Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-22, 10:08
  #33109
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
På vilket sätt är man psykiskt sjuk ifall man avskyr människor som följer en religion där man själv definieras som slavboskap?
Goyim were born only to serve us. Without that, they have no place in the world - only to serve the People of Israel,. Why are gentiles needed? They will work, they will plow, they will reap. We will sit like an effendi and eat. That is why gentiles were created.

Ovadia Yosef
Det skulle inte förvåna mig om Fri i hemlighet håller med det där citatet. Alla judar som är nationalister för Israel, alltså sionister, är ju bra allierade enligt Fri.
Citera
2019-08-22, 10:25
  #33110
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det skulle inte förvåna mig om Fri i hemlighet håller med det där citatet. Alla judar som är nationalister för Israel, alltså sionister, är ju bra allierade enligt Fri.
Uttalandet kommer ifrån den mest vördade av deras rabbiner och är fast förankrat i den judiska toran: judendomen i ett nötskal.
Citera
2019-08-22, 11:57
  #33111
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
På vilket sätt är man psykiskt sjuk ifall man avskyr människor som följer en religion där man själv definieras som slavboskap?
Goyim were born only to serve us. Without that, they have no place in the world - only to serve the People of Israel,. Why are gentiles needed? They will work, they will plow, they will reap. We will sit like an effendi and eat. That is why gentiles were created.

Ovadia Yosef
De judar som kritiseras, som George Soros, är inte alls religiösa! Många politiskt ledande judar är världens värsta Israel-hatare. Att bortse från vad en individ säger och gör och bara tro att alla som tillhör en viss folkgrupp är med i någon slags världskonspiration, fast många av dem helt klart arbetar och talar för motsatsen, är som att stoppa in båda fötterna i munnen. Imponerande akrobatiskt, men inte bra på något sätt.
Citera
2019-08-22, 12:03
  #33112
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
De judar som kritiseras, som George Soros, är inte alls religiösa! Många politiskt ledande judar är världens värsta Israel-hatare. Att bortse från vad en individ säger och gör och bara tro att alla som tillhör en viss folkgrupp är med i någon slags världskonspiration, fast många av dem helt klart arbetar och talar för motsatsen, är som att stoppa in båda fötterna i munnen. Imponerande akrobatiskt, men inte bra på något sätt.
Du svarade inte på frågan: På vilket sätt är man psykiskt sjuk ifall man avskyr människor som följer en religion där man själv definieras som slavboskap?
Citera
2019-08-22, 12:13
  #33113
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Du svarade inte på frågan: På vilket sätt är man psykiskt sjuk ifall man avskyr människor som följer en religion där man själv definieras som slavboskap?
De flesta judar i världen är sekulära och tror inte på spöken, eller åtminstone inte den där flera tusen år gamla varianten av spökhistoria.
Citera
2019-08-22, 12:21
  #33114
Avstängd
wwrs avatar
Intressant att ni diskuterar judefrågan i AfS-tråden.

AfS bedriver ju extrem mobbning av muslimer. Man vinkar av utvisade invandrare, man klär ut sig i burka och närmast hånar detta klädesplagg etc.

Men judar kritiserar man inte alls, vad jag vet. AfS rasism är snedfördelad, vad jag kan se. Varför kritiserar inte AfS judar mer? Dessa har ju stort inflytande över bl.a media vilka har bidragit till att skapa den massimmigration AfS säger sig vilja motarbeta.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-08-22 kl. 12:24.
Citera
2019-08-22, 12:21
  #33115
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
De flesta judar i världen är sekulära och tror inte på spöken, eller åtminstone inte den där flera tusen år gamla varianten av spökhistoria.
Du svarar fortfarande inte på frågan: På vilket sätt är man psykiskt sjuk ifall man avskyr människor som följer en religion där man själv definieras som slavboskap?
Citera
2019-08-22, 12:37
  #33116
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Intressant att ni diskuterar judefrågan i AfS-tråden.

AfS bedriver ju extrem mobbning av muslimer. Man vinkar av utvisade invandrare, man klär ut sig i burka och närmast hånar detta klädesplagg etc.

Men judar kritiserar man inte alls, vad jag vet. AfS rasism är snedfördelad, vad jag kan se. Varför kritiserar inte AfS judar mer? Dessa har ju stort inflytande över bl.a media vilka har bidragit till att skapa den immigration AfS säger sig vilja motarbeta.
Åsnebarnet "Fri" klarar ju inte ens av att svara på en enkel fråga. Kommer man med sådana påståenden som han får man väl för fan lov att backa upp dem. Men det är han oförmögen till.

