2019-09-30, 13:16
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag har faktiskt också funderat på det

Anders är (då) HOLs bästa vän och han är dessutom polis. HOL och A hade varit på restaurang (många homosexuella som gick dit tydligen) men dom går hem till HOLs lägenhet efter att Karin dök upp med barnen på restaurangen)

Men varför var A iförd i endast skjorta? Och vad ville Karin prata med honom om? Henrik gick ju hem till barnen under tiden?

Hade han vetat i förväg att han skulle bli biten hade han kanske tagit på sig en jacka också, som skydd. Bäst vore om Karin beläggs med munkorg när hon ska vistas bland andra människor.

Hon ville väl jävlas? Hon lämnade barnen ensamma hemma, HOL fick nycklarna till lägenheten så han kunde gå hem till dem så de slapp vara ensamma.
Citera
2019-09-30, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Hade han vetat i förväg att han skulle bli biten hade han kanske tagit på sig en jacka också, som skydd. Bäst vore om Karin beläggs med munkorg när hon ska vistas bland andra människor.

Hon ville väl jävlas? Hon lämnade barnen ensamma hemma, HOL fick nycklarna till lägenheten så han kunde gå hem till dem så de slapp vara ensamma.
"Gå hem till barnen - här är nycklarna". Märkligt. Varför rände hon till Göken MED barnen? Varför gick hon hem senasre till HOLs adress UTAN barnen? Och körde iväg HOL samt ringde polisen? Människan är totalt ute i det blå. Och bits. Och slåss med poliser. Är det överhuvudtaget NÅGON här som anser att det är ett normalt beteende? Ja, förutom kakhålet och Kleopatra då.
Citera
2019-09-30, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
OM hon suttit packad på en bar, intalat FO att skjuta hennes man, så är hon skyldig som anstiftare och skall dömas lika hårt som skytten. Fylla är ingen förmildrande omständighet. Inte enlig svensk lag. Men säkert kan en duktig advokat få ner några år i straffet.

Ja. Så långt är jag med dig. Om hon tydligt och bevisbart gett FO uppgiften så är det klart.
Men inlägget jag kommenterade handlade om fyllsnack utan tydligt uppsåt. Som ledde till att FO tog eget initiativ.
Det tycker jag är ett rimligt scenario.

KL önskar nog ibland livet ur sitt ex. Och hennes lika tokiga vänner instämmer säkert.
Men KL är fortfarande för smart för att anstifta via t ex FO
Citera
2019-09-30, 13:21
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Exakt!

Jag har ALDRIG läst en Flashbacktråd där man fått scrolla så mycket som den här.

Och där flera användare samtidigt ger sig på andra som är av annan åsikt.

En riktig mobbingtråd. Jag har nu faktiskt förlorat respekt för en del användare som jag sett i andra trådar och som då varit sensibla.

Nu får du väl ändå ge dig?? Det är ingen som mobbar någon här. Ta av dig offerkoftan! Kom med lite vettiga synpunkter istället. Ta gärna upp andra alternativ, jag och säkert många andra kommer bemöta dig OM du är en aning sansad och kommer med annat än vidriga fantasier som du lägger fram som om det vore fakta.
Citera
2019-09-30, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Ja. Så långt är jag med dig. Om hon tydligt och bevisbart gett FO uppgiften så är det klart.
Men inlägget jag kommenterade handlade om fyllsnack utan tydligt uppsåt. Som ledde till att FO tog eget initiativ.
Det tycker jag är ett rimligt scenario.

KL önskar nog ibland livet ur sitt ex. Och hennes lika tokiga vänner instämmer säkert.
Men KL är fortfarande för smart för att anstifta via t ex FO
Ärligt: Jag skulle själv kunna önska livet ur ett ex. Men att uttala det - finns inte på kartan. Inte nånstans. Och framförallt inte erbjuda ersättning för det. Vi har väl alla ett ex vi inte är så förtjusta i. Framförallt en far eller mor som skiter i sina avkommor. Men det skall långt till att man riskerar fängelse för att bli av med dom.

EDIT: Nej, jag tror inte hon var "för smart" för anstiftan. Hennes hjärna är inlagd i alkohol - många celler saknas vid det här laget. För 10 år sen - absolut. Idag - nej, hon var desperat.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-30 kl. 13:25.
Citera
2019-09-30, 13:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:
"Gå hem till barnen - här är nycklarna". Märkligt. Varför rände hon till Göken MED barnen? Varför gick hon hem senasre till HOLs adress UTAN barnen? Och körde iväg HOL samt ringde polisen? Människan är totalt ute i det blå. Och bits. Och slåss med poliser. Är det överhuvudtaget NÅGON här som anser att det är ett normalt beteende? Ja, förutom kakhålet och Kleopatra då.

