Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-18, 08:15
  #2833
Medlem
wwrs avatar
Så snart spänningarna mellan Iran och USA minskar något så dras en false-flag igång i Saudi! - Därmed står slutligen även motivet för USA:s utträde ur icke-spridningsavtalet JCPOA klart. - Allt har handlat om att hålla fokus för nyhetsrapporteringen kvar i Mellanöstern. Det måste råda liv i sandlådan för att det globala medienätverket skall fungera.

Det visar att även USA är styrt av Deep State/Medienätverket. Trump och USA förlorar bara i anseende på att ha startat denna röra. De skulle aldrig ha startat detta på egen hand.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-09-18 kl. 08:24.
Citera
2019-09-18, 09:43
  #2834
Medlem
SvaMp_s avatar
Skriver in vad jag skrev i en annan tråd, tidigare skrattade folk åt Irans egenutvecklade vapen, sett med facit i hand vad de uppnått, de tär en kombination av rätt utvecklade taktiska vapen, användande av religion (shia), strategiskt använda spelplanen och strategi i krig:

Citat:
2011 tar Iran över en amerikansk stealthdrönare och flyger in den på sitt egna territorium för att sen kopiera den rakt av.

I Irak och Syrien är det Iran stödda förband som vinner kriget. Notera hur mkt Usa spenderade på att kontrollera Irak mot hur mycket Iranska miliser spenderade.

2006, Hezbollah bli inte utslaget av Israel och ger dem mer motstånd än vad arabiska stater gjort i flera krig. Man kan baserat på utgångsläget se det kriget som en seger för Hezbollag.

Nu senast börjar Israel attackera Hezbollah men dessa biter tillbaka och Israel drar sig tillbaka.

Iran skjuter ner en toppmodern amerikansk drönare med eget luftvärn. Usa svarar med en cyberattack som inte biter.

Trotts houthiernas totala isolation lyckas de med insmugglade, Iranska vapen göra livet ett helvete för Saudi och skjuter också ner ett antal amerkanska drönare.

Nu denna attack som tagit världen totalt med häpnad i precision.

De enda som lyckats såra Iran har varit Israel med sina precisa attacker i Syrien och Irak.

Lägg in vad Irans budget ligger på mot vad övriga länder i områdets budget ligger på, lägg in att Iran är under sanktioner och utvecklar sina egna vapen.
Det är helt sjukt hur de med de resurserna och de förutsättningarna lyckats så bra militärt.

Ser vi ingen kännbar retalierande attack efter denna har vi en ny, erkänd stormakt i regionen, och på sikt en ny världsordning med Kina, Ryssland och Iran på en sida. Det kan mycket väl vara en tidsfråga inna KSA faller, och då har vi ett helt nytt mellanöstern.
__________________
Senast redigerad av SvaMp_ 2019-09-18 kl. 09:46.
Citera
2019-09-18, 16:28
  #2835
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Så snart spänningarna mellan Iran och USA minskar något så dras en false-flag igång i Saudi! - Därmed står slutligen även motivet för USA:s utträde ur icke-spridningsavtalet JCPOA klart. - Allt har handlat om att hålla fokus för nyhetsrapporteringen kvar i Mellanöstern. Det måste råda liv i sandlådan för att det globala medienätverket skall fungera.

Det visar att även USA är styrt av Deep State/Medienätverket. Trump och USA förlorar bara i anseende på att ha startat denna röra. De skulle aldrig ha startat detta på egen hand.
Min första tanke var varför man var så otroligt korkat att gå ifrån ett övervakningsavtal.
Där uppstod försluten direkt, och även Iran är ett ensamrace.

Dom tom inbillar sig ISIS är besegrat, och inte verkar förstå att de är nu i den vanliga befolkningen och går inte hitta längre på samma sätt.
Vilket betyder mer terrordåd typ som tex detta.
Citera
2019-09-18, 16:50
  #2836
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Min första tanke var varför man var så otroligt korkat att gå ifrån ett övervakningsavtal.
Där uppstod försluten direkt, och även Iran är ett ensamrace.

Dom tom inbillar sig ISIS är besegrat, och inte verkar förstå att de är nu i den vanliga befolkningen och går inte hitta längre på samma sätt.
Vilket betyder mer terrordåd typ som tex detta.
Det markerade kunde jag inte tolka.

Men ju längre Irankrisen gått ju mindre tror jag att USA på allvar övervägt att mangla landet militärt. Det handlar om att hålla Mellanöstern i fokus.

Jag är inte helt säker men jag undrar om inte amerikanska medborgare kunnat besöka landet under hela krisen, efter visumansökan? Européer får visum vid ankomsten? Man kan dra dit på snowboardsemester!

Samtidigt försöker media ge den vanlig bilden av att "sanktionerna biter".
https://www.bloomberg.com/news/artic...sanctions-bite

Svårt att få ihop bilden. Iran känns inte som en äkta fiende till USA.
Citera
2019-09-18, 16:55
  #2837
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det markerade kunde jag inte tolka.

Men ju längre Irankrisen gått ju mindre tror jag att USA på allvar övervägt att mangla landet militärt. Det handlar om att hålla Mellanöstern i fokus.

Jag är inte helt säker men jag undrar om inte amerikanska medborgare kunnat besöka landet under hela krisen, efter visumansökan? Européer får visum vid ankomsten? Man kan dra dit på snowboardsemester!

Samtidigt försöker media ge den vanlig bilden av att "sanktionerna biter".
https://www.bloomberg.com/news/artic...sanctions-bite

Svårt att få ihop bilden. Iran känns inte som en äkta fiende till USA.