Det närmsta AfS kommit till att kritisera den judiska makten var väl att välkomna Anna Hagwall efter att hon sparkades från SD? Vad blev det av med den saken sen då? Hennes förslag verkar ju inte vara ngt de driver.
Citera
2019-08-22, 12:46
  #33117
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Åsnebarnet "Fri" klarar ju inte ens av att svara på en enkel fråga. Kommer man med sådana påståenden som han får man väl för fan lov att backa upp dem. Men det är han oförmögen till.

Det närmsta AfS kommit till att kritisera den judiska makten var väl att välkomna Anna Hagwall efter att hon sparkades från SD? Vad blev det av med den saken sen då? Hennes förslag verkar ju inte vara ngt de driver.
Själv tycker jag alla former av hån är fel.

AfS hånar dock som sagt muslimer. Men klistrar Hagwall jr en ynka kroknäseklibba i T-banan så blir det ett väldigt liv och han utesluts ur styrelsen tror jag.

Jag vill betona att jag själv tycker båda dessa former av hån är helt fel. Men det ser så skevt ut i AfS. I Sverige råder total jämlikhet. Skall det hånas skall det hånas med millimeterrättvisa
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-08-22 kl. 13:34.
Citera
2019-08-22, 14:14
  #33118
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Själv tycker jag alla former av hån är fel.

AfS hånar dock som sagt muslimer. Men klistrar Hagwall jr en ynka kroknäseklibba i T-banan så blir det ett väldigt liv och han utesluts ur styrelsen tror jag.

Jag vill betona att jag själv tycker båda dessa former av hån är helt fel. Men det ser så skevt ut i AfS. I Sverige råder total jämlikhet. Skall det hånas skall det hånas med millimeterrättvisa
Det var Annas son som klistrade näsor på tåget. Ett lämpligt svar från AfS ledning hade varit att man motsätter sig nedskräpning och tagit ett samtal med vederbörande för att förklara detta. Sedan låtit saken bero.

Själv är jag av åsikten att hån kan vara väl förtjänt och så var fallet med signaturen "Fri".
Citera
2019-08-22, 20:08
  #33119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Åsnebarnet "Fri" klarar ju inte ens av att svara på en enkel fråga. Kommer man med sådana påståenden som han får man väl för fan lov att backa upp dem. Men det är han oförmögen till.

Det närmsta AfS kommit till att kritisera den judiska makten var väl att välkomna Anna Hagwall efter att hon sparkades från SD? Vad blev det av med den saken sen då? Hennes förslag verkar ju inte vara ngt de driver.

Hagwalls son satte ju upp judenäsor och när han tillfrågades i videon så sa han att de symboliserar vem som har makt, eller något sådant. Han satt ju även i AFS styrelse/ledningsgrupp och var på valbar plats.
Kasselstrand efterfrågades om en kommentar och förolämpade medierna istället. Oj, så tufft, som Trump. Fast... Snarare omoget. Trump har spelat medierna i 40 år och vet hur man vinner. Kasselstrand vet hur man gör sig själv oombedd.

Något annat yttrande fick vi inte. Sen efter det flockades antisemiterna till AFS medan sådana som ogillar antisemitism drog sig undan. De gick från att ses som ett respektabelt parti till att ses som ett extremistparti.

Det är väl en lämplig sak för AFS att klargöra om de är antisemitiska? Om de nu är ett seriöst parti.
Ser de världen som styrs av judar, liksom? Deras tystnad i frågan kan inte tolkas som annat än att de anser det vara en acceptabel ståndpunkt.
Citera
2019-08-22, 20:53
  #33120
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Hagwalls son satte ju upp judenäsor och när han tillfrågades i videon så sa han att de symboliserar vem som har makt, eller något sådant. Han satt ju även i AFS styrelse/ledningsgrupp och var på valbar plats.
Klibborna är en karikatyr utav judisk makt.

Citat:
De gick från att ses som ett respektabelt parti till att ses som ett extremistparti.
Kanske i dina ögon. Av media har de betraktats som extremister från dag ett. Det är de ju också ifrån deras/eran horisont.

Citat:
Det är väl en lämplig sak för AFS att klargöra om de är antisemitiska? Om de nu är ett seriöst parti.
Ser de världen som styrs av judar, liksom? Deras tystnad i frågan kan inte tolkas som annat än att de anser det vara en acceptabel ståndpunkt.
Jag ser det som tvärtom, dvs att de inte anser antisemitism som en acceptabel ståndpunkt. Annars skulle de ju prata om och problematisera judisk makt men det gör de ju inte. Istället smyger en enskild medlem med klibbor i kollektivtrafiken och fastnar klantigt på bild, varpå han får lämna partistyrelsen.

Tror du att det hade hänt ifall det var Kalle Anka och inte en kroknäst jude på klibban?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback