2019-09-03, 16:50
Medlem
Bara ett tips stegbil. Tro mer på rättegångsbalken än wiki. Just saying pöjk
Citera
2019-09-03, 18:45
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lottalakej
Ser du ut som en knarkare? Bär du magväska? Är du neger? Är du mena? Kör du en BMW?

Om ingen av dessa saker passar in på dig så kommer du klara dig fint

Kör BMW , helsvensk , ganska normalt klädd
Citera
2019-09-03, 19:29
Medlem
LO-retorik är det oftast ingen som förstår sig på.
Det hela får mig att tänka på klassikern från 1956, The Mole People, fritt översatt till Mullvadsfolket.
Men åter till ämnet.
Måste vara ett stort problem för det ovanliga folket, för det hårt arbetande vanliga folket brukar oftast inte bli trakasserade. De sköter sitt medan det ovanliga folket är konfliktsökande i mötet med polisen.
Citera
2019-09-03, 19:45
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Intressant att du också, fastän positiv till tilltaget, använder uttrycket ”Ghetto”, precis som jag i inlägg #134.

”det är inget jävla Warszawa-Ghetto.”

Ingen utveckling jag vill ha iallafall.

Men Svenskarna kör det vanliga;
”- har man ingenting att dölja”..

Jag håller med om vad du säger, tycker det är skit när storebror får mer makt. Men jag tror att det här är ett resultat av PK-samhället. Nu kan äntligen poliser få en anledning att stoppa folk av överrepresenterad karaktär i brottsstatistiken utan att bli kallade för rasister.

Dom lär inte visitera vanliga Svensson. Utan bara misstänkta kriminella som gråter och drar rassekortet så fort en polis säger hej till dem.
Citera
2019-09-03, 22:58
Medlem
Lottalakejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Kör BMW , helsvensk , ganska normalt klädd

Är den Svart eller silver med tonade bakrutor och något år på nacken så är du redan på deras priolista.
Citera
2019-09-04, 03:43
Bannlyst
Är man kriminell så skall ut ur Sverige. Det är rimlig att polisen få kontrollera kriminella. Det behövs en hårdare att emot kriminella och asylsökande i sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av PsykedeliskaTankar
Vilken bra logik du har, Nigger!
Tycker du samma om allt annat också? Om man det är något man inte gillar i ett demokratiskt land så ska man byta land helt enkelt? Istället för att kanske försöka göra en ändring?

Då kan man ju argumentera att du ska dra från landet om du inte gillar invandrarna och multikulturella Sverige.
Citera
2019-09-04, 15:35
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Är man kriminell så skall ut ur Sverige

Håller med. Men då ska det inte göras skillnad på människa till människa. Utan då ska det vara lika för alla. Dvs även som kritvit helsvensk medborgare med svenska rötter in i plattfötterna ska kunna utvisas & bli såld till någon valfri diktatur för en summa pengar som gärna säljer medborgarskap, om man begår ett brott med "utvisning" på straffskalan.

Sedan när det gäller visiteringszoner så tycker jag det är bra. Jag hoppas verkligen det innebär även beslagszoner, dvs att polisen får lov att t.ex. beslagta mobiler, datorer och liknande för vidare undersökning. För även en mobil/dator som man bär på sig ska ju kunna "visiteras".
Då skulle man hitta mycket brottslighet som är dolt i darknet, och man skulle säkert hitta många personer som är helt 100% "rena" utanpå men har många kontakter i den undre världen.

Av samma anledning bör man införa husrannsakningszoner. Dvs att hela flerbostadshus kan razzia-husrannsakas utan att ens behöva kolla vem som bor där. Har man bosatt sig i ett sådant hus så får man sedan skylla sig själv om man får sin nattsömn störd av att polisen dundrar in kl 04:00 på natten varje vecka och söker igenom bostaden totalt.

Det skulle driva ner värdet av sådana bostäder vilket skulle klämma åt kriminellas pengar. De "oskyldiga" som råkar komma i kläm får helt enkelt skylla sig själv.
Citera
2019-09-04, 20:52
Bannlyst
Varför då? Är man svensk så har man rätt gå bo här. Det är privligum som vi tillhör den svenska folkstammen har. Negrer och araber är inte svenskar, så enkelt är det.

Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Håller med. Men då ska det inte göras skillnad på människa till människa. Utan då ska det vara lika för alla. Dvs även som kritvit helsvensk medborgare med svenska rötter in i plattfötterna ska kunna utvisas & bli såld till någon valfri diktatur för en summa pengar som gärna säljer medborgarskap, om man begår ett brott med "utvisning" på straffskalan.

Sedan när det gäller visiteringszoner så tycker jag det är bra. Jag hoppas verkligen det innebär även beslagszoner, dvs att polisen får lov att t.ex. beslagta mobiler, datorer och liknande för vidare undersökning. För även en mobil/dator som man bär på sig ska ju kunna "visiteras".
Då skulle man hitta mycket brottslighet som är dolt i darknet, och man skulle säkert hitta många personer som är helt 100% "rena" utanpå men har många kontakter i den undre världen.

Av samma anledning bör man införa husrannsakningszoner. Dvs att hela flerbostadshus kan razzia-husrannsakas utan att ens behöva kolla vem som bor där. Har man bosatt sig i ett sådant hus så får man sedan skylla sig själv om man får sin nattsömn störd av att polisen dundrar in kl 04:00 på natten varje vecka och söker igenom bostaden totalt.

Det skulle driva ner värdet av sådana bostäder vilket skulle klämma åt kriminellas pengar. De "oskyldiga" som råkar komma i kläm får helt enkelt skylla sig själv.
Citera
2020-03-03, 13:35
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.svd.se/m-topp-visitera-f...lektivtrafiken

"I spåren av flera vapendåd vill Stockholms trafikregionråd på försök ge polisen ökad befogenhet till visitationer i kollektivtrafiken.

– Det är brottslingarna som ska vara rädda, inte vanligt folk, säger Kristoffer Tamsons (M)."
Citera
2020-03-06, 16:39
Medlem
Knullkungens avatar
https://sverigesradio.se/artikel/7422168

"I spåren av flera vapendåd vill Stockholms trafikregionråd på försök ge polisen ökad befogenhet till visitationer i kollektivtrafiken i stil med stop-and-frisk i New York eller London.
Det senaste exemplet på våldet är när en 17-åring knivskars till döds på T-Centralen i Stockholm. Borde polisen få utökade möjligheter att visitera personer utan att dom är misstänkta för brott?
Hör debatt mellan Kristoffer Tamsons (M), trafikregionråd i Stockholm, Anna Sehlin (V), oppositionsregionråd i Stockholm, och Olle Wästberg, tidigare svensk generalkonsul i New York.
Studio Ett"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in