Citat:
Ursprungligen postat av
Geomeister
Vad tycker ni om dom tre "gamla" Johan Falk filmerna? Innan Joel Kinnaman och gänget dök upp.
För mig?
Noll Tolerans är en skön film. En betydligt mer överdriven, men också mer underhållande film än många Beck/Wallander. Realistiskt? Nja, men både spännande och kul.
Livvakterna en mer ambitiös, men samtidigt väsentligt mer daterad film. Sannolikt den sämsta filmen i hela serien.
Den tredje vågen nu börjar det likna den Johan Falk som senare blev flera säsonger av filmer. Givetvis saknar den Rydell, Kinnaman och andra delar så den är inte lika underhållande. En okej film som bäddade för framtida serien.
Livvakterna är ju en av de bästa i hela serien! Bra manus, trovärdiga skurkar och skurkupplägg, och över hela linjen bra skådisar. Rappaport är alltid en fröjd att kolla på, en av landets bästa skådisar.
Den tredje vågen, däremot, är inte lika bra, och i mitt tycke en av sämre i serien.
Leo Gaut har jag också svårt för, den är ganska klen och personen Leo Gaut avviker för mycket från sin nästan maffialedare-roll han hade i första filmen. Han gick från sociopat till en slags f.d. kriminell mjukisfarbror.