2019-09-25, 23:05
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det konstiga ligger väl i att ingen hittar dessa torpeder, minst fyra är på fri fot likaså anstiftaren som HOL upprepar likt en papegoja att är KJ.

Snälla du två män befinner sig i ett trapphus på Mälarstrand, en av männen går mot HOL och visar en mobil. HOL knuffar mannen åt sidan och springer iväg. Ingen kan väl klandra männen som gav HOL ett slag? Vem skulle inte göra det om man blev ikullskuffad för att man visar upp en mobil, varför dom visade upp mobilen vet vi inte eftersom HOL spårade ur och fick händelsen till en anstiftan och männen gick aldrig att få tag i ens.

KL vs HOL som granne. Ingen av dom tänker nog grannfolket i trapphuset på mälarstrand. Vilka särfall.
Om det står två män i ens trappuppgång och väntar på en och man uppfattar dem såsom hotfulla (vilket HOL uppenbarligen gjorde - vi har ju ingen aning om situationen) så är hans agerande inte särskilt konstigt i min bok. Hade det varit normala, icke hotfulla/våldsverkande män så hade de knappast sprungit efter, slagit honom och sparkat honom i huvudet. Så gör inte normalt folk. Du får det att låta som en vardaglig händelse, inkl misshandeln. När hade man senast två män väntandes på sig i sin trappuppgång?
Citera
2019-09-25, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Om det står två män i ens trappuppgång och väntar på en och man uppfattar dem såsom hotfulla (vilket HOL uppenbarligen gjorde - vi har ju ingen aning om situationen) så är hans agerande inte särskilt konstigt i min bok. Hade det varit normala, icke hotfulla/våldsverkande män så hade de knappast sprungit efter, slagit honom och sparkat honom i huvudet. Så gör inte normalt folk. Du får det att låta som en vardaglig händelse, inkl misshandeln. När hade man senast två män väntandes på sig i sin trappuppgång?

HOL är brottmålsadvokat. Han om någon känner igen en buse. Hur många timmar har han inte suttit med dem i förhörsrum och sunkiga samtalsrum? Upplevde han situationen och personerna som hotfull så var den hotfull.
Citera
2019-09-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det är ju bara trams allt, HOL är inget annat än fullständigt ockuperad av vendetta mot KL och stör rättsväsendet via det minsta lilla i vardagen till att lönnmördare jagar honom. Polis och åklagare kan ju inte annat tänka när HOL ringer dem gång efter gång och snackar yrkesmördare och annat skit, "åhhhh nej, inte nu igen"

Jag får inte ihop alla attacker med ett sånt fyllo som K beskrivs här, och med alla tillsatta tråddiagnoser är det uteslutet att hon skulle vara kapabel till allt det här. Prioritet måste varit vårdnad och bostaden först och främst och där ser man ett totalt haveri från en sk toppjurist. Lämnar in försent får inte till underskrifter, olika sjukdomstillfällen osv. Samtidigt så anstiftar hon 3 gånger och H springer iväg från misshandel och 3 skott med lätta fötter. Han skaffar inte skydd efter 2 tillfällen av hot och attack vilket i sig får mig att börja fundera. Skottsäker väst? Tog H det på allvar? Dom här åklagarna som utreder utan ett enda förhör betyder nonsensutredningar på H ord ingenting annat.
Ett fyllo som då anlitar andra fyllo eller vrak och dom hittas inte? Näe inte trovärdigt. H är slug och hal är min uppfattning och jag undrar fortfarande hur det blev så att K gick ner sig så totalt. Och H som berättar vitt och brett för halva advokatkåren och poliser om hur synd det är om honom och hur K då anstiftat.
Citera
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Intressant. Ja kanske kallelser till sådana hon missat eller andra aktiviter de har där. Nåt har hon missat iaf och tillräckligt allvarligt för att hamna i dagboksblad.

