2019-09-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Finns inga krav att sätta för att ett barn ska få ut sin laglott det är rent trams.

Har jag inte heller påstått. Jag skrev att PL får ut mer än sin laglott om hon uppfyllde vissa krav på rehab.

Citat:
Och vid första förälderns frånfälle ärver maken allt och först efter hans bortgång får barnen sitt arv.

Precis vad som skett och som du kan se i sammanställningen.

Citat:
Om dom inte är särkullbarn dvs. Så av ren välvilja kan man få lite pengar då en förälder avlider men det är bara om maken/makan vill.

Det finns inga särkullbarn.
Citera
2019-09-17, 22:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
Ja och JL blev misshandlad av FO och dom träffades på nätet. Jag fattar inte varför hon skulle ställa upp och vittna för SH. Ofattbart
Då FO är en buse så kanske hot var inblandat... jag vet inte, men hon hade ju inget sett.
Citera
2019-09-17, 22:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Jag skulle vara mycket restriktiv på att lita på något som 08 skriver.

(En knarkare vill till varje pris undvika finkan, dessutom)
Ja mycket restriktiv och det är ju bara att titta på posthistoriken så ser man...

Här kommer lite till och det är väldigt förvirrande. Vill Karin vara ifred eller inte bl.a?
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Karin är helt nedbruten och vill vara ifred. Hon är med vänner och ser till att inte vara ensam eftersom hon tror att Henrik kommer planera något och skylla på henne. Så advokaten har gett henne rådet att se till att ha människor kring sig som vittnen. Hon tänker inte läsa tidningarna utan ser det som att Henrik som advokat har många journalist vänner som han fått genom att han haft klienter som journalister velat få kommentarer om. Hon som domare undviker journalister så hon har inte samma nätverk i media. Hon känner sig jagad och trött. Hon saknar barnen men Henrik och media har skrämt upp dom så nu är dom rädda för henne. Henrik har ansökt om kontaktförbud. Det förra kontaktförbudet skaffade han för att hålla henne borta från bostaden och barnen. Hon har fått betala höga underhåll för barnen vilket hon gärna gör. Han har vänner bland åklagare och domare, mer än hon eftersom hon varit noga med sin roll att vara självständig. Henrik känner de flesta poliser eftersom han ofta är på förhör med misstänkta.

Henrik har fått barnen, kontaktförbud, bostaden och media på sin sida. Hon kommer inte få några pengar för bostaden nu har Henrik sagt. Han har inte råd och om hon tvingar honom så måste han sälja och då kommer han tvingas flytta med barnen och då kommer barnen hata henne. Men han vägrar låta henne köpa ut honom. Han vill ha en skuld till henne som regleras när barnen är stora och kan flytta.
Så många felaktigheter så man tar sig för pannan
Henrik fick barnen för att skydda dom mot Karin. Barnen vill inte träffa Karin för hon super osv...
Citat:
Jag är nyfiken på skytten som sköt Henrik. Beskrivningen från vittnena är blond man med grå tröja och 35-40 år. Jag tror det är mannen som Karin var god för tidigare. Han är dock 41 år. Fr3drik Ol@fs3n. Men kan tas för några år yngre. Enligt ratsit saknar han bostad, efterlyst eftersom han inte kommit till en rättegång där han var misstänkt för en grov misshandel av C@roline.
Citat:
Åtalet för brott mot åklagaren ocv fup för misshandeln av Caroline

https://minfil.com/X7j2s053n7/Stockholms_TR_B7489-18_Aktbil_18_pdf

https://minfil.com/x4jcsb51na/Stockholms_TR_B7489-18_Aktbil_23_pdf

Säger inte att det är han utan jag tror att det kan vara han. Passar in på beskrivningen som vittnena gett.
Filerna borta som vanligt...
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Men är det här norrmannen KL brukar festa med? God man? Trodde de var ett par?
Citat:
Nej de är inget par, KL har hjälpt och stöttat honom.
Citat:
Avslår hovrätten åklagarens överklagan så kommer detta läggas ner. Stan är full av skottlossningar och mord. Jag tror inte detta är sista striden mellan parterna. Nu känner jag ju Karin men även som vän kan jag förfäras över hur de två hanterar skattemedel med domstolar för sina bråk.
Du menar hur Karin hanterar skattemedel...
Citat:
Vettig fråga som förtjänar ett svar.
Henriks motiv skulle vara att sätta dit Karin för att få henne inlåst under väldigt lång tid. Han kan slippa betala henne halva värdet av bostaden. Hon blir helt ensam utan vänner och barn. Det som får mig att tro att det är han är att han klarar 3 skott i huvudet, magen och bröstet och kan gå och jobba efter 10 dagar.
Även om Karin är inlåst måste HOL betala så det håller inte! Och HOL är ännu på sjukhus och ingen vet när han kan återgå till arbetet.
Hon har väl knappt några vänner kvar annat än dom hon super med och barnen vill inte umgås med henne. Det om skotten är ju bara så korkat
Citat:
Svea Hovrätts beslut från igår

https://minfil.com/D9Nat054na/Svea_20HR_20_C3_96_209474-19_20Slutligt_20beslut_20_ej_20s_C3_A4rskilt_20upp satt_202019-09-09_pdf

Åklagarens överklagan

https://minfil.com/E7N9t55dn6/Maskad_version_av_ab_1_9474-19_pdf
Filerna försvunna som vanligt...
Citat:
Underbart att hon fick ge sin version och att media släppte fram henne.

Nu mer än någonsin är jag övertygad om hennes oskuld. Så stabil och redig hon låter. Hela händelseförloppet visar att hon är oskyldig. Ha där fick ni alla Flashbacks haters.
Hur ska du ha det? Hon fick rådet att undvika media och har alltid undvikit media men nu ger hon intervju Stabil och redig... ja ho har ju varit tvungen att vara nykter några dagar. Alkohol serveras inte på häktet. Men hon sitter med en nästan tömd flaska framför sig...
Citat:
Det här är ju helt koko.
Falsklarm, falsk tillvitelse men utredningen läggs ner av hänsyn till att andra kan fara illa?!

Dra den om Bellman också.

Alla är lika inför lagen. Vissa är mer lika än andra. Tack vare ett rättsväsende späckat av jurister som inte vill beblanda sig med kollegors skit.

Expressen:
Citat:
En aprilkväll för några år sedan ringde toppjuristen 112 och viskade att ”X slår mig hela tiden.” Larmet orsakade en fullskalig utryckning med ambulans och flera polispatruller. Toppjuristen hittades liggandes på bottenplan i en lägenhetsbyggnad. Hon påstod att hon blivit knuffad nedför trappan.

Men alla poliser som ryckte ut drog, enligt utredningshandlingar Expressen tagit del av, samma slutsats: Hon hade inte utsatts för våld. I anteckningar från förhöret med en av poliserna står:
”Ambulanspersonalen tillfrågades om eventuell skadebild men svarade att det inte fanns något.”

Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.

Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”
Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/
Varför las det ner?
Citat:
På grund av barnen som var vittnen. De kunde fara illa. Polisen och åklagaren skiter i KL och HL och deras status. Bra att man hade barnperspektivet, när föräldrarna brister är det bra att rättsapparaten åtminstone tänker på barnen.
Barnen säger att Karin fejkar en misshandel och du håller Karin högt ändå och skriver att när föräldrarna brister
I SoL utredningarna som är gjorde sedan 2012 så är det en förälder som brister och det är Karin!

Din trovärdighet NOLL!
Citera
2019-09-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Om det nu är FO har han begått brott hela sitt liv, och kan säkert gå utanför gränserna. Han har misshandlat sina tidigare flickvänner osv enligt domar. Har massa skulder, skriker åt domare att använda dildo. Han är nog inte helt frisk och säkert missbrukare sedan unga år. 500000 i skulder, uteblir från rättegångar ang vårdnad om hans egna barn.
KJ kan ha varit god man åt honom för länge sedan, men behållt kontakten.

Jag är inte helt insatt i regelverk för god man. Men det låter inte rimligt att en domare, inte ens en sjukskriven, skulle utses till god man för en kriminell person.

Uppgiften bygger ju dessutom bara på KL s ord. Då kan vi med säkerhet utgå från att det är lögn
Citera
2019-09-17, 23:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag har Fredriks Juli@s och flera andras förhör på en ljudfil från tingsrätten om någon vill höra. Vet inte var man laddar upp ljudfiler. Minfil laddar bara upp pdf
Varför ska någon vilja höra det i ett fall där det klart och tydligt framgår av tingsrättens beslut att det var inget brott begånget och inte ens fanns någon misstanke om brott eller något som över huvud taget visade att det var något brott?

Ska du klippa ihop dom så det stämmer med din agenda?
Citera
2019-09-17, 23:01
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Är det Fredrik som skjutit Henrik så måste Henrik ha sett det. Undra varför han inte så att det var Fredrik? Om han inte ville skydda Fredrik?

Det är mycket möjligt att HOL kände igen skytten och namngav honom redan första dagen. Bara för att det först nu sipprat ut i media betyder inte att polisen inte haft någon vetskap om vem de letar efter.
Citera
2019-09-17, 23:05
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Menar du vegostället the Green Queen på 64:an? Kan det i så fall varit två köttätare som irrat sig in och beställt en blodig biff? Det gröna måste ha blivit förskräckta.

Expressen påstår att krogen larmade polisen. Dessa två restauranger borde polisen ha kollat redan samma dag.

Jag hoppas verkligen att polisen har mer om caset än det som blivit publikt hittills för så här långt ser det inte ut att vara mycket. Och det har även tingsrätten och hovrätten konstaterat.

Det fetade: Nja! Expressen skriver:
Citat:
Duon uppträdde enligt krögaren misstänkt och några dagar efter skjutningen slogs han av kopplingen och polis kontaktades.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sparet-efter-skytten-som-attackerade-olsson-lilja/

Men vi får hoppas att de kollade upp det ordentligt när de väl fick uppgiften.
Citera
2019-09-17, 23:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det är nyheten, egentligen. Så nu återvinns trådens tidiga inlägg som redan har falskförklarats.

Däremot försöker jag lyfta orimligheter med två potentiella GM.

Timeout kämpar på med referat från domsluten som vanligt.

Du kan somna om, men bara halvt.

Förr eller senare tas han fast.
Ja vad fan jag är ju tvungen för jag tål bara inte när det ska ljugas i en tråd så förbannat.

Det blir ju svårt att motbevisa alla lögnerna när alla filer Efternamn08 har lagt upp raderas från minfil... hur nu hen lyckas med det, för där raderar dom inte i första taget

Men datorer är bra och det jag har laddat ner har jag ju kvar i datorn
Citera
2019-09-17, 23:06
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Man kan få vård på häktet.
Om hon var inne i en period när hon greps, behövde hon nog vitaminer, näringstillskott och lugnande medel, när fyllan släppte.

"Alla häkten och fängelser har en läkarmottagning. Där finns dagligen en eller flera sjuksköterskor tillgängliga, och mottagningen fungerar ungefär som en vanlig vårdcentral"

https://www.kriminalvarden.se/behandling-och-vard/sjukvard/

Så kan det förstås vara. Lite märkligt att ha det kvar iofs.
Citera
2019-09-17, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja mycket restriktiv och det är ju bara att titta på posthistoriken så ser man...

Här kommer lite till och det är väldigt förvirrande. Vill Karin vara ifred eller inte bl.a?

Så många felaktigheter så man tar sig för pannan
Henrik fick barnen för att skydda dom mot Karin. Barnen vill inte träffa Karin för hon super osv...

Filerna borta som vanligt...

Du menar hur Karin hanterar skattemedel...

Även om Karin är inlåst måste HOL betala så det håller inte! Och HOL är ännu på sjukhus och ingen vet när han kan återgå till arbetet.
Hon har väl knappt några vänner kvar annat än dom hon super med och barnen vill inte umgås med henne. Det om skotten är ju bara så korkat

Filerna försvunna som vanligt...

Hur ska du ha det? Hon fick rådet att undvika media och har alltid undvikit media men nu ger hon intervju Stabil och redig... ja ho har ju varit tvungen att vara nykter några dagar. Alkohol serveras inte på häktet. Men hon sitter med en nästan tömd flaska framför sig...

Varför las det ner?

Barnen säger att Karin fejkar en misshandel och du håller Karin högt ändå och skriver att när föräldrarna brister
I SoL utredningarna som är gjorde sedan 2012 så är det en förälder som brister och det är Karin!

Din trovärdighet NOLL!
Timeout du som sitter på domarna. KL påstås ju ha anlitat en torped tidigare sant eller inte må vara osagt. Min fråga är: Kan man se något slags mönster i en dom gentemot HOL som sammanfaller med torpedförsöket nr 1.(2015). Det senaste försöket sammanfaller ju 3 dagar efter bodelningen. Men vad skulle kunna ligga till grund för försök nr 1.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja vad fan jag är ju tvungen för jag tål bara inte när det ska ljugas i en tråd så förbannat.

Det blir ju svårt att motbevisa alla lögnerna när alla filer Efternamn08 har lagt upp raderas från minfil... hur nu hen lyckas med det, för där raderar dom inte i första taget

Men datorer är bra och det jag har laddat ner har jag ju kvar i datorn

Jag tror inte nollåtta har raderat dom själv. Det har hänt förr att minfil-uppladdade grejer försvunnit. Inte bara nollåttas.
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Okej, jag ska klargöra lite om detta.
Karin har inte och har aldrig haft någon skärmtelefon. Det är typ Nokia 3310 som gäller. Ringa och sms, inget annat.
Hon bär alltid minst två telefoner på sig - sin egen med känt nr, och sedan en kontantkortstelefon som emellanåt byts ut.

Vet du nåt om varför hon har det upplägget? Gammaldags? Paranoid? Man blir ju lite nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in