Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-31, 17:57
  #2869
Medlem
-Emmanuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
USA har nu terrorklassat Adrian Darya 1 och kaptenen Akhilesh Kumar skriver Pompeo på sin Twitter.



Karlen är bindgalen!

Ser nu att jag är tvåa på detta. Dock inget betalvägg på källa 2.

https://twitter.com/SecPompeo/status...21865566810112
https://home.treasury.gov/news/press-releases/sm765
Varför är Sigal Mandelker galen? Om det är honom du menar. Och vad tror du att konsekvenserna kan bli?
Citera
2019-08-31, 18:33
  #2870
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Emmanuel
Varför är Sigal Mandelker galen? Om det är honom du menar. Och vad tror du att konsekvenserna kan bli?

??? Sigal Mandelker är en kvinna ser jag på Google. Jag vet inte vem detta är. Vet inte vad du pratar om.

Jag avsåg Mike Pompeo som har som livsuppgift att destabilisera Syrien och hjälpa Al-Qaeda i Syrien framåt. En svårt sjuk människa.
Citera
2019-08-31, 20:08
  #2871
Medlem
-Emmanuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
??? Sigal Mandelker är en kvinna ser jag på Google. Jag vet inte vem detta är. Vet inte vad du pratar om.

Jag avsåg Mike Pompeo som har som livsuppgift att destabilisera Syrien och hjälpa Al-Qaeda i Syrien framåt. En svårt sjuk människa.
Då förstår. Hm, där blev jag allt lite förvirrad.
Citera
2019-09-01, 01:15
  #2872
Medlem
I-van-Toers avatar
Tankern har verkligen snurrat omkring norr om Cypern de senaste två dagarna. När man tror att man ser vart den är på väg så lägger den om kursen. Just nu ligger den i stort sett mellan Cyperns norra udde och Latakia, Syrien. En gir åt babord och den kan hyfsat snabbt vara inne på syriskt vatten. Just nu, i skrivande stund, så kan tankern inte vara långt ifrån den ryska marinen.
Citera
2019-09-01, 01:29
  #2873
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Tankern har verkligen snurrat omkring norr om Cypern de senaste två dagarna. När man tror att man ser vart den är på väg så lägger den om kursen. Just nu ligger den i stort sett mellan Cyperns norra udde och Latakia, Syrien. En gir åt babord och den kan hyfsat snabbt vara inne på syriskt vatten. Just nu, i skrivande stund, så kan tankern inte vara långt ifrån den ryska marinen.

Hur tänker du då? Alltså ryska marinen?
Citera
2019-09-01, 01:35
  #2874
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hur tänker du då? Alltså ryska marinen?

Vad tror du jag menar? Tankern ligger nu så nära rysk inflytandesfär som den inte gjort sedan den lämnade Iran för flera veckor sedan. Tror du man har navigerat dit av en slump?
Citera
2019-09-01, 01:41
  #2875
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Vad tror du jag menar? Tankern ligger nu så nära rysk inflytandesfär som den inte gjort sedan den lämnade Iran för flera veckor sedan. Tror du man har navigerat dit av en slump?

Nej men tror du att Ryssland har eget vatten?
Citera
2019-09-01, 01:52
  #2876
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nej men tror du att Ryssland har eget vatten?

Ja, Ryssland har "territorialvatten" från Latakia till Tartus och en bit västerut in i Medelhavet. Vadå? Visste du inte det? Är du så naiv, herr sjökapten? Så nu ligger alltså tankern väldigt nära det området som Ryssland ser som sitt. Skall tilläggas att det sedan flera år finns mist två Kilo-klass-ubåtar som snurrar runt vid Cypern och Syrien. Samt det ovanför vattenytan på länken nedan. Är du bara ute efter att trolla igen?

Russian fleet in the Mediterranean
http://acloserlookonsyria.shoutwiki...._Mediterranean
Citera
2019-09-01, 01:58
  #2877
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ja, Ryssland har "territorialvatten" från Latakia till Tartus och en bit västerut in i Medelhavet. Vadå? Visste du inte det? Är du så naiv, herr sjökapten? Så nu ligger alltså tankern väldigt nära det området som Ryssland ser som sitt. Skall tilläggas att det sedan flera år finns mist två Kilo-klass-ubåtar som snurrar runt vid Cypern och Syrien. Samt det ovanför vattenytan på länken nedan. Är du bara ute efter att trolla igen?

Russian fleet in the Mediterranean
http://acloserlookonsyria.shoutwiki...._Mediterranean

Ryssen hyr ett par hamnstäder av Syrisk diktatur, sen gammalt. Men svara då din lilla jävla kretin på hur långt utanför dess hamnområde som gäller som ryskt
Citera
2019-09-01, 02:11
  #2878
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ryssen hyr ett par hamnstäder av Syrisk diktatur, sen gammalt. Men svara då din lilla jävla kretin på hur långt utanför dess hamnområde som gäller som ryskt

Personangrepp när argumenten tryter ser jag. Föga överraskande när man har med mytomaner att göra. Gränsen går någonstans där tankern ligger just nu, mellan Cyperns norra udde och Latakia. Det är därför den är där just nu. Det har förmodligen att göra med räckvidd för diverse installationer (radar och eldkraft) samt responstid för flyg och robotar och den kapaciteten man vet att man förfogar över. Säg någonstans runt latitude N 34 longitude E 35 kanske? Kan du navigera dit, eller behöver du hjälp?
__________________
Senast redigerad av I-van-Toer 2019-09-01 kl. 02:30.
Citera
2019-09-01, 02:18
  #2879
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Personangrepp när argumenten tryter ser jag. Föga överraskande när man har med mytomaner att göra. Gränsen går någonstans där tankern ligger just nu, mellan Cyperns norra udde och Latakia. Det är därför den är där just nu. Det har förmodligen att göra med räckvidd för diverse installationer (radar och eldkraft) samt responstid för flyg och robotar och den kapaciteten man vet att man förfogar över. Säg någonstans runt latitude N 35 longitude E 35 kanske? Kan du navigera dit, eller behöver du hjälp?

Ge länk på ryskt territorialvatten, jag skiter fullständigt i din utsago. (jag är fortfarande sjökapten som Inte seglar färja) din lilla arbetslösa tönt
Citera
2019-09-01, 02:31
  #2880
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ge länk på ryskt territorialvatten, jag skiter fullständigt i din utsago. (jag är fortfarande sjökapten som Inte seglar färja) din lilla arbetslösa tönt

Vadå länk? Tror du de riktiga gränserna mellan stater går att hitta på internet? På allvar alltså? Jag gav dig en ungefärlig gräns som alla med åtminstone lite allmänbildning vet vad det handlar om. Säg någonstans runt latitude N 34 longitude E 35 kanske? Är det så jävla svårt att kolla upp? Som nedan, ungefär.

Ungefär här.
https://www.findlatitudeandlongitude...8#.XWsQ8GRS-t_
__________________
Senast redigerad av I-van-Toer 2019-09-01 kl. 02:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback