2019-09-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Rent juridiskt måste det väl vara svårt att hålla henne inlåst om man inte får fast torpeden?
Snacka om prestige för snuten nu, man ”vet” vad hon gjort men många luckor som måste fyllas.
Tippar att hon släpps vid häktningsförhandlingen om det blir nån.

1. Anstiftan till mordförsök BrB 23:4, 23:1 2st.

2. Straffskalan är mångårigt fängelse, ca 5 år.

3. Bevis sedan innan finns, att ha försökt anlita "torped" (2015). Misstankarna mot henne är starka.

4. Hon kommer att häktas imorgon misstänkt att på sannolika skäl har anstiftat mordförsök på "HOL".

5.Det föreligger risk att hon "KL" undanröjer bevis eller på något annat sätt försvårar sakens utredning. Därför måste hon häktas.
Hon kommer dessutom att få restriktioner.
Citera
2019-09-08, 20:16
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jo, men det där med "helt återställd" får kanske tas med en nypa salt. Vad som kan menas är att BO inte kommer att få några bestående men, likt exempelvis hjärnskador, förlamning eller liknande, men även om läkarna nu skulle kunna lappa ihop allt så kommer han knappast undan ärrbildning, så vill man dra "helt återställd" till sin spets blir man aldrig det efter en skada, hur lindrig den än må vara.

Min gissning är att man helt enkelt får tolka "helt återställd" i det här fallet som att han förväntas att kunna leva sitt liv som vanligt efter sjukhusvistelsen.
Så tolkar jag det också.
Bra så, trots allt, med tanke på hur det kunde gått.
Citera
2019-09-08, 20:19
Medlem
colis avatar
Citat:
Jo, men det där med "helt återställd" får kanske tas med en nypa salt. Vad som kan menas är att BO inte kommer att få några bestående men, likt exempelvis hjärnskador, förlamning eller liknande, men även om läkarna nu skulle kunna lappa ihop allt så kommer han knappast undan ärrbildning, så vill man dra "helt återställd" till sin spets blir man aldrig det efter en skada, hur lindrig den än må vara.

Min gissning är att man helt enkelt får tolka "helt återställd" i det här fallet som att han förväntas att kunna leva sitt liv som vanligt efter sjukhusvistelsen.

Obekräftade rykten säger att han tror sig vara fit for fight jobbmässigt igen om bara några veckor.
Då har han lyckligtvis nog inte träffats så illa.
Dessutom borde den stackars mannen naturligtvis ha ett rätt hyfsat mentalt trauma av det som hänt. Dödsångest och rädsla att stiga ut i trapphuset borde sitta djupt.
Detsamma kanske också gäller hans ofrivilligt indragna barn. Överfall i hemmiljön kan rubba tryggheten djupt. Stackarna!
Citera
2019-09-08, 20:21
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att bli lämnad är vidrigt om man blir lämnad för en annan. Absolut.
Ang friskrivning - båda är jurister. Hon försöker hitta hål i avtalet. Vad vet jag? Det är ju inte så att en tvist pågår dagligen. I en inlaga hade hon skrivit att saken var "akut" (enl media - en artikel jag inte hittar nu). Jag har inte en susning hur man driver ett mål med äktenskapsförord. Eller så hade de inte något, lägenheten var hans. Och han sparkar ut henne. Det är nog mest troligt. De låg i skilsmässa 2013 och har ärendet drivits i sex år, så kan det nog skapa viss aggression kan jag tänka. Men försöka se till att han dör känns lite märkligt med tanke på att hon skall ha tjänstgjort som domare. Men uppenbarligen har det hänt.
Jag undrar över vad den tvisten handlade om. Beslut hade kommit den 3/9, och det var inte till KL fördel.
KL hade benämnt tvisten som ”ytterst komplicerad och akut”.

"Tvisten har pågått under flera års tid, men den 3 september – bara tre dagar innan skotten på Kungsholmen – kom ett beslut som gjorde att kvinnan förlorade tvisten, framgår i papper från domstolen.

I rättsdokument framgår att kvinnan kallar tvisten för ”ytterst komplicerad och akut”, och att hon påstår att advokaten ljugit för att förhala processen. Och på tisdagen stod det alltså klart att kvinnan förlorade tvisten
."
Från Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/krim/kvinnan-forlorade-tvist-bara-dagar-innan-dadet/

Har det framkommit i tråden vad tvisten handlade om?
Citera
2019-09-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkasso
Det är helt och hållet sant. Att du skriver orden "tror dig inte" är i sammanhanget betydelselöst. Jag har i princip aldrig ventilerat något i detta forum - tro mig, det stämmer.

Jag vet att KL spritt rykten om detta under lång tid. Har dock bedömt trovärdigheten som låg eftersom hon är känd som mycket lögnaktig och manipulativ. Visst kan det ha hänt, men det kan minst lika gärna inte ha gjort det. Bara de två, och kanske barnen, kan veta vad som stämmer.
Citera
2019-09-08, 20:25
Medlem
DaMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag undrar över vad den tvisten handlade om. Beslut hade kommit den 3/9, och det var inte till KL fördel.

"Tvisten har pågått under flera års tid, men den 3 september – bara tre dagar innan skotten på Kungsholmen – kom ett beslut som gjorde att kvinnan förlorade tvisten, framgår i papper från domstolen.

