Citat:
Ursprungligen postat av
Sportkillengbg
Min gissning vad som ligger bakom efter att läst tråden, jag kände inte till förehavandena innan med sambon/makens delaktighet i rånet i DK:
Men gissningsvis är det anledningen till mordet. Någon skrev; men då borde de skjutit sambon/maken också, alternativt bara honom.
Men nej: jag gissar att de varit på honom på sistone, krävt honom på pengar: eventuell del av rånbytet som ej kommit tillrätta.
Han säger att han inte vet var de pengarna är, de tror honom inte. Därför skjuter de hans sambo/fru för att visa att de menar allvar.
Hade de skjutit honom idag är ju de pengarna för alltid förlorade.
Nu har de visat att de agerar och kommer naturligtvis se till att de får pengarna de tror han gömt undan. Det var hans sista chans så att säga: får de inte pengarna nu så ligger det i farans riktning att de knäpper honom inom snar framtid. Givetvis får han ju skyddad identitet nu och kommer få ett skyddat boende på annan ort.
Detta är min gissning, inte alls insatt i fallet men skulle jag gissa på nåt så är det detta.
Har förövarna inte gjort några misstag i detta mord tror jag inte de åker fast. De kommer ju naturligtvis inte prata eller yppa nåt till Polisen: den som gör det kommer ju skriva under sin dödsdom, likaså kommer inga vittnen vittna här, jag skulle aldrig göra det om jag iakttagit något eller någon som kunde peka ut en förövare i detta mord.
Om man verkligen vet något så borde man ju se till att verkligen tipsa polisen.
Som du kanske förstår så är det verkligen farligare att veta, och hålla tyst.
DÅ kommer man att tystas för gott.Man vet för mycket,och kommer att "tas bort".Man utgör ett hot.
Har man däremot berättat vad man vet, och mördarna hamnar inom lås i 14 år, så har man i vart fall
fortsatt liv så länge de sitter i förvar och fått ett långt fängelsestraff.
Och kan man byta bostadsort och bryta med kriminella gänget så kan livet bli så långt man själv vill.