2019-09-03, 14:40
Medlem
Jofs avatar
Tråden verkar befolkas av flashbackare från Malmös undre värld vilket ger informationen en extra tyngd.
Citera
2019-09-03, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erobter
Nope, allt finansierat av hennes far.
Med kriminella medel. Nåväl, hur som haver så kommer int den gumman att vara verksam i skrået framgent.
Citera
2019-09-03, 14:55
Medlem
[quote=Refraktor|68587761]
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking

Ja. Har nog aldrig sett en tråd där det skrivs så mycket lågkvalitativt dravel. Fria fantasier blandas med åsikter, rena lögner och korkade slutsatser. Hat, hat, hat. Mot kvinnor och mot invandrare i stort och mot samhället. Som en lynchmobb. Typ att ”hon får skylla sig själv eftersom hon var ihop med en kriminell”. Fan, hur många kvinnor mördas av tredje person för att hon är ihop med en kriminell? Två på en gång nu men annars mycket ovanligt. Risken att dö i en cykelolycka är säkert större. De risker kvinnor tar i det sammanhanget kommer från pojkvännen själv. Att utsättas för misshandel, våldtäkt, förtryck och mord utfört av partnern. Det är väldigt vanligt och, eftersom kvinnorna inte har bättre omdöme än männen, så kommer det inte att ta slut. Dags att fatta det. Att umgås med en kriminell utan att vara kriminell själv innebär kanske en ökad risk men den är mycket marginell. Det är tom så att risken för att bli skjuten om man är kriminell själv är liten.

Hennes familj är kriminell” och ”hans familj är kriminell” påstås det, men det finns inga belägg alls för det. Tvärtom.

Fy fan, jag spyr på den här tråden.

Det är precis som du skriver. Jag har både hängt med tungt kriminella och väldigt skötsamma individer. Jag själv har aldrig haft båda fötterna i den världen. Men en sak kan jag säga med all säkerhet och det är att Karolins bröder är inte kriminella. Jag har jobbat med 2 av dom i över ett år och stött på dom många gånger vid andra tillfällen, då sälj branschen är liten. Det är mycket ambitiösa killar med mycket framgång, men det kom inte grattis. När jag jobba med dom så jobbade vi 7 dagar i veckan som försäljare 10-12 timmar varje dag. Jag tävla alltid med dom, vi hade våra dispyter men i grund så är dom bra killar. Dom skulle aldrig få för sig att sälja droger eller fiffla. När man är en duktig säljare som vi är så finns det ingen anledning att hålla på med skit för man tjänar redan mycket bra pengar LAGLIGT! NA kan jag inte uttala mig på då jag vet inget där.
Citera
2019-09-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erobter
Nope, allt finansierat av hennes far.

Med pengar han definitivt inte förtjänat på ärligt vis, hans bolag går knappt runt enligt den officiella bokföringen. Det förminskar inte värdet av hennes utbildning, jag bara konstaterar att hennes far inte verkar särskilt hederlig han heller. Du vet väl att det är olagligt att fiffla med bokföring, betala svarta löner o.s.v.?

Hon gick en bra utbildning och hade säkert kunnat bli en bra läkare, det betvivlar jag inte. Tyvärr tog hennes dåliga omdöme bort alla chanser till det.
Citera
2019-09-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullibrallan
Med kriminella medel. Nåväl, hur som haver så kommer int den gumman att vara verksam i skrået framgent.

Han har inget att göra med brott. Han arbetade hela dagen i decennier. Han hade en pub, kiosker, osv. Han köpte lägenheter när de var billiga och arbetade med forex.
Citera
2019-09-03, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
Pedram

https://www.instagram.com/pedramfarazdel/

Usch..
Nu kommer man inte in på spanjorskans insta längre..
Tror någon läser här kanske..
Citera
2019-09-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Uppenbarligen inte lika dum som du är. Du vet inget, kan inget om ärendet och har ingen insyn i vad som skett. Ändå tror du att du har koll.

Klart det handlar om svarta pengar och hur kvinnan nu finansierade sin utbildning kan vara en pusselbit.
Du får det att framstå att det kostar ett jättebelopp att utbilda sig till läkare i Polen. Tror nog att det räcker med ett betydligt mindre belopp. 1 till 1,5 miljoner
Citera
2019-09-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohitospara
Usch..
Nu kommer man inte in på spanjorskans insta längre..
Tror någon läser här kanske..

Jag kommer in?
Citera
2019-09-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staygoldforever
Jag kommer in?

Jaså gör inte jag..är där några bilder av intresse?
Citera
2019-09-03, 15:16
Medlem
Ken Drydens avatar
Att hålla sig i Brasilien kan vara förnuftigt eftersom landet inte har utlämningsavtal med andra länder.

Ett gammalt trick sedan 50-talet har ju varit att om man gjort något storbedrägeri, slagit ihjäl sin fru, etc, så drar man till Brasilien och öppnar en liten bar.
Citera
2019-09-03, 15:16
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Uppenbarligen inte lika dum som du är. Du vet inget, kan inget om ärendet och har ingen insyn i vad som skett. Ändå tror du att du har koll.

Klart det handlar om svarta pengar och hur kvinnan nu finansierade sin utbildning kan vara en pusselbit.

Så du tror på fullt blodigt allvar att BO blev avrättad pga att hennes man kanske betalade hennes läkare utbildning med svarta pengar,då får vi be till gud att inte hennes man köpte bilar,tv,kläder,smycken osv. för svarta pengar,om det är så,så måste jävligt många expediter i Malmö ligga risigt till just nu,om mannu ska gå efter din tes
Citera
2019-09-03, 15:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butiksagare
Du får det att framstå att det kostar ett jättebelopp att utbilda sig till läkare i Polen. Tror nog att det räcker med ett betydligt mindre belopp. 1 till 1,5 miljoner

Det kostar med dagens kurs 900 000 kr. att genomföra 6 år på PUMS. CSN ger dig enbart 357 000 kr. i merkostnadslån. Det är enbart studiekostnaden, minus litteratur och leverne. Efter 6 år med studielån har du minst 2.5 millar i studielån.

Men jag vet givetvis inte om hon tog studielån för att finansiera uppehället. Därför jag tycker det är intressant med att en kvinna från orten lyckades göra det utan egna ekonomiska muskler. Men det har redan spekulerats i att farsan betalade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in