2019-09-01, 06:23
Medlem
Jezebel82s avatar
Jaaaa han later superlaskig. San mamma,pappa,vanner polisen och statistik varnar en fin flicka for.... hela hennes liv.

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du skrämmer bort alla fina flickor med dina ideer om raskrig.
Flickorna tror du är en ny Charles Manson, och därför skyr de dig.
Försök och hitta en annan utväg än drömma om raskrig.
Citera
2019-09-01, 07:09
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madingo
Vad pratar du om, jag kan sätta mitt huvud här och nu, hade han varit i Malmö så hade han redan varit död, så mycket vet du, han blev ju skjuten och överlevde , finns en anledning varför han försvan från Malmö och åkte till Spanien och blev springpojke åt dom äldre där och fick kuk på köpet, lägg ner, han var tuff för sin ålder men ingenting mer en så, fatta en grej alla som springer runt och skryter bygger ett namn på det viset bevisar på att dom är fjortisar fortfarande, och klarar aldrig sig mer en till 25 års åldern om dom inte åker in på riktigt långa straff, det är. Den nya trenden mörda få rykte tjäna pengar och få såna äckliga pundar brudar som varit med hela Malmö,

Samma visa i Stockholm och Göteborg och överallt.

Vad menar du med att han fick kuk på köpet i Spanien?
Citera
2019-09-01, 09:31
Medlem
Hörde att polisen inte fått inte ett enda tips angående mordet - detta trots utspelen från många "kriminella" om att man nu planerat en gränsen för vad som anses vara "ett anständigt mord".
Borde ju finnas minst ett 20-tal i Malmö som vet vem som sköt, och varför. Dessutom växer den kretsen säkert stadigt över tid. Och ändå kommer samtliga dessa att hålla käften. Det om något bevisar ju existensen av parallellsamhällen och misstron mot det svenska samhället.
Citera
2019-09-01, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
En psykopat kan känna empati med sig själv.

Eh nä. Det är inte "empati" en psykopat känner med sig själv.
Citera
2019-09-01, 09:54
Medlem
Har man hört nått om 19åringen som blev häktad för medhjälp till mord? Jag tror att han snart kommer släppas och jag tror ärligt att han inte har någonting med detta att göra.
Är han så pass kriminell och känd i dom kretsarna så antar jag att människan är smartare än att använda en bil som står registrerad på honom.

Jag tror några andra har skrivit en bil på honom falsk för att ge polisen nys om att leta på fel ställe.
Han är oskyldig.
Citera
2019-09-01, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Har man hört nått om 19åringen som blev häktad för medhjälp till mord? Jag tror att han snart kommer släppas och jag tror ärligt att han inte har någonting med detta att göra.
Är han så pass kriminell och känd i dom kretsarna så antar jag att människan är smartare än att använda en bil som står registrerad på honom.

Jag tror några andra har skrivit en bil på honom falsk för att ge polisen nys om att leta på fel ställe.
Han är oskyldig.

Ja gud ja, kriminella, särskilt unga kriminella, brukar vara stora genier... aldrig att de skulle begå ett enda misstag någonsin...
Citera
2019-09-01, 10:26
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
NA har sedan frigivning legat lågt kanske kanske helt försökt överge sitt gamla kriminella liv.Har för mig sett polisnoteringar eller inlägg här om enstaka knarkförseelse samt någon fortkörning efter frigivningen men omöjligt reda ut sedan tråden till övervägande del består av personangrepp. Känslan är att NA ville lämna det kriminella livet men inte livet i Malmö. En del vänner från de gamla kretsarna kan ha känt avund mot honom och hans numera fina välordnade liv. Kan det vara så att någon liga försökt tvinga sig på honom för att anlita hans tjänster men då NA inte ställde upp blev han en råtta i deras ögon. En svikare med ett pris på huvudet. Hoppas NA hjälper till och låter svenskt rättsväsende klara upp mordet. Blir det en blodig vendetta som falangstriderna tidigare blir han skjuten förr eller senare. Alternativet är att fly Sverige med barnet men ändå kännas jagad var han än befinner sig.
Om det är som du påstår har han redan från första dagen pratat öppet med polisen om alla möjliga spår och lett dem till mördarna, för en sak är ju klar, han måste veta, vem som ligger bakom, han är ju ögonvittne och har sett mördarna. Då kan vi förvänta oss att mycket kriminellt avskum snart arresteras och att han och bebisen flyttar till annan ort/land och får skyddad identitet. Blir spännande att se gripanden som sker snart.
Citera
2019-09-01, 10:30
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Hörde att polisen inte fått inte ett enda tips angående mordet - detta trots utspelen från många "kriminella" om att man nu planerat en gränsen för vad som anses vara "ett anständigt mord".
Borde ju finnas minst ett 20-tal i Malmö som vet vem som sköt, och varför. Dessutom växer den kretsen säkert stadigt över tid. Och ändå kommer samtliga dessa att hålla käften. Det om något bevisar ju existensen av parallellsamhällen och misstron mot det svenska samhället.
Jag är övertygad om att ingen säger något. De vet att polisen kan inte kommer att skydda dem eller deras famljer.
Citera
2019-09-01, 10:32
Medlem
Klart någon har sagt något ! Tror inte Malmös kriminella vill ha polisen springande överallt och leta 🤔😂
Citera
2019-09-01, 10:54
Medlem
Mindbusinesss avatar
Odds för att detta klaras upp. Mycket höga.
”Det är stora skillnader mellan dödsskjutningar som lett till åtal på 1990-talet jämfört med de senaste åren. På 90-talet fälldes de allra flesta som åtalades, medan det på senare år är en större andel som frias.”
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7290491
Citera
2019-09-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erobter
Jag känner dem lite. De är alla framgångsrika, alla har bra jobb.
T.ex:
https://www.linkedin.com/in/diya-adawi-81235654/?originalSubdomain=se
https://www.linkedin.com/in/rina-adawi-5983b865/
Deras familj i norra Israel (Turan) är också framgångsrik. De är ganska kända där och har mycket goda relationer till det judiska samfundet.
Sluta vara löjlig. Naief hamnade så, men inte dem.
Att de är framgångsrika inom sitt yrke betyder inte per automatik att de är väl integrerade och hsr rent mjöl i påsen. Hur hsr de uppnått denna framgång? Hur uppfostrar de sina barn? Är du säker på att aga inte förekommer, det är vanligt i Mellanöstern men olagligt här om du inte kände till det. Har du kollat upp alla i t.ex. lexbase och gjort kreditupplysningar? Hur är det med barnens betyg och uppförande? Upplever grannarna och arbetskamraterna dem som en normal svensk familj?

Du snackar om familjefoton och vad du tror om dem efter att ha träffat en eller annan anhörig. Intressant att du duckar för alla frågor där svaret inte kommer från din egna uppfattning om mannens släkt.

För övrigt så får man väl innerligt hoppas atr socialen gör ett akut omhändertagande av den lilla flickan. De kan väl inte låta henne växa upp hos en tungt kriminell arab vars livsstil utsätter henne för livsfara? En man som inte drar sig för att använda våld mot andra men som släpper sitt spädbarn, överger sin hustru och flyr själv när hans förflutna hinner ikapp honom...?
Citera
2019-09-01, 11:12
Medlem
Mindbusinesss avatar
Enligt denna artikel saknas fortfarande 57 miljoner från rånet.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/teorin-mamman-skots-for-att-57-miljoner-saknas/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in