2019-08-21, 21:50
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, vissa är som sagt för farliga och inte bara fysiskt. Det är hjärntvätt och de vet precis vilka de kan utnyttja varav naiv, omogen, beroendestörning, lättförälskad, överdrivet omvårdande och annat är mumma att grundlura och sen utnyttja. Som en radar. Emotionell mundiarré som är helt fejk.

Han har förbrukat allt vad det beträffar social interaktion, hoppas han bedöms som för farlig länge. Läs typ i evighet.

Jo, och lyckas han manipulera en person på insidan av murarna, och en på utsidan, ja då är han snart ute igen... Jag har en känsla av att han kan vara kapabel att rymma.
Citera
2019-08-21, 21:52
Medlem
Citat:
Nej, vissa är som sagt för farliga och inte bara fysiskt. Det är hjärntvätt och de vet precis vilka de kan utnyttja varav naiv, omogen, beroendestörning, lättförälskad, överdrivet omvårdande och annat är mumma att grundlura och sen utnyttja. Som en radar. Emotionell mundiarré som är helt fejk.

Han har förbrukat allt vad det beträffar social interaktion, hoppas han bedöms som för farlig länge. Läs typ i evighet.

Jagsvaga kvinnor med låg självkänsla. Som de ömsom kan stötta, ömsom sänka.
Citera
2019-08-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, och lyckas han manipulera en person på insidan av murarna, och en på utsidan, ja då är han snart ute igen... Jag har en känsla av att han kan vara kapabel att rymma.
Han kan inte manipulera systemet. Det går inte. De är vana vid psykopater till skillnad från den korkade kvinnliga häktesvakten. Och nån rymning klarar han inte av. Han är för feg.
Citera
2019-08-21, 22:03
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han kan inte manipulera systemet. Det går inte. De är vana vid psykopater till skillnad från den korkade kvinnliga häktesvakten. Och nån rymning klarar han inte av. Han är för feg.

Jo, men det er ju endå lite "Charles Manson" över Madsen. Kvinnliga harem hadde dom båda två. Manson försökte visstnog att manipulera sina "lärjungar" på utsidan att fria honom, men dom lyckades inte, som tur var.
Citera
2019-08-21, 22:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Tror inte de kommer släppa in en livs levande kvinna till honom på besök, på åtminstone 15 år.
Hoppas det. Han är ett vider.
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Högrisk-intern. Hans RPU ger en viss vägledning, råpsykopat, och han är nog välbevakad sen han charmade fångvårdaren på plats. Han hålls nog kort.
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jagsvaga kvinnor med låg självkänsla. Som de ömsom kan stötta, ömsom sänka.
Konstigt nog är det inte alltid så gällande psykopater, det beror på vad predatorn är ute efter. Men i Madsens fall, beroende på hans rätt låsta position, är jag övertygad att så är fallet.
Växlingen gäller dock rent generellt. Ömsom "slår", ömsom vaggar tills vederbörande är foglig och kan missbrukas till fullo.
Senast redigerad av develi 2019-08-21 kl. 22:06.
Citera
2019-08-21, 22:08
Medlem
Citat:
Hoppas det. Han är ett vider.

Högrisk-intern. Hans RPU ger en viss vägledning, råpsykopat, och han är nog välbevakad sen han charmade fångvårdaren på plats. Han hålls nog kort.
Konstigt nog är det inte alltid så gällande psykopater, det beror på vad predatorn är ute efter. Men i Madsens fall, beroende på hans rätt låsta position, är jag övertygad att så är fallet.
Växlingen gäller dock rent generellt. Ömsom "slår", ömsom vaggar tills vederbörande är foglig och kan missbrukas till fullo.
Hahaha! "Låsta position". Underbar! Jo, så kan man nog kalla det.

