Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-29, 14:45
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Men bilen var alltså registrerad på den anhållne som man antar har ett finger i syltburken i den här fadäsen?

Japp.
Citera
2019-08-29, 14:47
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Själv tror jag att när oerfarna, okunniga personer med personlighetsstörning, dålig impulskontroll och IQ på ca 75 ska utföra något liknande stressande under tidsfrist, så kan resultatet bli en aning slumpartat, d.v.s. just helt random. Nu kanske inte samtliga nämnda egenskaper stämmer in, men sannolikt är det inte direkt en professionell insatsstyrka vi talar om.

Min första tanke när jag såg fotot var faktiskt att det ser ut som en afrikan, kanske speciellt en somalier. Något med kroppshållningen, kroppsproportionerna eller springstilen som gav det intrycket. Men å andra sidan skulle jag inte dra för stora växlar på det (eller snarare inte göra det alls), då jag inte vet om jag verkligen kan se sådant på ett foto med en maskerad man. Det var som sagt bara en spontan tanke hos mig när jag såg fotot.

Utan att alls veta dessa äckels impulskontroll, IQ, adrenalinpåslag och/eller drogpåverkan så anser jag ändå att man icke sätter gröngölingar på ett slikt uppdrag - tror dessa varit med om flertalet skjutningar förut, även om tillvägagångssättet pekar åt ett annat håll. Slarvigt utförande, det var det, men alla kan ha en dålig dag på jobbet. Med detta sagt så är de säkerligen relativt rutinerade vid skjutningar och vapen, men fortfarande unga. Att de inte är proffs är vi dock helt eniga i.

Angående etnicitet så är jag ganska övertygad om att jag har rätt - dels för brottets allvarlighet och total brist på empati - samt det berömda löpsteget. Allt jag framför är självklart, som alla andra, mina egna spekulationer, funderingar, tankar - fantasier om ni så vill! Påstår aldrig att jag har helt rätt (tror jag), det får alltid framtiden och en ev. dom påvisa...
Citera
2019-08-29, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Minst sagt egendomligt att han blir häktad så vida det inte är ett villospår som polisen lägger ut. Han har alibi och troligen ingen kännedom om att någon använde hans bil under måndagen. Eller kördes han till rättegången med den här bilen? Intressant skulle vara att veta hur den avställda Mercedeskombin förvarades innan och vem/vilka som hade tillgång till bilens nyckel. Att mordvapnet lämnas kvar i bilen kan inte ägaren lastas för.
Lutar väl att det isåfall blir utredningshäktning. En vecka. Men då måste det finnas några trådar man menar att man har kvar att nysta upp.
Citera
2019-08-29, 14:50
Medlem
Enligt Sydsvenskans artikel ska spåren leda till en person som varit frihetsberövad i flera
mordutredningar. Finns egentligen bara ett fåtal av dessa och nästan alla sitter i spansk förvar samt att den ena är efterlyst. Däremot stämmer det på Grub*s*c som numera hänger uppe i Helsingborg. Han har varit häktad i minst 3 mordutredningar vad jag vet.

i = *
Citera
2019-08-29, 14:51
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Minst sagt egendomligt att han blir häktad så vida det inte är ett villospår som polisen lägger ut. Han har alibi och troligen ingen kännedom om att någon använde hans bil under måndagen. Eller kördes han till rättegången med den här bilen? Intressant skulle vara att veta hur den avställda Mercedeskombin förvarades innan och vem/vilka som hade tillgång till bilens nyckel. Att mordvapnet lämnas kvar i bilen kan inte ägaren lastas för.
Farbror blå har nog fått derektiv om att klämma alla tänkbara både teoretiskt och praktiskt på både pulsen och pungen.
Han kommer med all sannolikhet att få sitta ett tag i häkte oavsett om han kan bindas som delaktig eller är helt oskyldig när det gäller inblandning i denna avrättning
Citera
2019-08-29, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Ja och Ghara men även Nydala med Bilal och Zaki (som sitter inne) Hassoun och det gänget.Användaren Blatter 167 har letat upp att Bilal Har kopplingar till de anhållna på Drottninghög men inget är bekräftat. Nydalagänget har tidigare tagit uppdrag som torpeder. Någon som har mer info som kan befräfta rätt eller fel?

Min första tanke var att några från Nydala/Hermodsdal eller Lindängen är inblandade. Samtidigt är ju de grabbarna ganska rutinerade så de borde inte ha betett sig på det här sättet.
Citera
2019-08-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Brände man upp sin egna flyktbil som var registrerad på den anhållne? Det här låter ju galet idiotiskt.
Lutar väl åt att den anhållne endast har varit målvakt på bilen.
Citera
2019-08-29, 14:59
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Var de verkligen omaskerade så talar detta än mer för att både kvinnan och mannen var måltavlor och skulle tas av daga. Eller, att de verkligen var orutinerade... Men, man måste ändå, om de nu var omaskerade, tala om en osedvanligt korkade GM - detta då det inte går att undvika vittnen på en sådan plats, vid den tiden på förmiddagen.

Kanske är nerknarkade gröngölingar, ändå? Har jag för en gång skulle fel? Är världen på väg att gå under? Ur led är tiden?

Citera
2019-08-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Enligt Sydsvenskans artikel ska spåren leda till en person som varit frihetsberövad i flera
mordutredningar. Finns egentligen bara ett fåtal av dessa och nästan alla sitter i spansk förvar samt att den ena är efterlyst. Däremot stämmer det på Grub*s*c som numera hänger uppe i Helsingborg. Han har varit häktad i minst 3 mordutredningar vad jag vet.

i = *

Om han är inblandad förklarar det ju saken om varför någon så kallblodigt kunde skjuta BO i huvudet.

Vad är det med denna Davidshallsgatan 23 i malmö där många är skrivna? Vem är hyresvärd/fastighetsägare?
Citera
2019-08-29, 15:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Lutar väl åt att den anhållne endast har varit målvakt på bilen.

Ja antingen det eller så försökte man sätta dit honom. Men visar det sig att han var på platsen så får han det nog svårt att bortförklara det.
Citera
2019-08-29, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Glöm inte bort att där suttit frihetsberövade i två olika mord på Docentgatan. I det ena mordet har H*ss*n Sh*rif suttit misstänkt för mordet på Kazaz, N*bil G*ss*d har suttit för medhjälp och tillhör mekkys gäng. Habs lägenhet på Professorsgatan har blivit pepprad många gånger. En annan jag tänker på som kan va möjlig kandidat är Y’omok

Enligt Sydsvenskans artikel skulle den utpekade malmöbon som figurerat i olika mordutredningar ha en koppling till Drottninghögnätverket som den nu häktade 19-åringen ingår i. Kan du koppla ihop någon av dom du nämner med Drottninghögsnätverket? Eller är det den där Bilal el halabi det gäller? Han är vän med en i nätverket på Facebook enligt användaren Blatter187 :

(FB) En skjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019 (kvinna avliden)
Senast redigerad av Pazzamo 2019-08-29 kl. 15:13.
Citera
2019-08-29, 15:10
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
19-åringen blir häktad på den lägre misstankegraden på samtliga punkter.

Citat:
19-åringen häktas som skäligen misstänkt, den lägre misstankegraden. Det innebär i första skedet en häktningstid på en vecka.
Malmö tingsrätt konstaterar att det är av synnerliga skäl att den misstänkte tas i förvar och får restriktioner.

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-2...aktningsdomare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in