I rättsdokument framgår att kvinnan kallar tvisten för ”ytterst komplicerad och akut”, och att hon påstår att advokaten ljugit för att förhala processen. Och på tisdagen stod det alltså klart att kvinnan förlorade tvisten
."
Från Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/krim/kvinnan-forlorade-tvist-bara-dagar-innan-dadet/

Som jag förstår det vann HOL över KL gällande lägenheten. Han måste nu lösa ut henne.
Citera
2019-09-08, 20:27
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Obekräftade rykten säger att han tror sig vara fit for fight jobbmässigt igen om bara några veckor.
Då har han lyckligtvis nog inte träffats så illa.
Dessutom borde den stackars mannen naturligtvis ha ett rätt hyfsat mentalt trauma av det som hänt. Dödsångest och rädsla att stiga ut i trapphuset borde sitta djupt.
Detsamma kanske också gäller hans ofrivilligt indragna barn. Överfall i hemmiljön kan rubba tryggheten djupt. Stackarna!

Jo, jag läste det där om att han skulle tillbaka till jobbet om några veckor. Handlar det bara om rena köttsår eller liknande så är det väl inte helt omöjligt men även det kanske ska tas med en nypa salt. Kan tänka mig att det är en hel massa människor som från sjukhussängen sagt liknande saker för att sedan, i praktiken, bli borta från vardagen långt längre än så.

Hur som helst ska det bli intressant att se exakt vad för skador det handlar om den här gången när mer detaljerad information kommer.
Citera
2019-09-08, 20:29
Medlem
Citat:

."

Nån säger att det handlar om boende i bostaden. Samma säger att det handlar om vårdnaden. Eller både och. Det finns ingen substans i något alls. Det sägs väldigt mycket i tråden. Och det tros. Och det är möjligen. Och sannolikt. Men inte minsta fakta om tvisten.
Citera
2019-09-08, 20:30
Medlem
Dumdrygs avatar
Beslutet som kom den 3/9 kan vara att rätten inte ger prövningstillstånd. Hon kan ha överklagat en tidigare dom , t ex att han fick lägenheten, men de meddelar att de inte prövar fallet igen.
Citera
2019-09-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det gör väl snarare att man kan misstänka att hon har kontakter med kriminella. SUVar är attraktiva att stjäla. Då faller nog min teori om att det skulle vara hon själv som angrep. Att skicka någon på någon annan, det är riktigt grovt och förslaget. Börjar ändå luta åt psykopat... man måste verkligen sakna all form av empati för att kunna göra så.

Fast gängskjutarna i hoodsen har uppenbarligen bättre träffsäkerhet än den där liraren. De tar väl tunnelbanan eller en gammal Nissan.

Edit: HOL har ju lämnat sitt vittnesmål om en man som sköt. Läste någonstans att mannen ska ha varit blond. Minns ej var men det var inte här.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-08 kl. 20:49.
Citera
2019-09-08, 20:37
Medlem
colis avatar
Citat:

."

De flyttade in i bostadsrätten 2005, den är idag värd ca 15 miljoner. Barnen var då 1 resp 3 år gamla.
Våningen ligger på Kungsholmen och ligger mycket bra till för en advokat som då hade sin verksamhet i Gamla Stan (Altins byrå) och hans fru som jobbade på Riddarholmen. Dessutom nära till Tingsrätten och häktet på Kungsholmen där en brottmålsadvokat ofta befinner sig.

När de separerade flyttade KL ut, hon tog med sig cockerspaniel-hunden E*ster och bodde bl a på Gärdet 2016. Dock ville hon också ha våningen på N Mälastrand.
Det blev vårdnadstvist - HOL fick vårdnaden om båda barnen och ansågs därigenom vara den som hade störst behov att få bo kvar i den tidigare gemensamma bostaden.

Hade allt gått lugnt vidare hade antagligen HOL betalat ut KLs andel av våningen. Dock verkar hon motsatt sig det hela, överklagat flera gånger, vägrat att skriva sig någon annanstans.
För fem dagar sedan 3/9 föll den slutgiltiga(?) domen att HOL får våningen och får lösa ut KL så att hela bostadsrätten blir hans.

Enligt dödsannonser för KLs föräldrar som båda gick bort i januari resp i juli 2012 var de skrivna på Kungsholmen.
Kan det vara så att paret O-L fick överta hennes föräldrars våning när dessa flyttade till något mindre 2005?
Kan det vara KLs barndomshem hon strider om?
Därför hon strider så hårt??
Senast redigerad av coli 2019-09-08 kl. 20:47.
Citera
2019-09-08, 20:39
Medlem
colis avatar
Citat:
Jo, jag läste det där om att han skulle tillbaka till jobbet om några veckor. Handlar det bara om rena köttsår eller liknande så är det väl inte helt omöjligt men även det kanske ska tas med en nypa salt. Kan tänka mig att det är en hel massa människor som från sjukhussängen sagt liknande saker för att sedan, i praktiken, bli borta från vardagen långt längre än så.

Hur som helst ska det bli intressant att se exakt vad för skador det handlar om den här gången när mer detaljerad information kommer.

Håller med dig. Den där chocken och mentala effekten kan komma senare om man skyndar för fort. Många har nog gjort det misstaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in