2019-09-26, 17:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det skulle vara intressant att veta hur långt polisen har kommit i det här ärendet. Svårt att tänka mig att dom är lika flitiga och fantasifulle som vi här .

Ja, det får vi verkligen hoppas. Att polisen tänker i vidare banor och utan fantasi.
Citera
2019-09-26, 17:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Kårandan inom rättsväsendet är stark... Vem vill gräva i något som kommer att rendera smuts på sina egna chefer och kollegor, eller i värsta fall sig själv... Journalister (eller deras arbetsgivare rättare sagt) vill se resultat som inbringar ekonomi i slutändan, inte ändlösa historier om snurriga rättshaverister... Finns det ens några spår för polisen att nysta i längre? Mordförsöket känns iskallt och då faller förstås allt annat som KL ställt till med i glömska....

Tesen är en personlighetsstörning hos KL, och formellt och klassificeringsmässigt har hon alltså inte någon (psykisk) sjukdom som kan undersökas, fastställas eller observeras utan hennes eget fulla deltagande. Så utan självinsikt så blir hon bara en i raden av galningar som får hållas.
Jag vet inte mycket om hur rättsväsendet i Sverige fungerar men OM det skulle vara så att Karin hade dömts gång på gång och hade många domar på sig... KAN det då ha blivit så att domar där hon har suttit domare kunde ha rivits upp och dom rättegångarna måste tas om?

Karin har genom all info jag har sett ett långvarigt missbruk och har suttit domare när hon är i ett aktivt missbruk och då kanske hon inte kan räknas som fullt tillräknelig?

Dessutom OM hon utreds för psykisk sjukdom och den konstateras då blir ju möjligheten att bedöma henne som otillräknelig ännu större.
Vad händer då med domarna där hon har suttit och dömt?

Kan det vara detta som hennes numera fd kollegor är rädda för och att det är därför som Karin inte ens utreds eller döms i flera fall?
Citera
2019-09-26, 18:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja du M-A... Kan hon ringa och få både flera polispatruller och ambulans till en trappa där hon ligger och påstås vara misshandlad och hon inte var det så kan hon nog ringa och få dit en ambulans en dag innan hon ska inställa sig i Hovrätten också.

”Aj aj aj jag har svimmat och slagit i huvudet och jag som måste på en viktig förhandling imorgon och allt...”.

Den där eftertanken du är inne på. Använd den lite själv innan du skriver.
Herregud, att få en ambulans om nån synkoperat och slagit i huvudet är inga problem (inkl symtom), vore snarare idiotiskt att inte köra ut bårsläden. Fria från blödning gör röntgen.
Citera
2019-09-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Herregud, att få en ambulans om nån synkoperat och slagit i huvudet är inga problem (inkl symtom), vore snarare idiotiskt att inte köra ut bårsläden. Fria från blödning gör röntgen.

Tycks som KL har en icke övergående självmedvetenhetsförlust.

Det är klart hon kan fixa en ambulans (eller torped?) när så behövs. Sen är det mycket hon visat att hon inte klarar av och det är väl därför hon diskuteras så flitigt här.
Senast redigerad av Avel 2019-09-26 kl. 18:27.
Citera
2019-09-26, 18:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja du M-A... Kan hon ringa och få både flera polispatruller och ambulans till en trappa där hon ligger och påstås vara misshandlad och hon inte var det så kan hon nog ringa och få dit en ambulans en dag innan hon ska inställa sig i Hovrätten också.

”Aj aj aj jag har svimmat och slagit i huvudet och jag som måste på en viktig förhandling imorgon och allt...”.

