2019-08-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Ex-kriminell: Dörren är öppnad för att skjuta kvinnor
”Johan är inte förvånad över att våldet riktas mot anhöriga. Gränserna har flyttats fram och våldet har eskalerat.
– Detta var klart och tydligt ett meddelande. Att man även ger sig på familjen.”
Logiken är följande: Om en kriminell tar till en våldsmetod möter alltid motståndaren upp med samma maktmedel eller något värre. Så fungerar den undre världens maktbalans.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLbr8m/ex-kriminell-dorren-ar-oppnad-for-att-skjuta-kvinnor

Våldet vrids upp än mer. Frågan är vem som står näst på tur!
Citera
2019-08-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Ex-kriminell: Dörren är öppnad för att skjuta kvinnor
”Johan är inte förvånad över att våldet riktas mot anhöriga. Gränserna har flyttats fram och våldet har eskalerat.
– Detta var klart och tydligt ett meddelande. Att man även ger sig på familjen.”
Logiken är följande: Om en kriminell tar till en våldsmetod möter alltid motståndaren upp med samma maktmedel eller något värre. Så fungerar den undre världens maktbalans.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLbr8m/ex-kriminell-dorren-ar-oppnad-for-att-skjuta-kvinnor

Ungefär så fungerar det.
Gällande detta fall så är frågan om BOs man är kapabel till hämnd. Krävs tålamod, kapacitet, o vilja.. samt även att han tiger närmaste tiden.
Citera
2019-08-28, 19:44
Medlem
Det verkar vara delade meningar blan vittnena om vem som bar barnet.

En del säger tvärsäkert att mannen bar på det till en början och dessutom i bärsele (enligt några av dem).
Andra säger att mamman bar på det.

Kan något av följande ha hänt?

1. Pappan bar på det tills gärningsmännen dök upp men tappade/satte ner det innan han sprang. Varpå mamman plockade upp det. Då kan han inte gärna haft bärsele dock för det tar tid att få en unge ur en sådan.

2. Pappan bar på det OCH sprang med det i sele. Han satte först ner det när han kom tillbaks. Vissa säger att han slet av sig tröjan. Kan det ha varit bärselen han försökt kränga av ?
Citera
2019-08-28, 19:46
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Våldet vrids upp än mer. Frågan är vem som står näst på tur!

Skulle tro att det är poliser som kommer att attackeras med automatvapen redan nästa helg.

Här har ni blattevåldet.
Citera
2019-08-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Han kommer få skyddad identitet oavsett efter denna händelse.

Dream on att han skulle få vårdnaden om ungen. Har läst tillräckligt om vårdnadstvister gällande kriminella för att veta att han inte har en chans. Umgängesrätt, ja. Vårdnad? Absolut inte.

Behöver inte drömma vidare... har jobbat länge, varit i rätten regelbundet och där vittnat som sakkunnig och jag har sett så många vansinniga fall där föräldrar behller vårdnad om sina barn... definitivt trots kriminalitet och absolut absolut trots visst missbruk.
Spelar liksom ingen roll vad folk t r o r, då jag sett det.

Sen finns det gränser naturligtvis och lever han nu bevisligen som yrkeskriminell jada jada, så är det en annan sak. Missbrukar han tungt eller utsätter barnet för fara, medvetet eller omedvetet, då är det kört.
Men... det ska ju kunna påvisas i rätten också, och det enda underlag en utredare från soc har är i stora drag utdrag från belastnings- och misstankeregister.

Ska säga att jag också sett folk förlora vårdnaden på rena spekulationer och långt mindre allvarliga situationer än det jag skrev ovan, så det är ett lotteri.

Barnperspektiv är ett jävla missbrukat ord som man kan slänga sig med när det passar. Skulle man efterleva detta skulle massvis med barn omhändertas omedelbart. Tyvärr är inte världen perfekt.
Citera
2019-08-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Njae... Avsaknad av puls är faktiskt en jättebra anledning att utföra HLR.

Typ så...
Sen är det ju faktiskt bara läkare som får konstatera dödsfall så en person kan vara död hela vägen in med ambulansen utan att kunna dödförklaras.
Citera
2019-08-28, 19:50
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mkrona
Behöver inte drömma vidare... har jobbat länge, varit i rätten regelbundet och där vittnat som sakkunnig och jag har sett så många vansinniga fall där föräldrar behller vårdnad om sina barn... definitivt trots kriminalitet och absolut absolut trots visst missbruk.
Spelar liksom ingen roll vad folk t r o r, då jag sett det.

