2019-08-29, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Var inte det jag frågade, Jag frågade vad för miäobil det var, Troligen Island.

Jag vet inte mobilen.
#

Tror dock inte på Island, för uppenbart. De hintade det i sista filmen men känns inte realistiskt.
Sen slogs ju bastumaffian sönder så om Falk gör en helt ny identitet och flyttar hem till gården så borde han kunna hålla sig undan de som ev vill honom illa

Han har sin gamle kompis Skärgårdsdoktorn där, gamla vänner och ett sammanhang.
Citera
2019-09-02, 17:51
Medlem
Citat:
Någon som vet vad Frank Wagner har för telefon i första säsongen ser Samsung men vad för modell ?

Jag skulle också vilja veta vad han har för telefon, fast i andra säsongen närmare bestämt i Spelets regler, någon som vet?

helst av allt skulle jag vilja veta vad han har för ringsignal i scenen när Jakob ringer för att berätta att Kevin har dött, typ 39-40 minuter in i filmen
Citera
2019-09-03, 20:26
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjodin222
Jag skulle också vilja veta vad han har för telefon, fast i andra säsongen närmare bestämt i Spelets regler, någon som vet?

helst av allt skulle jag vilja veta vad han har för ringsignal i scenen när Jakob ringer för att berätta att Kevin har dött, typ 39-40 minuter in i filmen

Kan det vara denna signal, https://www.zedge.net/ringtone/cf87f...0-279874e8d923 ? 🙂
Citera
2019-10-06, 12:43
Medlem
Kukdukens avatar
GSI är faktiskt klantiga, i att de måste ju förstått hur lätt Frank kan bli bränd om gängen inte får lyckas med någon brottslighet. Felix reagerar tidigt på att det måste vara någon som läcker. Där borde Frank blivit mer försiktig och inte nämnt allt till GSI/Johan utan låtit en del passera, för att rädda sig själv. Sedan borde Seth förstått också, Frank var hela tiden så arg mot alla och avig mot all kriminalitet som Seth och resten av gänget ville syssla med, som om han var för fin för det. Varför ens då vara med i ett kriminellt förhärdat gäng?

Citera
2019-10-06, 12:48
Medlem
Kukdukens avatar
Citat:
Någon som vet vad Frank Wagner har för telefon i första säsongen ser Samsung men vad för modell ?

Jag har också tänkt på det och vill veta vilken telefon det är. Den ser så cool ut och med passande ringsignal. Frank stänger hela tiden den med hakan när han är klar med samtalet.
Citera
2019-10-08, 10:10
Medlem
Kukdukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Vad tycker ni om dom tre "gamla" Johan Falk filmerna? Innan Joel Kinnaman och gänget dök upp.

För mig?

Noll Tolerans är en skön film. En betydligt mer överdriven, men också mer underhållande film än många Beck/Wallander. Realistiskt? Nja, men både spännande och kul.

Livvakterna en mer ambitiös, men samtidigt väsentligt mer daterad film. Sannolikt den sämsta filmen i hela serien.

Den tredje vågen nu börjar det likna den Johan Falk som senare blev flera säsonger av filmer. Givetvis saknar den Rydell, Kinnaman och andra delar så den är inte lika underhållande. En okej film som bäddade för framtida serien.

Livvakterna är ju en av de bästa i hela serien! Bra manus, trovärdiga skurkar och skurkupplägg, och över hela linjen bra skådisar. Rappaport är alltid en fröjd att kolla på, en av landets bästa skådisar.

Den tredje vågen, däremot, är inte lika bra, och i mitt tycke en av sämre i serien. Leo Gaut har jag också svårt för, den är ganska klen och personen Leo Gaut avviker för mycket från sin nästan maffialedare-roll han hade i första filmen. Han gick från sociopat till en slags f.d. kriminell mjukisfarbror.
Citera
2019-10-08, 10:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Livvakterna är ju en av de bästa i hela serien! Bra manus, trovärdiga skurkar och skurkupplägg, och över hela linjen bra skådisar. Rappaport är alltid en fröjd att kolla på, en av landets bästa skådisar.

Den tredje vågen, däremot, är inte lika bra, och i mitt tycke en av sämre i serien. Leo Gaut har jag också svårt för, den är ganska klen och personen Leo Gaut avviker för mycket från sin nästan maffialedare-roll han hade i första filmen. Han gick från sociopat till en slags f.d. kriminell mjukisfarbror.
Jag tycker också de 3 första filmerna är bäst. Sedan blev det bara pannkaka av allt med fjanten Kinnaman .
Citera
2020-01-08, 02:44
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag tycker också de 3 första filmerna är bäst. Sedan blev det bara pannkaka av allt med fjanten Kinnaman .
Håller delvis med. Noll tolerans är skitbra men jag gillar även GSI skarpt.

Fråga gällande Lockdown. Jag såg den på Netflix tidigare inatt och det gäller en saknad scen, eventuellt ett felakrigt minne.
Citera
2020-01-08, 02:48
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Ja kanske det. Men vet man verkligen det? Bara för att filmer är populära behöver inte betyda ekonomisk succé. Var väl det jag borde frågat.

Gick filmerna bra ekonomiskt? Om ja, kanske kan det då dyka upp fler någon gång.
Det bör de ha gjort då de sålts utomlands, tom visats på andra sidan pölen.
Citera
2020-02-10, 19:51
Medlem
Sitter och kollar på de fredlösa nu och är nyfiken på karaktären Igor Krilov. Vem är personen bakom? Går inte att hitta honom någonstans, någon som har koll på om han gjort nåt annat än den Johan Falk filmen?

Sen undrar jag även vilken låt det är som spelas när dom kommer ner i gymmet för att hämta C4?
Senast redigerad av baseballigan 2020-02-10 kl. 19:53.
Citera
2020-02-13, 20:16
Medlem
fearreapers avatar
Låten: https://youtu.be/1rUXSTtOabA

Citat:
Ursprungligen postat av baseballigan
Sitter och kollar på de fredlösa nu och är nyfiken på karaktären Igor Krilov. Vem är personen bakom? Går inte att hitta honom någonstans, någon som har koll på om han gjort nåt annat än den Johan Falk filmen?

Sen undrar jag även vilken låt det är som spelas när dom kommer ner i gymmet för att hämta C4?
Citera
2020-02-13, 20:49
Medlem
fearreapers avatar
https://youtu.be/90Xwhcr2qHs
Hela låten

Citat:
Ursprungligen postat av baseballigan

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in