Den där eftertanken du är inne på. Använd den lite själv innan du skriver.
Eftertanke ska användas? Lär inte hända och dåligt minne verkar vissa ha också
Det verkar vara dags att påminna igen... inte för att det hjälper på vissa...
Det är fantastisk att det sitter postare och håller med och hejar på en som har bevisats både förfalska och utelämna viktiga delar av en dom. Hur dumma kan folk bli
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Erzebet Vad är din agenda i det här fallet? Den 11 september skrev du ett inlägg och inte ska man fråga dig vad som hänt i alla fall när du utelämnar delar av en dom och förfalskar andra delar.
Varför utelämnar du att alla SoL utredningar som har gjorts sedan 2012 gav ett utlåtande att HOL skulle vara vårdnadshavare för han kunde skydda barnen from 19 dec 2013?
Du är knappast så korkad så du tror att HOL trixade till sig vårdnaden, men du vill få andra att tro det. Varför?

HOL begärde aldrig hela vårdnaden, dom hade delad vårdnad men efter Karins sista kaos den 16 dec 2013 så gick hela vårdnaden över till honom den 19 december.
Från domen: Henrik informerades den 19 december 2013 om att man bedömde att ett akut skyddsbehov förelåg för att skydda barnen mot föräldrarnas konflikt och att det var Henrik som måste ombesörja det annars skulle förvaltningen behöva göra en anmälan om omhändertagande av barnen enligt lagen om vård av unga, LVU.

Varför förfalskar du det som står i domen och skriver I början på mars 2014 eller i slutet på feb 2014 får K en blödning i hjärnan enligt läkares uppgifter i domstolen.
Det som står i domen är detta.
"Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av Karin som gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre veckor gammal."
Hur får du det till i början på mars 2014 eller i slutet på feb? Var får du februari ifrån?

Domen har du ju bevisligen så varför kommer du med falska uppgifter och utelämnar viktiga delar och försöker få det till detta? "Däremot snabbade sig H efter hot om LVU att framstå som den som är bäst" vilket inte har med sanningen att göra alls.
Jag antar att du förstår orden i meningen som börjar med Henrik informerades...
TROVÄRDIGHET NOLL!
Nu ligger trovärdigheten inte ens på noll för den ligger på MINUS för Erzebet
Här kan hela inlägget läsas med Erzebets förfalskning och utelämnanden.
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Senast redigerad av Timeout 2019-09-26 kl. 19:34.
Citera
2019-09-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
I dagsläget och med tidigare facit så är oddsen extremt låga för att det ska bli något åtal i detta fallet.
Bevisligen har dom ingenting och under tiden diskuteras olika gissade diagnoser och tvångsinläggningar samt tvångsomhändertagande på bilagor som är 2 till 5 år gamla. Nej, någon skytt har dom inte heller hittat trots att man skulle finna detta mycket snabbt enligt kriminologexpertisen.

Mycket svårt om man nu inte kan ta hand om sig själv som du påstår. Inte en chans att man lyckas 3 gånger och att man inte lämnar bevis efter sig.
Kärringen är nog helt väck vad gäller empati och självinsikt, dock kapabel till att smida onda planer, trollbinda läkare, spela oskyldigt offer och förhala rättsprocesser. Det är uppenbarligen inget fel på intelligensen när hon är hyfsat nykter och drogfri, men alla andra skruvar i skallen verkar ha skramlat loss. Ganska tydligt även för en lekman att hon är allvarligt störd, synd bara att hennes gamla kollegor inte vill acceptera att det gått så långt utför med henne utan ger henne nya chanser hela tiden.
Citera
2019-09-26, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Luktade hon sprit så togs väl etanol, annars föga troligt. Men hon har symtom som kan engagera många specialiteter om så vore.
Det finns allt från migrän till meningit som kan utredas. Möjligen slipper hon proktoskop...
Självklart ska symtom utredas men det är vargen kommer över damen med tanke på mönster som ses via dagboksblad.