Sen finns det gränser naturligtvis och lever han nu bevisligen som yrkeskriminell jada jada, så är det en annan sak. Missbrukar han tungt eller utsätter barnet för fara, medvetet eller omedvetet, då är det kört.
Men... det ska ju kunna påvisas i rätten också, och det enda underlag en utredare från soc har är i stora drag utdrag från belastnings- och misstankeregister.

Ska säga att jag också sett folk förlora vårdnaden på rena spekulationer och långt mindre allvarliga situationer än det jag skrev ovan, så det är ett lotteri.

Barnperspektiv är ett jävla missbrukat ord som man kan slänga sig med när det passar. Skulle man efterleva detta skulle massvis med barn omhändertas omedelbart. Tyvärr är inte världen perfekt.
Mördar man folk genom avrättning ska man sitta tills man dör anser de flesta. Dock ser det inte ut så. Vad anser duom det?
Citera
2019-08-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Ingen normal kvinna med ett fyra månaders spädbarn i famnen springer mot fara för barnet.

Det är en reflex att man försöker hjälpa den man älskar.
Helt säkert skulle en normal man göra samma sak.
Alla är inte rädd och springer åt andra hållet.
Man handlar helt enkelt reflexmässigt i farliga situationer.

Du kan bara inte förstå det eftersom du själv hade stuckit.
Naturligtvis kommer barnet beundra din modiga mamma när han/hon blir vuxen och förstår hur hon handlade, sorgligt men ändå modigt.
Citera
2019-08-28, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MannenNr2
Han har blandat ihop fallen. Det är fel brottsregister helt enkelt.

Har han blandat ihop fallen? Sitter han och kommenterar i tråden utifrån en annan kriminell i en annan tråd? Hur fan är det ens möjligt?

Men då är det ju jätteviktigt att rätt blir rätt så inte folk sitter och kommenterar utifrån det där stolleriet.

NA har en fängelsedom för B-rånet, därefter har han två domar, rätt? En för olovlig körning?
Citera
2019-08-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Ungefär så fungerar det.
Gällande detta fall så är frågan om BOs man är kapabel till hämnd. Krävs tålamod, kapacitet, o vilja.. samt även att han tiger närmaste tiden.
Den ultimata hämnden måste väll vara att få in 2-3 st på livstids fängelse. Har han bestämt sig för att leva ett icke kriminellt liv så är det valet lätt
Citera
2019-08-28, 19:56
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jag tänkte också att det var fegt att lämna sin kvinna o avkomma, för att själv sätta sig säkerhet.
Har tänkt om- han kanske istället stack iväg för han trodde att de bägge skulle följa efter honom.
Han lät inte instinkten styra sig, han kanske tänkte
-jag måste få bort dem från min familj.
Det visade sig vara fel .

Haha, önsketänkande.. några uppenbara fel i resonemanget:

1. En ensam arab springer alltid, oavsett motstånd.
2. En arab kan inte styra sina instinkter, de handlar enbart på inpuls.
3. En arab har obefintlig förmåga till strategiskt/taktiskt handlande och obefintlig konsekvensanalys.

OnT
Jag ser inget underligt i att läkaren åkte på propp, de senaste åren har gatan förråats hela tiden. Värre saker (dödligt våld mot småbarn) har hänt massor med gånger, allt handlar om att få sin vilja igenom. Finns bara två regler; agera först & ge inte chansen att kontra.

Familjen + övriga blodsband är ”in play” vilket jag välkomnar, först då kommer dessa blattefamiljer förstå värdet (egenvärdet iaf) av att fostra sina terrorister till avkommor.

Fadern ska visst äga godisbutiker (en kedja?), vilka bolag driver han? Hur tät är han och vilka kontakter kan han tänkas ha? Hade hon några bröder/farbröder/kusiner/osv som är aktiva i malmöspelet? Intressant för storleken på den kommande belöningen som kommer sättas på mördarnas huvuden.

Är det 100% att inte även BO familj har fiender?

En allmän fråga, finns det något enda exempel (i Sverige) på en palestinier som har färre än 25 avsnitt i sitt belastningsregister? De är ju immuna mot utvisning då de är klassade som stadslösa, vilket verkar vara deras enda resurs för försörjning.
Citera
2019-08-28, 19:58
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det är en reflex att man försöker hjälpa den man älskar.
Helt säkert skulle en normal man göra samma sak.
Alla är inte rädd och springer åt andra hållet.
Man handlar helt enkelt reflexmässigt i farliga situationer.

Du kan bara inte förstå det eftersom du själv hade stuckit.
Naturligtvis kommer barnet beundra din modiga mamma när han/hon blir vuxen och förstår hur hon handlade, sorgligt men ändå modigt.

Ingen normal mamma med ett spädbarn i famnen gör så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in