Iran känns som en äkta fiende till i princip hela världen! De testar verkligen gränserna nu och utgår sinnessjukt nog ifrån att inga konsekvenser kommer.. Jag blir ytterst förvånad om inte det alldeles snart brinner iranska oljefält/raff.
Citera
2019-09-18, 17:00
  #2838
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Iran känns som en äkta fiende till i princip hela världen! De testar verkligen gränserna nu och utgår sinnessjukt nog ifrån att inga konsekvenser kommer.. Jag blir ytterst förvånad om inte det alldeles snart brinner iranska oljefält/raff.
Men se så trevligt möte Zarif hade med Wallström och hur dödspolare han är med Eliasson. Jag tror CIA fick lösskägg och turbaner över på julfesten och har spökat ut sig till mullor
Citera
2019-09-18, 17:12
  #2839
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
#BREAKING: Saudi Ministry of Defense: Evidence of Iranian regime involvement in attack on Aramco facilities will be presented.

Fran presskonferensen:

🎥 Saudi military has said explicitly now that they believe the attack at the weekend was the work of Iran and that the attack came from the north (not Yemen).

https://twitter.com/Stone_SkyNews/st...34773126451200
Citera
2019-09-18, 17:56
  #2840
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Fran presskonferensen:

🎥 Saudi military has said explicitly now that they believe the attack at the weekend was the work of Iran and that the attack came from the north (not Yemen).

https://twitter.com/Stone_SkyNews/st...34773126451200

Diktatur ISIS klan staten Saudi Arabien är ju ett av världens mest brutala och vulgära extremister du kan hitta idag. Lögner är bara förnamnet när det kommer till detta islamist terrorist styrda Saudi klan stat. Ingen normal människa på jorden skulle tro vad dessa öken terrorister säger...

Terrorist klanen SAUDI har inte ens stöd från majoriteten av världens muhammedaner (muslimer) även om Islams heligaste knutpunkter ligger i Saudi Arabien!
Citera
2019-09-18, 19:33
  #2841
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Diktatur ISIS klan staten Saudi Arabien är ju ett av världens mest brutala och vulgära extremister du kan hitta idag. Lögner är bara förnamnet när det kommer till detta islamist terrorist styrda Saudi klan stat. Ingen normal människa på jorden skulle tro vad dessa öken terrorister säger...

Terrorist klanen SAUDI har inte ens stöd från majoriteten av världens muhammedaner (muslimer) även om Islams heligaste knutpunkter ligger i Saudi Arabien!

OK Saudiarabien är knappelunda det trevligaste landet i världen men vågar du verkligen försvara Iran och dess handlingar bara genom att slänga skit på Saudiarabien? Blir ju lite patetiskt minst sagt om så är fallet din lilla tramspelle
Citera
2019-09-18, 19:47
  #2842
Medlem
smoerreboms avatar
Trump är fan helt blåst om han skickar trupper för att stödja Saudi. Att amerikaner ska ner och riskera sina liv för den där avskumsregimen. Då har han verkligen gjort en 360-gradersvolt i huvudet alltså. Det är bara satsa på egen kärnkraft och renewables, dra sig ur den där skitregionen och släcka lyset. Det fattar vem som helst som har amerikanska folkets och västvärldens bästa för ögonen. Nu har han hotell och skit därnere och är en girig jävel. Låt dem döda varann bara och stäng dörren. Gå in och ta kärnvapnen eller bomba dem med drönare om de är nära att få ihop kärnvapen. Slå tillbaka hårt om nån rör Israel för att statuera exempel. Det finns ingen anledning att dalta med de där människorna.
Citera
2019-09-18, 20:10
  #2843
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Trump är fan helt blåst om han skickar trupper för att stödja Saudi. Att amerikaner ska ner och riskera sina liv för den där avskumsregimen. Då har han verkligen gjort en 360-gradersvolt i huvudet alltså. Det är bara satsa på egen kärnkraft och renewables, dra sig ur den där skitregionen och släcka lyset. Det fattar vem som helst som har amerikanska folkets och västvärldens bästa för ögonen. Nu har han hotell och skit därnere och är en girig jävel. Låt dem döda varann bara och stäng dörren. Gå in och ta kärnvapnen eller bomba dem med drönare om de är nära att få ihop kärnvapen. Slå tillbaka hårt om nån rör Israel för att statuera exempel. Det finns ingen anledning att dalta med de där människorna.

Men varför daltas det med Iran?
Citera
2019-09-18, 20:35
  #2844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Trump är fan helt blåst om han skickar trupper för att stödja Saudi. Att amerikaner ska ner och riskera sina liv för den där avskumsregimen. Då har han verkligen gjort en 360-gradersvolt i huvudet alltså. Det är bara satsa på egen kärnkraft och renewables, dra sig ur den där skitregionen och släcka lyset. Det fattar vem som helst som har amerikanska folkets och västvärldens bästa för ögonen. Nu har han hotell och skit därnere och är en girig jävel. Låt dem döda varann bara och stäng dörren. Gå in och ta kärnvapnen eller bomba dem med drönare om de är nära att få ihop kärnvapen. Slå tillbaka hårt om nån rör Israel för att statuera exempel. Det finns ingen anledning att dalta med de där människorna.

Jo men som alltid så kan en konflikt inte isoleras. Det finns alltid andra intressenter. Iran står på samma sida som Ryssland och Kina. KSA är på samma sida som Israel och USA. Ett krig kan förändra hela balansen i regionen. Skulle regimen i KSA falla vet man inte vad som kommer i stället. USA är livrädda för detta men de vågar inte anfalla Iran militärt. Därför försöker man svälta ut Iran med sanktioner, men om det verkligen har önskad effekt återstår att se.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback