Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-15, 12:37
  #2953
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Israel och Saudi vill att USA skall offra amerikaner för att göra dom tjänsten att slåss mot Iran.

OK, håller med till 100%. Därför tror jag nån av dessa även ligger bakom attacken.

Citat:
Vad jag är spelar ingen roll, du verkar inte förstå dig på utrikespolitik. Sverige är i zionisternas grepp men behöver inte vara det, om/när världsordningen målas om så kan Sverige anpassa sig. Vill du diskutera migrationspolitik så gör det någon annanstans din loser.

Alla västländer är i zions grepp. Jag tror dock inte att en majoritet av svenskarna vill att USA anfaller Iran, för då kommer nästa våg av kaosblattar till Europa. Jag tror motståndet finns i hela Europa. Däremot finns det många högdjur inom politiken och affärsvärlden samt en stor majoritet av judarna i Europa som önskar se ett amerikanskt angreppskrig mot Iran såklart. Jag förstår mig på utrikespolitik väldigt väl.
Citera
2019-09-15, 13:17
  #2954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Israel och Saudi vill att USA skall offra amerikaner för att göra dom tjänsten att slåss mot Iran.

Er del syftar jag inte på dig eller andra svenskar. Jag syftar på de svenskar som suger Israels kuk och står bakom amerikanska imperialistiska ambitioner, tack och lov finns det svenskar som är smartare än så. Vad jag är spelar ingen roll, du verkar inte förstå dig på utrikespolitik. Sverige är i zionisternas grepp men behöver inte vara det, om/när världsordningen målas om så kan Sverige anpassa sig. Vill du diskutera migrationspolitik så gör det någon annanstans din loser.
Det är du och Margot mot världen alltså?
Citera
2019-09-15, 14:38
  #2955
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
OK, håller med till 100%. Därför tror jag nån av dessa även ligger bakom attacken.



Alla västländer är i zions grepp. Jag tror dock inte att en majoritet av svenskarna vill att USA anfaller Iran, för då kommer nästa våg av kaosblattar till Europa. Jag tror motståndet finns i hela Europa. Däremot finns det många högdjur inom politiken och affärsvärlden samt en stor majoritet av judarna i Europa som önskar se ett amerikanskt angreppskrig mot Iran såklart. Jag förstår mig på utrikespolitik väldigt väl.


Håller med. Det är väldigt enkelt:

Israel skapar använder sitt inflytande i Europa och USA för att starta krig mot muslimskt land > krig och förödelse följer > enorma mängder flyktingar samt opportunister från andra länder migrerar mot Europa > Israel utnyttjar vakuumet och kaoset till att vidga sin makt i Mellanöstern för att uppnå ett stor Israel > dom söndrar och härskar väst genom horder av migranter dom de skapat > två flugor i en smäll, de vita/kristna som judarna avskyr får sin värld förstörd och muslimerna som de avskyr ännu mer får sina nationer och liv ruinerade > rinse and repeat.

Är man mot invandring till Europa och vill ha krig mot Iran så är man bara en Israel cuck utan stolhet eller heder. Iran är varenda motståndare till migrations bästa vän, att man inte förstår det är otroligt.

Starkt och inflytelserikt Iran = ett säkert Mellanöstern utan flyktingströmmar til Europa.
Citera
2019-09-16, 09:13
  #2956
Medlem
Erik Östs avatar
För mig känns det här som en stor fet false flag av Usa och Israel tills motsatsen är bevisad ,och då avser jag en oberoende utredning.
Jag poppar de berömda pop-cornen !
Citera
2019-09-16, 09:24
  #2957
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
För mig känns det här som en stor fet false flag av Usa och Israel tills motsatsen är bevisad ,och då avser jag en oberoende utredning.
Jag poppar de berömda pop-cornen !


Ja nu när de släppte hur pass precisa attackerna var så börjar det mer och mer lukta som jewish tricks. Trump har mjuknat upp hällande Iran och Netanyahu är pressad i det uppkommande Israeliska valet.
Citera
2019-09-16, 09:31
  #2958
Medlem
Draken55s avatar
Klart som f-n att Iran är inblandade i attacken mot Saudi, bara haverister fattar inte det.
Citera
2019-09-16, 09:57
  #2959
Medlem
longbow4ys avatar
Det händer grejor i området.

Benjamin Netanyahu förklarar att Jordandalen skall annekteras om han vinner valet på tisdagen 9 September. Hela den arabiska världen inklusive Saudiarabien reagerar hårt på den nyheten.

Bolton som som förespråkar krig med allt och alla i synnerhet med Iran får sparken på tisdagen 9 September.

På Torsdagen 11 September besöker Netanyahu Putin och får inte lov att bomba Iran och Iranstödda mål.
According to reports in both Israeli and Arabic regional media, Israel this past week was preparing to expand major airstrikes against "Iran-backed" targets in Syria, but Moscow imposed its red line. The Independent has published a story describing that Russia's military in Syria threatened to shoot down any invading Israeli warplanes using fighter jets or their S-400 system.

The Jerusalem Post, citing sources in the UK Independent (Arabia), writes just after the latest meeting in Sochi between Prime Minister Benjamin Netanyahu and Russian President Vladimir Putin:

According to the report, Moscow has prevented three Israeli airstrikes on three Syrian outposts recently, and even threatened that any jets attempting such a thing would be shot down, either by Russian jets or by the S400 Anti-aircraft missiles. The source cited in the report claims a similar situation has happened twice, and that during August, Moscow stopped an airstrike on a Syrian outpost in Qasioun, where a S300 missile battery is placed.

Netanyahu's hasty trip to meet with Putin on Thursday - even in the final days before Tuesday's key election - was reportedly with a goal to press the Russian president on essentially ignoring Israel's attacks in Syria.
https://www.zerohedge.com/geopolitic...wn-jets-report

Natten mellan Fredag och Lördag 13/14 September skjuts halva Saudiarabiens oljeproduktion i bitar.
Iranstödda rebeller i Jemen tar på sig skulden. Pompeo skyller mycket snabbt på Iran.

Trump i en tweet om en möjlig försvarspakt med Israel 14 September
I had a call today with Prime Minister Netanyahu to discuss the possibility of moving forward with a Mutual Defense Treaty, between the United States and Israel, that would further anchor the tremendous alliance....
....between our two countries. I look forward to continuing those discussions after the Israeli Elections when we meet at the United Nations later this month!

Idag möts Turkiet, Ryssland och Iran om läget i Syrien.

Imorgon är det val i Israel.

Händelsekedjan ger upphov till många frågor.

Carl Bildt reagerar på twitter:
This wasn’t done by an amateur, to put it very mildly. It was a massive and highly sophisticated attack.
Mina slutsats är att detta blir en vändpunkt för Saudiarabien likt kuppförsöket i Turkiet blev för Turkiet.

Vem skall KSA kunna lita på nu?

Om de drar slutsatsen att Iran är ansvarig inser det också kapaciteten hos Iran och oförmågan att skydda sig själva. Också USAs oförmåga att skydda dem. De är "sitting ducks"

Om de misstänker någon form av falseflag vilket inte alls verkar orimligt landar misstankarna hos deras egna samarbetspartners. Deras så kallade vänner.

Om USA vedergäller mot Iran kommer detta uppenbart drabba KSA på ett sätt de aldrig kanske tänkt sig innan detta anfall.

Vem vinner på händelseutvecklingen? Vem kan man därför misstänka ligga bakom attacken?
Svaret på den frågan i KSA högsta ledning kommer få stor politisk betydelse.
Citera
2019-09-16, 11:30
  #2960
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det händer grejor i området.

Benjamin Netanyahu förklarar att Jordandalen skall annekteras om han vinner valet på tisdagen 9 September. Hela den arabiska världen inklusive Saudiarabien reagerar hårt på den nyheten.

Bolton som som förespråkar krig med allt och alla i synnerhet med Iran får sparken på tisdagen 9 September.

På Torsdagen 11 September besöker Netanyahu Putin och får inte lov att bomba Iran och Iranstödda mål.
According to reports in both Israeli and Arabic regional media, Israel this past week was preparing to expand major airstrikes against "Iran-backed" targets in Syria, but Moscow imposed its red line. The Independent has published a story describing that Russia's military in Syria threatened to shoot down any invading Israeli warplanes using fighter jets or their S-400 system.

The Jerusalem Post, citing sources in the UK Independent (Arabia), writes just after the latest meeting in Sochi between Prime Minister Benjamin Netanyahu and Russian President Vladimir Putin:

According to the report, Moscow has prevented three Israeli airstrikes on three Syrian outposts recently, and even threatened that any jets attempting such a thing would be shot down, either by Russian jets or by the S400 Anti-aircraft missiles. The source cited in the report claims a similar situation has happened twice, and that during August, Moscow stopped an airstrike on a Syrian outpost in Qasioun, where a S300 missile battery is placed.

Netanyahu's hasty trip to meet with Putin on Thursday - even in the final days before Tuesday's key election - was reportedly with a goal to press the Russian president on essentially ignoring Israel's attacks in Syria.
https://www.zerohedge.com/geopolitic...wn-jets-report

Natten mellan Fredag och Lördag 13/14 September skjuts halva Saudiarabiens oljeproduktion i bitar.
Iranstödda rebeller i Jemen tar på sig skulden. Pompeo skyller mycket snabbt på Iran.

Trump i en tweet om en möjlig försvarspakt med Israel 14 September
I had a call today with Prime Minister Netanyahu to discuss the possibility of moving forward with a Mutual Defense Treaty, between the United States and Israel, that would further anchor the tremendous alliance....
....between our two countries. I look forward to continuing those discussions after the Israeli Elections when we meet at the United Nations later this month!

Idag möts Turkiet, Ryssland och Iran om läget i Syrien.

Imorgon är det val i Israel.

Händelsekedjan ger upphov till många frågor.

Carl Bildt reagerar på twitter:
This wasn’t done by an amateur, to put it very mildly. It was a massive and highly sophisticated attack.
Mina slutsats är att detta blir en vändpunkt för Saudiarabien likt kuppförsöket i Turkiet blev för Turkiet.

Vem skall KSA kunna lita på nu?

Om de drar slutsatsen att Iran är ansvarig inser det också kapaciteten hos Iran och oförmågan att skydda sig själva. Också USAs oförmåga att skydda dem. De är "sitting ducks"

Om de misstänker någon form av falseflag vilket inte alls verkar orimligt landar misstankarna hos deras egna samarbetspartners. Deras så kallade vänner.

Om USA vedergäller mot Iran kommer detta uppenbart drabba KSA på ett sätt de aldrig kanske tänkt sig innan detta anfall.

Vem vinner på händelseutvecklingen? Vem kan man därför misstänka ligga bakom attacken?
Svaret på den frågan i KSA högsta ledning kommer få stor politisk betydelse.

Bra inlägg!

Tror även jag att Saudi är extremt paralyserade och livrädda just nu. Är det Iran som ligger bakom så inser de hur sköra de är. Replikerar USA inte med storkrig mot Iran om det nu är dom som ligger bakom så kommer Saudi inse vilket slöseri med pengar det var att investera 450 miljarder dollar i amerikanska vapen, de trodde de köpte sig beskydd med den summan.

Saudi måste också förstå att alla närmanden till Israel gör att det är open season på Saudi. Vill man skada Israel så skadar man Saudi med en spektakulär attack.

Skulle vilja säga att denna attacken hamnar i samma kategori som 11 september och utan ett enda civilt liv till spillo. Det är inte bara en sofistikerad attack det är även en med moraliskt esse. Enorma skador på ekonomi och utan att skörda oskyldiga liv, vem det än är som ligger bakom så är jag högst imponerad.

Balansen i världen har skiftats och ingen går säker längre när även miliser har tillgång till sofitikerade drönare.
Citera
2019-09-16, 14:42
  #2961
Medlem
longbow4ys avatar
Nu tror jag inte att det var milisen i Jemen som skickade drönare från Jemen som orsakade detta.

Det var en alldeles för stor precision på de cisternernas målbild som kommit ut. Vi pratar på metern när.
Det är inte många som kan utföra en sådan operation med så många delmål 19 st med en sådan precision nattetid. De minskar skaran av misstänkta gärningsmän om man säger så.

Tror mer på Israeliska F-35 som fyrat av Delilah missiler inifrån Saudiarabien via inflygning från Irak.

https://en.wikipedia.org/wiki/Delilah_(missile)

Skulden hamnar på Iran och Israel får igång det krig de tror de kan gå vinnande ur.
Även USA ser fördelar med att näpsa KSA och Iran på samma gång.

Frågan är om KSA genomskådar detta?
Citera
2019-09-16, 16:56
  #2962
Medlem
Soterns avatar
Borde det inte gå att ta reda på vilken typ drönare det var? Även om det mesta flyger åt helvete borde man kunna hitta några fragment som kan spåras till vem som konstruerade dem. Allt förstörs ju inte.
Det är ju ändå inte många nationer som tillverkar drönare som har en sådan precision.
Citera
2019-09-16, 17:31
  #2963
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Saudi Arabia oil supply was attacked. There is reason to believe that we know the culprit, are locked and loaded depending on verification, but are waiting to hear from the Kingdom as to who they believe was the cause of this attack, and under what terms we would proceed!
Översatt från engelska av
Saudiarabiens oljetillförsel attackerades. Det finns anledning att tro att vi känner till den skyldige, är låsta och laddade beroende på verifiering, men väntar på att höra från kungariket om vem de tror var orsaken till denna attack, och under vilka villkor vi skulle fortsätta!
https://twitter.com/realDonaldTrump/...68423381962752

USA väntar på order att anfalla Iran.
Citera
2019-09-16, 19:07
  #2964
Medlem
kungkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Borde det inte gå att ta reda på vilken typ drönare det var? Även om det mesta flyger åt helvete borde man kunna hitta några fragment som kan spåras till vem som konstruerade dem. Allt förstörs ju inte.
Det är ju ändå inte många nationer som tillverkar drönare som har en sådan precision.

Jodå man har minst en drönare som ska analyseras för att försöka avgöra det.
Tror Trump blir tvungen att replikera med nån form av militär insatts för att verka trovärdig.
Hoppas inte det blir totalt kaos nu...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback