - hur i helvete klarar du av att leva i Sverige, egentligen...?! Det är överhuvudtaget ovanligt med barnamord, i Sverige - oavsett kön på GM...
Varför är du inte övertygad om att det är dödligt våld som ligger bakom? Du bara chansar och någon gång får du rätt och kan då sträcka lite extra på halsen att du inte gick pöbelns väg. Vad kommer du då säga när det framkommer att hon är skyldig? Vilken ursäkt kommer du att ge henne då? Psykos...?
Det sker en handfull barnamord i Sverige per år. Ju yngre barnet är, desto större är sannolikheten att GM är modern. I åldern 7-14 år är uppåt 90 procent män. Vet inte hur det är bland 4-5 åringar, men skulle tro att det oftast är fadern som ligger bakom. Det vanligaste är också att GM försöker ta livet av sig i samband med mordet - så verkar inte ha skett i det här fallet. Så; det finns en del ganska atypiska omständigheter, även för att vara barnamord.
Det är vanligt att misstänkt mord sedan avskrivs. Antingen för att man konstaterar att dödsorsaken är någon annan, eller att man inte vet vad som skett. Det gäller även då föräldrar, förälder, misstänks ha haft ihjäl sitt barn. (Exempelvis två tvillingar som hittades döda i Bruzaholm för något år sedan.) Återstår att se hur det är i det här fallet.
Om hon nu är skyldig så har jag ingen förklaring till det. Psykos är väl möjligt, även om psykosrelaterade barnamord ofta sker när barnet är i spädbarnsålder.