Hennes beteende är sjukt. Hon ville ställa till med bråk. Hon visste väl att HOL skulle ta sitt ansvars och gå hem till barnen så hon fick möjlighet att sätta tänderna i HOL:s kompis? Avundsjuka? Hon unnar väl inte honom att ha goda vänner?
Citera
2019-09-30, 13:26
Medlem
Citat:

Anders är (då) HOLs bästa vän och han är dessutom polis. HOL och A hade varit på restaurang (många homosexuella som gick dit tydligen) men dom går hem till HOLs lägenhet efter att Karin dök upp med barnen på restaurangen)

Men varför var A iförd i endast skjorta? Och vad ville Karin prata med honom om? Henrik gick ju hem till barnen under tiden?

Men börja inte du med bögspåret nu också...

Finns väl andra trådar där det bättre passar att blomma ut i gayfantasier.
Citera
2019-09-30, 13:30
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Exakt!

Jag har ALDRIG läst en Flashbacktråd där man fått scrolla så mycket som den här.

Och där flera användare samtidigt ger sig på andra som är av annan åsikt.

En riktig mobbingtråd. Jag har nu faktiskt förlorat respekt för en del användare som jag sett i andra trådar och som då varit sensibla.

Ditt återkommande gnällande är ganska patetiskt. Den här tråd är faktiskt hyggligt lugn jämfört med många andra. Lite, om ens något OT. Jag tror inte mod behöver rensa speciellt mycket. Att spåren hitintills sedan inte pekar dit du villl får du väl acceptera eller komma med trovärdiga spekulationer som har någon form av underlag.
Citera
2019-09-30, 13:30
Medlem
Citat:

Jag rände på Victoria (gamla Vickan) på 80-talet (Kungsträdgården, Stockholm). Vi kallade måndagarna för bögarnas afton - så var det då. Det blev en officiell måndag varje vecka. Och jag trivdes som fan. Men jag är straight. Fullt ut. Och jag har flera vänner, väldigt kära för mig, som är gay/lesbiska/bög - you name it. Det gör mig inte till bög/lesbisk. Att HOL och AL gick på en klubb som tydligen var gay-inriktad säger absolut inget alls. Inte något.
Citera
2019-09-30, 13:42
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Det finns enligt mej flera anledningar till att A var iförd endast skjorta
1 han har spillt ut ett glas vin eller öl över byxorna
2 han kanske skulle låna duschen av HOL och hann bara få av sej byxorna innan KL rasade in
3 han kanske helt enkelt skulle byta från jeans till kostym,ingen vet väl vart dom skulle fortsätta kvällen kanske på ett ställe där du inte kommer in med jeans
Citera
2019-09-30, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

Ja det är ju märkligt att hon vill umgås med AL eftersom hon portat honom från Norr Mälarstrand 62 då han under flera år betett sig dåligt mot henne. Hon såg väl här ytterligare ett tillfälle att gnälla av sig. Ett tillfälle där polisen till slut fick ingripa. Inte pga AL eller HOL utan pga KL själv för vilken gång i ordningen?

På tal om att sakna kläder så har hon ju vid ett ingripande ombetts ta av sig sina smycken på polisstationen men då börjat slita av sig alla sina kläder. Hon kanske är lesbisk då om man ska följa logiken här hos vissa skribenter.
Citera
2019-09-30, 13:56
Medlem
Citat:
Ärligt: Jag skulle själv kunna önska livet ur ett ex. Men att uttala det - finns inte på kartan. Inte nånstans. Och framförallt inte erbjuda ersättning för det. Vi har väl alla ett ex vi inte är så förtjusta i. Framförallt en far eller mor som skiter i sina avkommor. Men det skall långt till att man riskerar fängelse för att bli av med dom.

EDIT: Nej, jag tror inte hon var "för smart" för anstiftan. Hennes hjärna är inlagd i alkohol - många celler saknas vid det här laget. För 10 år sen - absolut. Idag - nej, hon var desperat.

Jo, hon verkar vara en otroligt komplex person som rör sig över hela skalan. Ibland, oftast, fullständigt urspårad. Men vid korta perioder ganska glimrande, enligt en del utsagor.

En sak är säker, lagen kan hon bättre än de flesta. Intervjuerna har också varit smarta. Eller dumsmarta.

Den dag KL fälls för anstiftan lovar jag att göra en pudel här. Hoppas du gör det motsatta
Senast redigerad av Lacus 2019-09-30 kl. 13:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in