Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Tror också att denne bäruppköpares hem är ett safe haven för kriminella öststatsligor.
Nej GIBs bil har jag mycket svårt att tänka mig att den kommer att återfinnas. Finns numera någonstans på andra sidan Östersjön med bl. a. nya regskyltar.
Bor i faggorna, jag såg även XC90:n den 2:a där i krokarna.
Det har varit en del "rabalder" kring huset där bäruppköparna bor tidigare. Dom hade ett gäng som bodde där för ett par år sen som inte plockade ett enda bär utan drog runt i byarna och bröt sig in i vartenda hus dom hittade öde. Det var klåpare och Polisen tog fast dom skickade hem dom efter ett tag. Senare har vi inte egentligen märkt av dom så mycket annat än att det periodvis knallat runt en massa folk och försökt sig på att leta bär utan att det verkat som det gått så bra. Kring kåken finns en hel del bärplockarrekvisita, liten skåpbil, massor av plastbackar etc, men just några bär har jag inte sett till. Nu finns visserligen ett flertal uthus på gården så verksamheten kan försiggå inomhus men jag tycker nog att man skulle ha sett en betydligt större aktivitet denna årstiden än man gjort om bär vore den huvudsakliga näringen.
Att anlända till Adak/Björkland "utan bil" är i princip omöjligt denna årstid då busstrafiken i det närmaste ligger nere på sommaren. Att anlända i bil och parkera den så inte bäruppköparmannen ser/sett den är inga problem däremot, det finns massor av ställen nära inpå där det går att parkera något dygn med väldigt liten risk för att någon skulle reagerat, särskilt nu under bärtider då det står bilar parkerade både lite här och där.