2019-09-02, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
Det har du lite fel .Det är märkligt nog att många små Brf i slottstaden och ribban har valt att ha kvar sina hyresrätter. Många poliser,läkare bor i området och de byter sina hyresrätter sinsimellan det kan vara en sådan bytesrätt eftersom hon hade egen lägenhet i möllan innan hon åkte till Polen och många år tillbaka blev möllan rikebarns kulturella område.En bytesrätt kan BRF kan aldrig neka.så det räcker med detta.Detta har inget med fallet att göra
Det skrivs tidigare i tråden, om jag nu förstått det rätt, att NAs syster tidigare bott i BOs lägenhet. Om så är fallet så är det väl kanske inte helt orelevant.
Citera
2019-09-02, 01:53
Medlem
Hur många inblandade gängfjantar är det de letar efter egentligen?
Givet: 1 mördare. 1 som körde flyktbilen. Sannolikt: 1 gängledare som beställt mordet, då han som sköt troligen var springpojke av nåt slag? Den som greps är misstänkt för medhjälp till mord, är det en av ovanstående 3, tex föraren?

Är det en fördel med många inblandade på så sätt att om man hittar en så kan man få ledtrådar om vilket gäng det handlar om, och därmed vilka övriga skyldiga är? Inte pga att någon snackar, men om man kan binda en till brottet, och samtidigt vet sen tidigare vilken konstellation denne har samröre med så kan man närma sig resten?
Citera
2019-09-02, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cotagen
Det skrivs tidigare i tråden, om jag nu förstått det rätt, att NAs syster tidigare bott i BOs lägenhet. Om så är fallet så är det väl kanske inte helt orelevant.
Lägenheten är orelevant.När kriminella ska hota någon söker de upp en och har med sig två idoter som ska göra så kallade jobbet.Han som hade problem med NA sökte säkert upp honom dagen innan skjutningen där BO bodde och hade säkert med GM med sig då GM får veta vem de ska skjuta.de skjuter dagen efter besöket för att Offret inte räknar med att de ska komma dagen efter.Det var därför NA var inte förberedd .
Citera
2019-09-02, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det var ingen hyresrätt hon bodde i, utan en BRF. Du behöver inte vara otrevlig, du vet ingenting om mig. Om du köper en hyresrätt begår du ett brott...
Wow då va hon kriminell ! Nu har vi ett nytt motiv ! Någon som blev sur som inte fick hennes lägenhet !
Citera
2019-09-02, 05:56
Medlem
Vad har hänt med bebisen? Hoppas ungen är i trygghet.. så hemskt och tragiskt fall!
Citera
2019-09-02, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Och vilka är det i huvudsak som ingår i dessa kriminella gäng då? Kalle, Johan och Gustav eller Ahmed, Yussuf och M'Bdengo?

Hade första och andra generationens invandrare i Sverige förekommit i en mer rimlig utsträckning, kanske 0,1-0,2 promille av befolkningen, så hade vi sluppit ha det så här. Då hade de haft en chans att bli en del av samhället istället för att som nu bo i enklaver väl åtskilda från svenskarna. Noll integration.

I Malmö finns det 315.000 invånare/35 skottlosningar=0,0001111111 så farligt är det.
Citera
2019-09-02, 06:25
Medlem
Citat:
Det var ingen hyresrätt hon bodde i, utan en BRF. Du behöver inte vara otrevlig, du vet ingenting om mig. Om du köper en hyresrätt begår du ett brott...

Rätt enkelt.
Den som har köpt lägenheten kanske hyr ut den.. Inget fel med det.
Citera
2019-09-02, 06:38
Avslutad
Citat:
Så hur får man en hyresrätt i attraktivaste delen av stan? Hur lång är kön?
Men vad fan spelar det för roll? Många värdar hyr gärna ut till en nybliven läkare, utan kötid el dylikt.
Citera
2019-09-02, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffins50
Vad har hänt med bebisen? Hoppas ungen är i trygghet.. så hemskt och tragiskt fall!
Barnet är på hemlig ort och skyddad identitet !
Citera
2019-09-02, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Hennes bröder tjänar enligt tråden 1 miljon per år. Hennes pappa är framgångsrik egenföretagare och bör ha i alla fall ett par miljoner. Det är bara svenska familjer som inte hjälper varandra.

Hehe, jag är egenföretagare sedan många år. Jag har inte ett par miljoner. Ingen annan småföretagare jag känner heller. Vore det så enkelt, skulle väl alla köra igång eller? Dock många som dig som tror det.
Citera
2019-09-02, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Kiosker mm. Han fuskar med skatten det framgår av företagets papper om man vill ha något att kritisera.

Kiosker.....ja, då lär det fuskas om du ska få några miljoner över, som någon påstod. Eller ens kunna leva på det...
Citera
2019-09-02, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hehe, jag är egenföretagare sedan många år. Jag har inte ett par miljoner. Ingen annan småföretagare jag känner heller. Vore det så enkelt, skulle väl alla köra igång eller? Dock många som dig som tror det.

Det får då stå för dig. Själv tycker jag annorlunda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in