Jag tror att hon även kan vara läkemedels/drogberoende,då luktar du inte alkohol,men kan sluddra,vingla mm.Med tanke på alla skador,operationer hon haft, så ligger väl det nära till hands att hon fått starka värktabletter utskrivet,och med hennes beroendeproblematik så är det nog troligt att hon missbrukar det mesta.
Många drogmissbrukare uppvisar ju symptom och beteende som lätt kan misstolkas som neurologisk,eller psykisk sjukdom/störning
Ursäkta om detta redan tagits upp,försöker läsa ikapp tråden.
Senast redigerad av vigusa 2019-09-26 kl. 19:07. Anledning: stavfel
Citera
2019-09-26, 19:39
Medlem
KL verkar lida av förföljelsesyndrom även kallat stalking.
Paranoid, hämndlysten, hatisk, manipulativ och maktfullkomlig. Ser sig som högre stående och smartare än andra, njuter av se offret rädd genererar en känsla av makt. Kan ta till vilka metoder som helst för att nå sina mål, att skada, förnedra och till och med döda.
Målen är för en utomstående tämligen diffusa och märkliga men för stalkern så finns det alltid förklaringsmodeller.
Senast redigerad av kulturnatten 2019-09-26 kl. 19:44.
Citera
2019-09-26, 20:08
Medlem
Timeouts avatar
Finns det ingen juridikkunnig i tråden i dag som kan förklara mina frågor nedan?
Citat:
Jag vet inte mycket om hur rättsväsendet i Sverige fungerar men OM det skulle vara så att Karin hade dömts gång på gång och hade många domar på sig... KAN det då ha blivit så att domar där hon har suttit domare kunde ha rivits upp och dom rättegångarna måste tas om?

Karin har genom all info jag har sett ett långvarigt missbruk och har suttit domare när hon är i ett aktivt missbruk och då kanske hon inte kan räknas som fullt tillräknelig?

Dessutom OM hon utreds för psykisk sjukdom och den konstateras då blir ju möjligheten att bedöma henne som otillräknelig ännu större.
Vad händer då med domarna där hon har suttit och dömt?

Kan det vara detta som hennes numera fd kollegor är rädda för och att det är därför som Karin inte ens utreds eller döms i flera fall?
Citera
2019-09-26, 20:18
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Finns det ingen juridikkunnig i tråden i dag som kan förklara mina frågor nedan?

Jag är helt enig med dej och har tänkt tanken själv,men nej jag tror inte att det går att riva upp dom domar som KL har varit med och dömt, då skulle dom ha tagit en alkotest på henne direkt i anslutning till domstolen och även om någon av KL kollegor skulle träda fram idag och berätta att KL har varit berusad på arbetet så blir det ord mot ord som aldrig kan bevisas
Citera
2019-09-26, 20:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är precis det Karin behöver göra. Börja visa andra lite respekt, och kanske även för sig själv. Jag anser att hon har supit bort barn, äktenskap, arbete och bostad. Förmodligen andra relationer också.

Nu är väl inte spriten hennes enda problem, men har man anlag för psykiska problem så gör ju spriten allting värre.

Tänk vilken makt alkoholen har över vissa människor. Spriten blir viktigare än allt annat. Hon lever nog i förnekelse som många andra. Vägrar inse att det är ett problem. Bara en endaste LOB hade fått många att tänka till och fundera över sitt alkoholintag.
Det är nog tyvärr många LOBbyister i stugorna som inte ordningsvakter och poliser får grepp om, det urballade ser väl oftast bara närstående. Inledningsvis.
Hon har verkligen inte koll och stryka medhårs lär inte förbättra tillvaron. Att närstående blir medberoende kan jag förstå till viss del, det är väl ett evigt hopp och förtvivlan. Att andra jamsar med begriper jag inte (alltså bortförklarar).
Citera
2019-09-26, 20:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Att det ständigt återkommer är ju för att du och några till fortsätter att skuldbelägga brottsoffret trots den belagda informationen som vi har om KL.Om HOL finns ingen sådan dokumentation.
Att du efter närmare 800 sidor behöver ställa frågan om vad KL har för eventuella motiv,så är det nog inte lönt att svara dig.Du har uppenbarligen inte förmågan att tillgodogöra dig eller förstå en skriven text.

Har någon ens letat efter någonting om HOL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in