2019-08-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
. Vad är motivet då ?
Kan vara nåt groll som ligger lååångt tillbaka i tiden.Ibland väntar dom med att utkräva
hämnden för att inte dådet skall leda till att inget ljus sätts på dem.Det måste i så fall vara
förträffligt för dom när alla fokuserar på Zigenar-rättegången.Bara spec från mig naturligtvis
Citera
2019-08-26, 23:04
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Just det Karlinge Flashbacks egen pappskalle.

Eftersom du tydligen känner till motivet kan väl du upplysa oss andra om vem gärningsmannen är.

För oss andra som inte är allvetande, så är det inte otroligt att man kör kombon skjutvapen och skyddsväst när man är ute och ska ha ihjäl folk som kanske skjuter tillbaka eller om nån polispatrull råkar ha vägarna förbi..

Din jubelåsna.

Skyddväst för att avrätta en mamma med skott i skallen bakifrån. Vore väl smartare att kunna ränna därifrån smidigt och snabbt?

Tack för titeln!
Citera
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Trams, risken att som vanlig medborgare bli skjuten mäts i promille! Misshandlad nedslagen och rånad är en helt annan sak!

Säg det till den skjutne läkaren idag. Eller till fastighetsskötaren/vaktmästaren som blev skjuten en morgon för att han väckte en kriminell när han utförde sitt jobb i Malmö för ett tag sedan. Det är nya tider nu, det är ett annat Sverige idag med andra kulturer och värderingar. Detta är bara början, och det kommer bara att bli värre framöver.

Du kanske ska vakna någon gång?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-08-26 kl. 23:11.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Carolin Hakim tror jag inte att hon heter, Hakim är förnamnet på män i Nordafrika så Carolin Hakim kan ni stryka. Kan mycket väl vara så att pappan till bebisen heter Hakim?

Nej Karolin var inte gift.
https://www.ratsit.se/19880523-Karolin_Behnaz_Hakim_Malmo/0FKE2G0EkufaHE7koQ_3r4RiZ8Y406civ6SWs1-xNug
Citera
2019-08-26, 23:05
Bannlyst
Var den skjutna kvinnan invandrare?
Citera
2019-08-26, 23:06
Medlem
You guys should be ashamed of yourself. What kind of people are you? Wasting their time discussing bullshit on the internet?
I don't live in Sweden and translated what you wrote with google. We are Persians, we are wealthy people, we are secular people, not Muslims. None of us are. Unfortunately this guy with whom she was together (they were not married, but lived together and she became a mother recently) had a shady background. We didn't know about this. This guy was very wealthy, the family seemed decent and upper class, they were of Swedish-Palestinian background (which to be honest I didn't like too much but I didn't say anything, because it's her decision and they are secular people, very much involved in Swedish society).
Unfortunate what happened to her. She finished university 4 years ago and was becoming a surgeon, always positive, she didn't deserve it.

That was my only comment. I won't write anything anymore.
Citera
2019-08-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sportkillengbg
Min gissning vad som ligger bakom efter att läst tråden, jag kände inte till förehavandena innan med sambon/makens delaktighet i rånet i DK:

Men gissningsvis är det anledningen till mordet. Någon skrev; men då borde de skjutit sambon/maken också, alternativt bara honom.

Men nej: jag gissar att de varit på honom på sistone, krävt honom på pengar: eventuell del av rånbytet som ej kommit tillrätta.

Han säger att han inte vet var de pengarna är, de tror honom inte. Därför skjuter de hans sambo/fru för att visa att de menar allvar.

Hade de skjutit honom idag är ju de pengarna för alltid förlorade.

Nu har de visat att de agerar och kommer naturligtvis se till att de får pengarna de tror han gömt undan. Det var hans sista chans så att säga: får de inte pengarna nu så ligger det i farans riktning att de knäpper honom inom snar framtid. Givetvis får han ju skyddad identitet nu och kommer få ett skyddat boende på annan ort.

Detta är min gissning, inte alls insatt i fallet men skulle jag gissa på nåt så är det detta.

Har förövarna inte gjort några misstag i detta mord tror jag inte de åker fast. De kommer ju naturligtvis inte prata eller yppa nåt till Polisen: den som gör det kommer ju skriva under sin dödsdom, likaså kommer inga vittnen vittna här, jag skulle aldrig göra det om jag iakttagit något eller någon som kunde peka ut en förövare i detta mord.
Om man verkligen vet något så borde man ju se till att verkligen tipsa polisen.
Som du kanske förstår så är det verkligen farligare att veta, och hålla tyst.
DÅ kommer man att tystas för gott.Man vet för mycket,och kommer att "tas bort".Man utgör ett hot.
Har man däremot berättat vad man vet, och mördarna hamnar inom lås i 14 år, så har man i vart fall
fortsatt liv så länge de sitter i förvar och fått ett långt fängelsestraff.
Och kan man byta bostadsort och bryta med kriminella gänget så kan livet bli så långt man själv vill.
Citera
2019-08-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zolden
Neger GM kommer troligtvis åka fast, utifrån nivån på hela förloppet.

Solklart att det är en neger, syns på rörelserna.
Bara en neger skulle utföra ett mord i den typen utav kläder, förstora skor och brallor. Troligtvis från tex Eritrea eller dylikt om man utgår ifrån längd/kroppsbyggnad.

förutom att den snabbaste löparen är svart, inte vit/arab .. afrikanska män är starka, de dominerar nästan i varje fotbollslag i Europa ... titta bara på lagen! också inom basketindustrin i USA!
Citera
Medlem
Citat:
MALMÖ. Hon var precis där hon ville vara i livet.

Kvinnan strålade av lycka över att ha blivit mamma – och hon såg fram emot att ta nästa steg i läkarkarriären.

På måndagsförmiddagen sköts hon till döds när hon var ute och gick med sitt lilla barn i famnen.

https://www.aftonbladet.se/a/0nkORG

Saknar ord att barn ska behöva se deras
förälder dödas
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Finns ingen hederskodex kvar numera.

Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Jag vet inte om den perioden stämmer, men du har en poäng där.

Som jag har skrivit tidigare i tråden så försvann den så sakteligen efter att knarket hade tagit över och i slutet av 1970-talet och i det tidiga 1980-talet så fanns i stort sett denna hederskodex endast kvar hos de gamla erfarna kriminella.

De gängkriminella i t. ex. dagens Malmö vet inte ens vad det ordet betyder. Om de ens har hört det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Polisen verkar ganska övertygad om att bilbranden hänger ihop med mordet:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/en-gripen-efter-mordet-pa-ribersborg

Flera beväpnade män med huvor och bilbrand. Det ser nästan ut som ett bankrån eller något åt det hållet. Men varför i så fall skjuta tjejen?
Citera
2019-08-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
K-falangen tycks vara kvar och de va M-falangen som utraderades, K-falangen består av albaner vad jag förstått de som, och kan kopplas till årens senaste skjutningar nere i Malmö.

Ok. Då är de väl nöjda att ha blivit av med konkurrerande M. Har säkert fullt upp med att hålla ställningarna mot andra gäng nuförtiden. Så frågan är vad de kan ha kvar för unfinished business med någon som haft kopplingar till M. Förstår inte vad en enskild person, som inte ens direkt varit med i M utan haft kopplingar till dem, skulle kunna ha för skuld, om det nu handlar om det. Hur brukar skulder uppkomma i dessa sammanhang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in