Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Själv tror jag att när oerfarna, okunniga personer med personlighetsstörning, dålig impulskontroll och IQ på ca 75 ska utföra något liknande stressande under tidsfrist, så kan resultatet bli en aning slumpartat, d.v.s. just helt random. Nu kanske inte samtliga nämnda egenskaper stämmer in, men sannolikt är det inte direkt en professionell insatsstyrka vi talar om.
Min första tanke när jag såg fotot var faktiskt att det ser ut som en afrikan, kanske speciellt en somalier. Något med kroppshållningen, kroppsproportionerna eller springstilen som gav det intrycket. Men å andra sidan skulle jag inte dra för stora växlar på det (eller snarare inte göra det alls), då jag inte vet om jag verkligen kan se sådant på ett foto med en maskerad man. Det var som sagt bara en spontan tanke hos mig när jag såg fotot.
Utan att alls veta dessa äckels impulskontroll, IQ, adrenalinpåslag och/eller drogpåverkan så anser jag ändå att man icke sätter gröngölingar på ett slikt uppdrag - tror dessa varit med om flertalet skjutningar förut, även om tillvägagångssättet pekar åt ett annat håll. Slarvigt utförande, det var det, men alla kan ha en dålig dag på jobbet. Med detta sagt så är de säkerligen relativt rutinerade vid skjutningar och vapen, men fortfarande unga. Att de inte är proffs är vi dock helt eniga i.
Angående etnicitet så är jag ganska övertygad om att jag har rätt - dels för brottets allvarlighet och total brist på empati - samt det berömda löpsteget. Allt jag framför är självklart, som alla andra, mina egna spekulationer, funderingar, tankar - fantasier om ni så vill! Påstår aldrig att jag har helt rätt (tror jag), det får alltid framtiden och en ev. dom påvisa...