Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-09, 10:38
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Hade jag varit anstiftare, så hade jag fan hellre betalat extra för att försäkra mig om att jag får skyttar som åtminstone kan träffa rätt person och inte träffar tre oskyldiga o en död dessutom.
Jag hade hellre tagit hand om min egen skit istället för att leja ut det till någon annan, men sen har jag ett stort kontrollbehov också.
Citera
2019-09-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Jag hade hellre tagit hand om min egen skit istället för att leja ut det till någon annan, men sen har jag ett stort kontrollbehov också.
Ja jo de klart, men syftet med att leja folk är väl(antar jag) att man själv inte ska kunna bindas till brottet
Citera
2019-09-09, 10:41
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Lite misstänksamt att det inte kommit någon uppdatering om skadeläget.
Citera
2019-09-09, 10:41
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Dessa mördare verkar vara mer än lovligt klantiga. Garanterat skyhöga på något.

Japp, med stor sannolikhet är det gambier. Stort våldskapital, gillar puffror men nära nog hela befolkningsgruppen i Sverige är totalt blåsta. Gambierna har antagligen känt sig djupt kränkta senaste veckan pga mordet på negerbruden i Vällingby. Istället för att ligga lågt och bida sin tid har man snabbt skaffat ett automatvapen och pangar på hej vilt utan att nån vet hur vapnet fungerar. En lågoddsare om dåren Dibba är inblandad.
Citera
2019-09-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Skjutningarna hade med den mördare 18-åring att göra. De var lurade dit för att få uppgifter om mordet och blev då beskjutna. Sen att de missade och träffade andra ändrar inte det

Men det kan väl inte vara en tillfällighet att 2 bröder Mouss* bor/är skrivna på adressen.
I o f sig endast dömda till ören i böter för ringa knarkbrott, men troligen släkt med gängledarens bröder i S-tälje som blev skjutna 2010. Sedemera också en systerson till gängledaren skjuten, 2016.

A propå provskjutning så har det ju rapporterats om skott i natten i Fisksätra/Saltsjöbaden för några veckor sedan. Hylsor hittade, ingen skadad.
Citera
2019-09-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Japp, med stor sannolikhet är det gambier. Stort våldskapital, gillar puffror men nära nog hela befolkningsgruppen i Sverige är totalt blåsta. Gambierna har antagligen kännt sig djupt kränkta senaste veckan pga mordet på negerbruden i Vällingby. Istället för att ligga lågt och bida sin tid har man snabbt skaffat ett automatvapen och pangar på hej vilt utan att nån vet hur vapnet fungerar. En lågoddsare om dåren Dibba är inblandad.
Framkommit att han förmodligen är ett av de tilltänkta offren
Citera
2019-09-09, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Får hålla tummarna att begravningen går lugnt till på onsdag🙏

Vems begravning?
Citera
2019-09-09, 10:43
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Ja jo de klart, men syftet med att leja folk är väl(antar jag) att man själv inte ska kunna bindas till brottet
Å andra sidan, ju fler inblandade desto enklare att någon gör något misstag.
Citera
2019-09-09, 10:44
Medlem
Den som blev lurad till platsen vet mycket väl vem som sköt mot honom, men missade. Jag antar att det nu kommer hämndaktioner i stor skala inom kort. Mitt tips är att det smäller igen innan veckan är slut.
Nu skadades ju helt oskyldiga. Jag undrar vad Morgan "Bagdad Bob" Johansson säger om det? Enligt honom är ju risken minimal för utomstående att skadas. Nu har vi sett 4 utomstående bli skjutna på drygt en vecka.
Citera
2019-09-09, 10:44
Medlem
bredangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormrik
Obegripligt att en taxichaufför ens tar en körning till ett sådant område i dagens Sverige. Det kan inte vara obekant för dom som kör taxi att man inte tar körningar dit. I princip jälvförvållat. Folk har funderat på att flytta därifrån i flera år.
Alphyddan är knappast att se som ett s.k. utsattområde , jag har bara kört normala Svenssons till det området . Norra Botkyrka , Bredäng och Järva går dock bort , dit kör ingen taxiförare med självbevarelsedrift .
Citera
2019-09-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Å andra sidan, ju fler inblandade desto enklare att någon gör något misstag.
Jo de är iofs sant, är man säker på att det är Gambianer på båda sidor av denna konflikt?
Citera
2019-09-09, 10:46
Medlem
engis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormrik
Obegripligt att en taxichaufför ens tar en körning till ett sådant område i dagens Sverige. Det kan inte vara obekant för dom som kör taxi att man inte tar körningar dit. I princip självförvållat. Folk har funderat på att flytta därifrån i flera år.

Nu behöver man ju inte överdriva heller, Sickla måste vara ett av de lugnare områdena som finns. Bor själv i ett av husen kring rondellen/vändplatsen där det utspelade sig. Går du ute i Sickla varje kväll i en vecka ser du inte något annat än pensionärer och barnfamiljer i princip. Testa gärna själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in