2019-09-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsElectric
Det finns alltså inga bevis för att man förhindrat utredningen. Bra att vi har klargjort att det enbart är du som fantiserar.

Nej det har inte varit en rättegång för att utreda om att en del ljög och undanhöll sanningen. Men det var vad Mueller sa att en del gjorde och att han därför inte kunnat rett ut allt han hade för avsikt att utreda.

Men skitsamma med det. Det här handlar om Giuliani som är presidentens personliga advokat som State Department gett uppgifter om att fara land och rike runt för presidentens del inför valet 2020.
Citera
2019-09-26, 18:46
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Det finns alltså inga bevis för att man förhindrat utredningen. Bra att vi har klargjort att det enbart är du som fantiserar.
Verkar som att många i den här tråden vill ha ett samhälle där det är skyldig till motsatsen är bevisad. Har man en utredning i två år och inte kommer fram till att personen är skyldig. Då är han oskyldig.
Citera
2019-09-26, 18:46
Medlem
Citat:
Oj, det var sjukt. De vågar inte ens låta folk höra Trump tala.

De vågar både tänka och tala själv. OJ!

Trumps lögner finns det ingen anledning att lyssna på. De lögnerna är inte raffinerade eller intressanta för de är för uppenbara.
Citera
2019-09-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Verkar som att många i den här tråden vill ha ett samhälle där det är skyldig till motsatsen är bevisad. Har man en utredning i två år och inte kommer fram till att personen är skyldig. Då är han oskyldig.

Sant, utredningen om Biden var klar för länge sen. Förstår mig inte heller på folk som inte kan ta det.
Citera
2019-09-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Sant, utredningen om Biden var klar för länge sen. Förstår mig inte heller på folk som inte kan ta det.

Nej, den var inte klar. Den avbröts på uppdrag av Biden själv.
Läs rapporten från visselblåsaren idag; där detta bekräftas.
Citera
2019-09-26, 18:57
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Trump blev utredd under två år och man kom inte fram till att han var skyldig. Biden avslutade utredningen innan den var klar, därmed inte sagt att han är skyldig, men han är inte oskyldig iaf.
Citera
2019-09-26, 19:02
Medlem
Citat:
De vågar både tänka och tala själv. OJ!

Trumps lögner finns det ingen anledning att lyssna på. De lögnerna är inte raffinerade eller intressanta för de är för uppenbara.

Vad löjlig du är. De kan ju bemöta Trumps tal när han är färdig, att tala över honom får ju dem att framstå som livrädda för att folk ska höra Trump tala.
Citera
2019-09-26, 19:05
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Nej, den var inte klar. Den avbröts på uppdrag av Biden själv.
Läs rapporten från visselblåsaren idag; där detta bekräftas.

Varför inte själv citera det du påstår istället för att bara spama ut skräpinlägg efter skräpinlägg. Du verkar närmast manisk och fruktansvärt desperat i dina försök att få din stora idol att framstå som oskyldig.
Citera
2019-09-26, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Varför inte själv citera det du påstår istället för att bara spama ut skräpinlägg efter skräpinlägg. Du verkar närmast manisk och fruktansvärt desperat i dina försök att få din stora idol att framstå som oskyldig.
Jag citerar i inlägg efter inlägg.

Nyss var det någon idiot som hävdade att samtalet; 5 sidor inte kunde varat mer än 5-10 minuter.
Jag länkade och citerade forskning som säger att WPM för ett samtal mellan två personer, där den ena har språket som modersmål och den andra har det som andra/tredje-språk ligger på 80 WPM = och att samtalet varade drygt 25 minuter minst.

Folk skriker källa! Folk skriker citat! När man ger dem det, och de inser att de hade fel, så fortsätter de gorma om annat istället.

Trump kan vara hur bäst eller hur sämst som helst. Jag förespråkar FAKTA och SANNING.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-09-26 kl. 19:12.
Citera
2019-09-26, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vem vill ärligt talat höra Trump tala? Till och med de som röstat på honom har fått nog av hans 'best ever', worst ever', biggest witch hunt ever', best economy in the history of the world.' Ha ha och då citerar jag den lilla promille av hans tal som faktiskt försöker säga nåt. Det mesta är ju inte ens så dumt som ovanstående, det är obegripligt.

På vilket sätt är dina åsikter om Trumps tal relevant för hur en nyhetsbyrå bör hantera rapportering av det?

Det är extremt oprofessionellt att lägga tal över en sändning av Trumps tal. Jag tror aldrig jag har sett något liknande innan. Eller jo, det var nog MNSBC som gjorde det för nåt år sedan, fast mycket kortare. Inga professionella nyhetsbyråer gör så.

Att du gillar det säger ju något om dig, inte Trump.
Citera
2019-09-26, 19:29
Medlem
Citat:
På vilket sätt är dina åsikter om Trumps tal relevant för hur en nyhetsbyrå bör hantera rapportering av det?

Det är extremt oprofessionellt att lägga tal över en sändning av Trumps tal. Jag tror aldrig jag har sett något liknande innan. Eller jo, det var nog MNSBC som gjorde det för nåt år sedan, fast mycket kortare. Inga professionella nyhetsbyråer gör så.

Att du gillar det säger ju något om dig, inte Trump.
Att Trumps tal knappast går att referera i dagstidningar är ett välkänt faktum. Det är svårt att återge vad han faktiskt sagt. När sammanfattningen sedan står i tidningen ser det nästan ut som ett normalt tal från en ovanligt korkad republikansk senator men sanningen är värre ändå. Hans tal är så dåliga och osammanhängande så att tidningar med Demokratisk bias får honom att se mer samlad ut än han är bara för att kunna erbjuda sina läsare något som faktiskt går att läsa.
Senast redigerad av Alpoxen 2019-09-26 kl. 19:32.
Citera
2019-09-26, 19:37
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=HovN4zNpzpk

Barr är lite rökt här också. Undrar om han någonsin kommer att få till svars för sitt landsförräderi. Det är många landsförrädare på gång. Men det hela har börjat få ganska stora sprickor. Sprickorna kommer att öka de kommande veckorna. Och Giluiani är landsförrädare för Trumps räkning.

Vilka tror ni kommer att ge sig först genom att tala om allt de vet för kongressen för att slippa undan. Då menar jag alla som någonsin har haft med Trump att göra. De är många, men vem kommer att dyka upp snart med sanningen på sina läppar, röda som av smultron och en tunga med rinnande honung ur munnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in