Edit: Jag undrar lite hur han har det därinne. Om han kommer överens med fångarna. Om de föraktar honom. Eller om de flesta är lika vidriga som han själv - då är han bland gelikar och borde trivas som fisken i vattnet. Vi har ju inte fått några rapporter om nån mer misshandel så vitt jag vet.
Senast redigerad av Picasso2 2019-08-21 kl. 22:11.
Citera
2019-08-21, 22:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Hahaha! "Låsta position". Underbar! Jo, så kan man nog kalla det.
Haha. Ja, ordagrant.
Han lär vara rätt frustrerad, har nog tröttnat på att dra handjagare till sina rosa pappersraketer och tycker väldigt synd om sig själv.
Citera
2019-08-21, 22:16
Medlem
Citat:
Jag tänkte skriva, som när man halar in en fisk. Ömsom släpper efter linan ömsom rycker.
Om det inte var för att de var jagsvaga och tvivlade på sig själv (sitt eget förstånd,sin egen identitet) skulle ju de här kvinnorna nog sticka redan vid första rycket och inte råka så illa ut.
Men jag antar att man inte ska generalisera.
Citera
2019-08-21, 22:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tänkte skriva, som när man halar in en fisk. Ömsom släpper efter linan ömsom rycker.
Om det inte var för att de var jagsvaga och tvivlade på sig själv (sitt eget förstånd,sin egen identitet) skulle ju de här kvinnorna nog sticka redan vid första rycket och inte råka så illa ut.
Men jag antar att man inte ska generalisera.
Det jag fann intressant var hennes uttalande om att vilja utröna hans intentioner, en vilja att granska honom. På samma sätt resonerade ett ex till Lundin, varken dum eller lågutbildad.
De verkar således inte förstå vidden av den manipulativa förmågan (förutom att allt ajj lavv jo är rent ytskum) och sitter sen och bläddrar på underläppen, dvs märker inte att de blivit bortkollrade. Och förälskade. Och tycks tro de kan förändra vederbörande till det bättre. Och de bisarra morden tycks tona bort i periferin absurt nog.
Det är i sig ett intressant område gällande psykets domäner.
Senast redigerad av develi 2019-08-21 kl. 22:35.
Citera
2019-08-21, 22:39
Medlem
Citat:
Det jag fann intressant var hennes uttalande om att vilja utröna hans intentioner, en vilja att granska honom. På samma sätt resonerade ett ex till Lundin, varken dum eller lågutbildad.
De verkar således inte förstå vidden av den manipulativa förmågan (förutom att allt ajj lavv jo är rent ytskum) och sitter sen och bläddrar på underläppen, dvs märker inte att de blivit bortkollrade. Och förälskade.
Det är i sig ett intressant område gällande psykets domäner.
Det här med att tjejen sa, att hon fick en adrenalinkick av att sitta i rättssalen med mördaren närvarande och lyssna på de spetsade skruvmejslarna som Madsen använde mot KW, vad ska man tro om det?

Spänning? Eller erotisk upphetsning? Hon beskrev det som att hoppa ut från en höjd.
Men inte av förskräckelse som jag förstod det. Adrenalinkick.
När de flesta övriga i salen mår dåligt. Kanske tom håller för öronen.
Hon verkar ju störd tycker jag.
Senast redigerad av ottoplommon 2019-08-21 kl. 22:48.
Citera
2019-08-21, 22:48
Medlem
Citat:
Det här med att tjejen sa, att hon fick en adrenalinkick av att sitta i rättssalen med mördaren närvarande och lyssna på de spetsade skruvmejslarna som Madsen använde mot KW, vad ska man tro om det?

Spänning? Eller erotisk upphetsning? Hon beskrev det som att hoppa ut från en höjd. men inte av förskräckelse som jag förstod det. Adrenalinkick.
Jag hade också fått en kick av att se ondskan i ansiktet. Men en väldigt negativ sådan. Och jag hade antagligen inte klarat många minuter med honom i samma rum.
Citera
2019-08-21, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:

Spänning? Eller erotisk upphetsning? Hon beskrev det som att hoppa ut från en höjd. men inte av förskräckelse som jag förstod det. Adrenalinkick.
Ja, det lät helt wacko och gravt omoget, reagerade på ordvalet. Funderade på om hon ens begrep själv vad hon sa, om hon försökte förklara nån fascination? Skräckblandad förtjusning?
En del dras ju till deras farlighet, men känner sig trygga just för att de är inlåsta. Nån slags konstig ambivalens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in