2019-09-18, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Intressant att vi så sent som igår fick veta att det inte var FO som polisen letade i Mellansverige. Idag hade Dagens Juridik en uppgift om att en åtalad som inte dök upp på tingsrätten i fredags var densamme som polisen söker i det här fallet. Kan tänka mig att polisen velat hålla tyst för att se om FO skulle dyka upp och de kunde haffa honom där.

Men nu har vi blivit upplysta av Dagens Juridik att det är en och samme man. Spännande.

Låter väldigt plausibelt. Och så fick de sen en annan anledning att lysa honom. Det betyder att i det här fallet hade de inte nog mycket på honom för det.
Citera
2019-09-18, 17:23
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
HOL visste att nyckeln till att disponera lägenheten för egen del, skulle upphöra när minsta dottern fyllt 18 år. Därför valde han att göra denna bodelning på detta sätt som skett.
Yngsta dottern? Hon är 17 år nu men det finns ett yngre barn som inte är en dotter.
Ska man ljuga ihop en massa påståenden får man fan i mig ha åtminstone några rätt
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Återigen ett icke underbyggt påstående om att HOL skulle ha styrt bodelningen, så nu ber jag dig återigen att underbygga dina påståenden (du svarade inte på mina tidigare bemötanden) om exakt hur HOL "valde att göra bodelningen" - dvs, hur har han konkret påverkat den i inkorrekt riktning?
Du kommer inte att få några svar för det är falskt från början till slut.
Ogräset vägrar konsekvent att inse dom fakta som har legat uppe i tråden ett antal gånger.

HOL var tvungen att ta hela vårdnaden för att barnen inte skulle hamna på LVU och det är på soc, SoL, begäran och det står att HOL är den som ska skydda barnen.

Hur fan orkar vissa sprida sin skit och varför

Vresros i Finland: https://svenska.yle.fi/artikel/2019/07/10/alla-maste-snart-riva-upp-sina-vresrosor-sa-har-blir-du-kvitt-den-invasiva
Citera
2019-09-18, 17:25
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Låter väldigt plausibelt. Och så fick de sen en annan anledning att lysa honom. Det betyder att i det här fallet hade de inte nog mycket på honom för det.
Ursäkta om jag är korkad nu, men menar du att polisen nog inte hade mycket på FO i fallet med skotten mot HOL?
Citera
2019-09-18, 17:27
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Den vanligaste orsaken är medvetslös patient utan id-handlingar. Andra tillfällen skulle kunna vara att man behöver ge sekundsnabb vård till en icke-svensk medborgare och inte har tid med pappersarbetet det kräver. De som vägrar uppge id vid en kontakt skulle kunna vara ute efter att aktuell vårdgivare inte ska se gamla journaler/recept. Eller bara paranoida.

https://www.vardgivarguiden.se/patientadministration/patientnara-rutiner/id-kontroll/

De som märks oidentifierade ska så snart som möjligt märkas med rätt id och då slås journalerna ihop: det tillfälliga numret kopplas till personnr.
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I hennes fall så hade hon visst legitimerat sig med id-handling då hon kom fram till brottsplatsen. Hennes körkort var väl indraget om jag läst rätt här i tråden så det var nog med pass eller annat id-kort hon viftade med. Sen kan hon ju ha sumpat det efter så klart men då kunnat uppge personnummer.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det finns ingen anledning för henne att skaffa ett alibi för tidpunkten vid skjutningen eftersom hon är misstänkt för anstiftat till mord.
Nja... hon kanske vill uteslutas som förare av suven och då är alibi bra.
OM det nu fanns en skytt OCH en förare.

Sen kan det vara så att Karin inte vill ha mer samlat i sin journal om sitt missbruk.
Citera
2019-09-18, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Denna läkare S och KL hade en relation medans S var gift som tog slut snabbt? I så fall lutar jag åt att FO och KL skapat dessa email som hämd på sina ex.

Mm, inte omöjligt, ser framför mig i domstol en jurist som under plädering i domstol kan uttrycka sig som nedan när hen talar för sin part:

"Hur många företag skulle acceptera att ha en anställd som skickar
bilder på sig själv naken när han runkar? Hur många företag skulle acceptera att ha en anställd
som våldtar och begår sexuella övergrepp mot sina kollegor?
Jag kommer kämpa för att sanningen om Överläkare XX fysiska och psykiska misshandel
i form av våldtäkter och sexuella övergrepp ska uppmärksammas och leda till att han blir avskedad.
Som sjukhus har man ett förtroendeansvar gentemot patienterna. Att ha XX anställd inger
inget förtroende. Hur många ska behöva bli utsatta för honom innan ni agerar och avskedar honom?
Titta på bilderna, tycker ni att den mannen ska vara läkare på sjukhuset? Anser ni att hans agerande
är förtroendeingivande?"
Citera
2019-09-18, 17:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
det är många år sedan så blev jag av med kortet i två månader. Farbror Blå tog det på plats och jag fick en ifylld A4 att köra på i om det var ett eller två dygn
Ja vid två månaders indragning fungerar det säkert så, men blir du tagen för rattfylla så tar dom det direkt av vad jag har sett i polisprogram på TV.
Citera
2019-09-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Varför skulle han ge ett mer specifikt signalement om han kände igen honom ? Det räcker väl med att han till polis uppger namnet ! Det som har framkommit är att han hade två förslag på vilka som skulle kunna vara anstiftare nämligen K eller en klient. Vi vet inte vad klient innebär i det här fallet med tanke på att han hjälpt en anhörig där O*lafsens namn kan sammankopplas med de inblandade.

Vi kan inte vara säkra på vad polis redan känner till. Vem vet, provsvaren kanske dök upp och pekade åt rätt håll.

Det är verkligen konstigt. Vi vet ju inget, och polisen har inte avslöjat ännu om de har fått fram tekniska spär. Jag tror inte att ett utpekande av HOL räcker, likt vittnesmålet från Lisbeth Palme inte räckte för att döma Christer Pettersson. HOLs trovärdighet har naggats rejält i kanten, av det hat alla inblandade har visat mot varandra.
Citera
2019-09-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Ursäkta om jag är korkad nu, men menar du att polisen nog inte hade mycket på FO i fallet med skotten mot HOL?

Har de lyst honom av en annan anledning så hade ju inget att lysa honom för skotten. För då hade de ju gjort det av den anledningen.
Citera
2019-09-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Yngsta dottern? Hon är 17 år nu men det finns ett yngre barn som inte är en dotter.
Ska man ljuga ihop en massa påståenden får man fan i mig ha åtminstone några rätt

Du kommer inte att få några svar för det är falskt från början till slut.
Ogräset vägrar konsekvent att inse dom fakta som har legat uppe i tråden ett antal gånger.

HOL var tvungen att ta hela vårdnaden för att barnen inte skulle hamna på LVU och det är på soc, SoL, begäran och det står att HOL är den som ska skydda barnen.

Hur fan orkar vissa sprida sin skit och varför

Vresros i Finland: https://svenska.yle.fi/artikel/2019/07/10/alla-maste-snart-riva-upp-sina-vresrosor-sa-har-blir-du-kvitt-den-invasiva

Tack för rättelse. Jag tog fel. Jag trodde det vara två döttrar i boet. Jag borde ha skrivit sonen, eller yngsta barnet.
Citera
2019-09-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är verkligen konstigt. Vi vet ju inget, och polisen har inte avslöjat ännu om de har fått fram tekniska spär. Jag tror inte att ett utpekande av HOL räcker, likt vittnesmålet från Lisbeth Palme inte räckte för att döma Christer Pettersson. HOLs trovärdighet har naggats rejält i kanten, av det hat alla inblandade har visat mot varandra.
Nu är det säkert så att de har antagligen mer på FO än vad vi faktiskt vet. De har ju inte bara trollat fram honom som nån sorts syndabock. Det kan vara något så enkelt som att HOL ju faktiskt slogs med mannen, och fått nagelavskrap från hans hud. Dvs DNA-spår. Vi vet ju faktiskt inte. Det kan ha hamnat en bloddroppe från FO pga skador i slagsmålet. Bara för att DU inte har några bevis, så innebär det inte att polisen inte har det.
Citera
2019-09-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu är det säkert så att de har antagligen mer på FO än vad vi faktiskt vet. De har ju inte bara trollat fram honom som nån sorts syndabock. Det kan vara något så enkelt som att HOL ju faktiskt slogs med mannen, och fått nagelavskrap från hans hud. Dvs DNA-spår. Vi vet ju faktiskt inte. Det kan ha hamnat en bloddroppe från FO pga skador i slagsmålet. Bara för att DU inte har några bevis, så innebär det inte att polisen inte har det.

Varför tillrättavisar du mig, när det var just det jag skrev?

Formulerade jag mig fel, där dina ord blir bättre än mina, undrar jag.
Citera
2019-09-18, 17:41
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Har de lyst honom av en annan anledning så hade ju inget att lysa honom för skotten. För då hade de ju gjort det av den anledningen.
Men blev han lyst av den andra anledningen (dvs. bedrägeri-målet etc) före eller efter skjutningen? Jag uppfattade det som att det var före skjutningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in