Domstolen begär alltid en personutredning utav den åtalade som ett underlag för ev en dom och det är frivårdens uppgift att utföra den utredningen frivården kan också yttra sej om en lämplig påföljd för den åtalade tex skyddstillsyn,behandling,eller ett drog och alkohol program i frivårdens regi
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Kan vara en rejäl skandal på väg att uppdagas... En fd domare som kör sitt kriminella race utan att 👮 lyfter ett finger... Hoppas många huvuden kommer att rulla snart
Man kan ju alltid hoppas att det här utreds ordentligt för Karin har sluppit undan med saker som vi vanliga medborgare hade fått straff för.
Jag har skrivit att hon har någon form av frikort, att det är rättsröta och att jag inte litar på vårt rättssamhälle längre när en fd domare får härja hejvilt utan att hon får mer än lite böter dom få gånger hon blir dömd och andra gånger så läggs det bara ner.
Citera
2019-09-25, 23:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
...//...Följer ett rättsfall i Kanada så jag hänger knappt med. ...//...
Skit i Kanada-fallet! Du tillför mycket här med ditt tänk. (Förlåt att jag klippte bort resten av ditt inlägg. Men det var bara detta jag ville förmedla.)
Citera
2019-09-25, 23:14
Medlem
Citat:

Varför tar man för givet att två män som står i ett trapphus och går mot en med en mobil i handen vill en något illa? Han bor ju liksom inte ensam i trappuppgången.

Det var ju inget baseboll trä dom kom mot honom med, det var en mobiltelefon! Ingen normal människa börjar skuffa kull två män pga en mobil.

Jag funderar mest på om mobilen klarade sig jag för att KL klarade sig undan häktet till HOLs förargelse vet vi ju, hon blev inte ens förhörd i det här fallet.
Citera
2019-09-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Domstolen begär alltid en personutredning utav den åtalade som ett underlag för ev en dom och det är frivårdens uppgift att utföra den utredningen frivården kan också yttra sej om en lämplig påföljd för den åtalade tex skyddstillsyn,behandling,eller ett drog och alkohol program i frivårdens regi

Bra, tack för klargörandet.
Citera
2019-09-25, 23:15
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Nu är jag mer benägen att tro att HOL bar skottsäker väst när han blev skjuten. Det borde vara rutin för honom vid det här laget när han "vunnit" i rätten.
Det tror jag med. Något annat vore konstigt.
Citera
2019-09-25, 23:16
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Jag får inte ihop alla attacker med ett sånt fyllo som K beskrivs här, och med alla tillsatta tråddiagnoser är det uteslutet att hon skulle vara kapabel till allt det här. Prioritet måste varit vårdnad och bostaden först och främst och där ser man ett totalt haveri från en sk toppjurist. Lämnar in försent får inte till underskrifter, olika sjukdomstillfällen osv. Samtidigt så anstiftar hon 3 gånger och H springer iväg från misshandel och 3 skott med lätta fötter. Han skaffar inte skydd efter 2 tillfällen av hot och attack vilket i sig får mig att börja fundera. Skottsäker väst? Tog H det på allvar? Dom här åklagarna som utreder utan ett enda förhör betyder nonsensutredningar på H ord ingenting annat.
Ett fyllo som då anlitar andra fyllo eller vrak och dom hittas inte? Näe inte trovärdigt. H är slug och hal är min uppfattning och jag undrar fortfarande hur det blev så att K gick ner sig så totalt. Och H som berättar vitt och brett för halva advokatkåren och poliser om hur synd det är om honom och hur K då anstiftat.
KL kan prata. KL är inte pank. Klart att det är möjligt för henne att anstifta. Jag tror för övrigt inte att hon skulle vara något slags psykvrak. Psykiskt instabil, ja inte omöjligt. Vrak, njea.
Citera
2019-09-25, 23:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Skit i Kanada-fallet! Du tillför mycket här med ditt tänk. (Förlåt att jag klippte bort resten av ditt inlägg. Men det var bara detta jag ville förmedla.)
Haha, men va tusan. Jag har ju följt dem genom provinserna och väntar på resultatet som aldrig tycks komma. Suck.
Men tack iaf. Just nu tycker jag det börjar verka konstigt utredningsmässigt och hur mycket kan en person krumbukta utan att nån reagerar?
Citera
2019-09-25, 23:20
Medlem
Citat:
Det synes mig oerhört mer unikt att tre olika personer skulle vilja ha ihjäl en och samma advokat. För du menar väl inte att alla incidenter är påhittade?

Att någon med motiv och pengar kan få tag i mer än en torped synes inte särskilt konstigt. En torped är ju i första hand ett verktyg.

Det finns ingenting som tyder på att de som visade en mobil för Henrik och symboliskt misshandlade honom efter att ha blivit ofredade var där för att döda honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in