2019-09-03, 20:36
Medlem
Vet att det gjordes 5 stycken tv serier av Polisen i Strömstad men varför gjorde man inte fler med tanke på att serierna var väldigt populära?

Dem är ju baserade på böckerna av Gösta Unefäldt och han skrev några böcker till efter den sista filmatiseringen 1996.

Hade varit kul om dem gjort nya med andra skådespelare men det kanske inte blir samma sak
Citera
2019-09-03, 21:31
Avslutad
Jag såg första delen på Öppet Arkiv, där en post rånas och bovarna tar gisslan, har jag för mig. Men det var ingenting för mig, så långrandigt och alla verkar fungera halvsovande och är slöa i talet. Kanske är de andra delarna bättre och med mer eld i handlingen, så att det faktiskt känns om om det tar sig framåt på ett rimligt sätt och inte är ute efter att provocera tittaren.
Citera
2019-09-03, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag såg första delen på Öppet Arkiv, där en post rånas och bovarna tar gisslan, har jag för mig. Men det var ingenting för mig, så långrandigt och alla verkar fungera halvsovande och är slöa i talet. Kanske är de andra delarna bättre och med mer eld i handlingen, så att det faktiskt känns om om det tar sig framåt på ett rimligt sätt och inte är ute efter att provocera tittaren.
Den första ”Polisen som vägrade svara” är den sämsta men serien blir bättre för varje säsong, den sista ”Polisen och pyromanen” är den bästa.
Citera
2020-08-06, 22:11
Bannlyst
Vilket mästerverk, ska se de sista delarna av "Polisen och pyromanen" nu.

Den lättsamme och lönnfete Larsson, den evigt kedjerökande sprit och tobakshesa Kronborg. En svunnen tid som verkade fantastisk, synd att jag föddes försent. En mycket större acceptans för sprit flörtande och inomhusrökning än den politiskt korrekta HD värld vi idag huserar i.

Vilket sommarparadis Strömstad verkar ha varit, antar att det idag förfallit ned i kaozets avgrund.

Känner nostalogi för en tid innan min egen och en plats jag aldrig besökt.
Citera
2020-08-11, 02:00
Medlem
Serien finns på SVTplay håller fortfarande bra kvalitet
Citera
2021-08-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09
Serien finns på SVTplay håller fortfarande bra kvalitet

Såg faktist Pyromanen nyligen, helt sevärd
med lite humor från back the 90's ...
Citera
2021-08-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Såg faktist Pyromanen nyligen, helt sevärd
med lite humor från back the 90's ...
Polisen som vägrade att ta semester är inte helt fel den heller. Även de andra omgången är rätt ok,den första med bank rånet är så där, dåck kul att han som spelar hassel är bank rånare
Citera
2021-08-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09
Polisen som vägrade att ta semester är inte helt fel den heller. Även de andra omgången är rätt ok,den första med bank rånet är så där, dåck kul att han som spelar hassel är bank rånare

(Hassel).. Lars-Erik Berenett var nog rätt färsk
där, men helt klart bra skådis

Eller Domarmordet
Citera
2021-08-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Vet att det gjordes 5 stycken tv serier av Polisen i Strömstad men varför gjorde man inte fler med tanke på att serierna var väldigt populära?

Dem är ju baserade på böckerna av Gösta Unefäldt och han skrev några böcker till efter den sista filmatiseringen 1996.

Hade varit kul om dem gjort nya med andra skådespelare men det kanske inte blir samma sak
Skulle kunna gå att göras om det finns några skådespelare som kan matcha original skådespelarna.
Om det finns några? Någon som har något förslag på bra både manliga och kvinnliga skådespelare för i dag är inte alla snutar bra gubbar, polisen och pyromanen från 96 fanns det kvinnliga poliser med så varför inte en kvinna som jörgson eller sure rökande gryt
Citera
2022-09-17, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olah27

Det fanns tydligen planer på att filma boken "Polisen och Marias hemlighet" men det blev inte så.
https://nojesvirveln.blogspot.com/2021/05/den-populara-polisen-i-stromstad.html
Synd! Jag hade gärna sett fler omgångar med Strömstadspoliserna. Nu är både Per Oscarsson och Alf Nilsson bortgångna.
Citera
2023-08-20, 21:43
Medlem
Retsinas avatar
Har nu sett alla säsonger på Svt play. Riktigt bra!
Citera
2023-08-29, 02:04
Medlem
fearreapers avatar
Vet någon vad flöjt stycket heter? Någon som kan sampla det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in