2019-09-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
BO kan vara vilken gris han vill. Om det nu är så. Otrohet må vara klandervärt men är inte olagligt. Att skjuta karln, tja.. shariadomstolen kryper allt närmare om otrohet ska betraktas som förmildrande omständighet.

Om hon har jagat honom i fyra år, existerar ingen otrohet längre. Dessutom.

Absolut ingen grund och skjuta honom för. Men igen. Som du utrycker dig låter det som att du förutsätter att hon e skyldig?

Kommer bli årets mest intressanta brottmål, alla kategorier oavsett utfall.
Citera
2019-09-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikkens
Absolut ingen grund och skjuta honom för. Men igen. Som du utrycker dig låter det som att du förutsätter att hon e skyldig?

Kommer bli årets mest intressanta brottmål, alla kategorier oavsett utfall.

Är hon oskyldig så är hon. Vad tror du?
Citera
2019-09-07, 23:04
Medlem
Kvinnan förlorade en tvist och måste nu betala rättegångskostnaderna. Alkoholen och bekymmerna leder tyvärr till nya brott.
Citera
2019-09-07, 23:06
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltzarwithadream
Karin Lilja rakade in 245 000sek för året 2017 så viss skillnad där.

Enligt Ratsit 245 431 kr och runt 50 000 kr i inkomst av kapital. 2018 års deklaration,
Citera
2019-09-07, 23:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Men det är då lite märkligt att det av flera personer blir påtalat. Jag vet som sagt inte men ser det som troligt då det kommer ifrån fler än 3 källor här. Och i den äldre generationen är det inte helt tolerant med homosex.

Vad det gäller att GM hade med pistol är märkligt ja om inte intentionen var att använda den. Men varför isåfall först ha en brottningsmatch? Jag får inte ihop det.

Någon skrev tidigare idag att GM kanske försökte få in HOL i bostaden för att skjuta honom där istället för i trapphuset. Det kanske var då det blev lite rörigt.
Citera
2019-09-07, 23:11
Medlem
Citat:
Är hon oskyldig så är hon. Vad tror du?

Jag tippar 80-20 till fördel skyldig. Men så finns det avvikande moment i händelsen som gör att nattsömnen nästan störs.

Och jag förutsätter i rättslig mening, til skillnad från GW att det även denna gång saknas bevis om hon är skyldig. Med tanke på att sist det blev spekulerat i denna bana blev hon friad av den enkla anledningen att det påstods vara ett muntligt kontrakt. Varför skulle hon inte lärt av episoden 2015 om dessa händelser ägt rum.
Citera
2019-09-07, 23:12
Medlem
Enligt MrKoll.se är den här kvinnan aktuell i ett tvistemål, eller ett avslutat sånt. Vad är det för något?
Citera
2019-09-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Du verkar inte va så orolig att kunna bli identifierad här? El hade hon typ privata samtal med tusentals snubbar dom senaste åren sas?

Det oroar jag mig inte så mycket för i så fall. Jag försöker bara nyansera bilden av KL likt några andra här. Det finns en person före sjukdom, dödsfall och annat elände som drabbat henne och familjen. Finns en historia från uppväxt, skoltid i Eskilstuna och vidare till Stockholm där hon definitivt inte var det ”monster” som många här verkar tro. Om det som nu skrivs är sant så tillskriver jag det definitivt till sjukdomsbilden hon har utvecklat . I ärlighetens namn har vi inte träffats frekvent sedan 2015 så utvecklingen de sista åren har jag inte så god insikt i.

Det som smärtar mig är att vissa försöker smutskasta hennes familj (moder EL och fader HL samt syster) som jag genom åren sedan liten uppfattat som snälla och trevliga ”normala” människor. Att dessa sedan gick bort, var och en i tragiska sjukdomar, var tragiskt i sig.
Senast redigerad av Krokodil1968 2019-09-07 kl. 23:17.
Citera
2019-09-07, 23:16
Medlem
Citat:
Jag tippar 80-20 till fördel skyldig. Men så finns det avvikande moment i händelsen som gör att nattsömnen nästan störs.

Och jag förutsätter i rättslig mening, til skillnad från GW att det även denna gång saknas bevis om hon är skyldig. Med tanke på att sist det blev spekulerat i denna bana blev hon friad av den enkla anledningen att det påstods vara ett muntligt kontrakt. Varför skulle hon inte lärt av episoden 2015 om dessa händelser ägt rum.

Oskyldiga ska inte dömas. Förstås.

Vad ser du då, måste jag fråga?
Citera
2019-09-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Ola Salomonsson som är kvinnans försvarare har tidigare jobbat med Henrik hos advokatfirman Althin. Då hette byrån Advokatfirman Althin, Salomonsson och Liljekvist. Minst sagt synnerligen dåligt omdöme att åta sig ärendet.

All heder åt Gunnar Falk som sa nej tack.
Ola kanske är/var gift med den påstådda älskarinnan hehe...
Citera
2019-09-07, 23:20
Medlem
MSM kommer att tona ner det här. Men dom är jävligt sugna, eftersom det är svenskar inblandade.

Men att hänga ut namnen på de som ses hedervärda ut enligt gängse sosse-normer är bara ett big no-no.

Nä. Detta läggs till handlingarna och kommer att försvinna innan jag hinner säga "kuken"......

Familjefejd, advokat och kvinnlig rådman, barn inblandade, alkohol, knark, vårdnadstvist, en sjuhelvetes dyr bostadsrätt på Norr Mälarstrand........osv.

Det kommer en bok, möjligen skriven av vår vän GW, och sedermera blir det en Netflixproduktion.

Ja, men vafan.....Advokat skjuten av sin f.d. frus anlitade hitman.

Chicago-typ.
Citera
2019-09-07, 23:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
BO kan vara vilken gris han vill. Om det nu är så. Otrohet må vara klandervärt men är inte olagligt. Att skjuta karln, tja.. shariadomstolen kryper allt närmare om otrohet ska betraktas som förmildrande omständighet.

Om hon har jagat honom i fyra år, existerar ingen otrohet längre. Dessutom.
Karin har jagat Henrik bra mycket längre än i fyra år.
Redan 1 augusti 2013 höll dom på att separera och Henrik hade skaffat sig en annan lägenhet.
Karin kom dit och var full och bet en person i lägenheten och polisen tog in henne på en LOB då hon vägrade lämna lägenheten.

Det är alltså runt 6 år sedan dom separerade. Menar någon verkligen att Henrik efter separationen ska leva som munk för att tillfredsställa sin galna exfru
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in